Voltcraft VC-220

Pagina: 1
Acties:
  • 242 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• theroman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-08-2025
Omdat ik mijn HD3870 wil gaan modden om de core clock hoger te kunnen krijgen, ben ik op zoek gegaan naar een degelijke multimeter. Gezien er veel troep op de markt is, ben ik vele bij langs gegaan en uiteindelijk op deze uitgekomen:

http://www.conrad.de/Elek...ital_multimeter_vc-43.sap

Nu wordt dit mijn eerste multimeter, dus ik zou graag de meningen horen van ervarener modders.

[ Voor 26% gewijzigd door theroman op 07-01-2008 20:14 ]

Verwijderd

Behalve dat je link niet werkt, is het wat mij betreft onzin om voor het voltmodden van een videokaart een multimeter van 60+ E aan te schaffen. Het meten van een paar weerstandjes en voltages kan met elke multimeter van een tientje bij de plaatselijke DHZ-er.

• theroman
De link heb even aangepast, zou nu moeten werken.

Nu weet ik niet waar je deze prijs vandaan hebt, maar hij is online al voor de helft van de door jou genoemde prijs te bestellen.

Verwijderd

De link die je geeft zegt in ieder geval net geen 70 E, en ergens anders kwam ik iets van 66 E tegen.
Goed, 30 E is al wat 'acceptabeler', maar mijn punt blijft staan.
Ik weet natuurlijk niet wat je allemaal van plan bent te doen, maar als het inderdaad alleen maar is voor het voltmodden van wat computerhardware volstaat een simpel dingetje van 10 - 15 E :)

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:21

Dark

who tweaked the light?

waarom kies je speciaal voor die meter uit grote assortiment? niet dat ie verkeerd is ofzo hoor, zeker voor een beginner prima, maar de dat geldt voor een groot aantal andere modellen ook.

voor een beetje spanning meten en wat weerstandjes is bijv. de vc120 van 9,95 ook goed, zoals eerder opgemerkt. dan kan nog een paar meetsnoertjes erbij halen met grabbers, ipv. die lompe standaard meetpennen...

• theroman
Nou, het is niet zo dat ik speciaal voor dit model heb gekozen. De merkkeuze was wel bewust, maar voor de rest zocht ik gewoon een MM met kleine afwijkingen. Als tienden van volts het verschil gaan maken als ik ga voltmodden, wil ik toch graag een betrouwbare read-out.

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 10:21

Dark

who tweaked the light?

beide zijn niet het toppunt van precisie nl. 0,5%+2digits op het 20v= bereik, maar meer dan dat heb je ook helemaal niet nodig. erg preciese meters zijn duur en moeten ook frequent opnieuw geeikt worden.
Pagina: 1