Externe Harde schijf komt niet, zoveelste keer//

Pagina: 1
Acties:
  • 747 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-10-2025
Voor de zoveelste keer heb ik weer hetzelfde probleem:

Mijn Externe harde schijf van iomega (mdhd500, 500GB) word niet gedetecteerd onder windows XP PRO SP2.

De USB poort van mijn computer doet het prima, want mijn muis, mijn toetstenbord, en mijn geheugen stick werken wel allemaal.

De harde schijf komt ook zonder problemen tevoorschijn op de imac (Leopard/vista)
De Harde schijf is geformateerd als NTFS, en hij word totaal niet gedecteerd door mijn computer (ook niet in apparaatbeheer, ik kan niet handmatig mounten!)
Als ik mijn harde schijf insteek gebeurt er.. niks, het lampje van de hd blijft continue blauw branden (teken van geen activiteit).

Dit probleem heb ik steeds opnieuw, als ik mijn harde schijf loskoppel van mijn computer.
Het loskoppelen is het probleem, want als ik mijn HD pas aanzet als windows is gestart word de hd wel alsnog gedetecteerd, geen bios probleem dus.
Alleen als ik de USB-kabel losmaak, beginnen de moeilijkheden.
Wat ik dan doe is herstarten tot het gaat, blijven proberen op andere USB poorten, wat rammelen met de kabel... Maar t'is nu al 3 uur, en het gaat echt niet.. En subiet is het maandag morge grr

De contacten van de USB aansluiting zijn goed:
- Andere devices doen het op mijn computer
- De HD doet het op andere computers
- Een andere HD kabel bied geen soelaas
-> Ik heb geen 2de externe HD om deze te testen

Mijn mobo is een ASUS P4-800-X
Ik heb een raid kaartje erin van Silicon Image (630 oid)
Er hangen 2 x 80GB PATA van maxtor aan (boot)
Aan mijn mobo hangt nog een 160GB Maxtor PATA

Deze HD lijkt wel op die van mij :|
Afbeeldingslocatie: http://i24.ebayimg.com/05/i/000/c3/80/0043_1.JPG

EDIT:
Ik heb hem opengeschroefd, en er zit een barracuda 72000 in van Seagate.
Mooie meevaller is dat hij nu wel opduikt, een mooie opsteker, geen idee waarom ie het nu wel doet..

[ Voor 5% gewijzigd door g4wx3 op 07-01-2008 03:22 ]

http://www.softfocus.be/

• Docho
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 25-01 21:46
Dit probleem heb ik steeds opnieuw, als ik mijn harde schijf loskoppel van mijn computer.
Het loskoppelen is het probleem, want als ik mijn HD pas aanzet als windows is gestart word de hd wel alsnog gedetecteerd, geen bios probleem dus.
Alleen als ik de USB-kabel losmaak, beginnen de moeilijkheden.
Wat ik dan doe is herstarten tot het gaat, blijven proberen op andere USB poorten, wat rammelen met de kabel... Maar t'is nu al 3 uur, en het gaat echt niet.. En subiet is het maandag morge grr
Dit stukje is een beetje vaag uitgelegd dus het kan zijn dat ik nu iets zeg dat je misschien al geprobeerd hebt: wat ik doe als ik problemen heb met een USB-apparaat dan sluit ik de PC af en plug de USB erin en dan start ik de computer weer op (dus instekken als die af staat). Ook raad ik je aan om alle andere USB-apparaten eruit te halen, dit kans soms effect hebben. Het kan namelijk zijn dat de voeding niet genoeg kracht heeft om alle USB-apparaten van stroom te voorzien.

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-02 07:20

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Wat je misschien ook nog even kan proberen, is om hem veilig te verwijderen.
Ik weet niet of je dat normaal wel doet, of dat je hem gewoon loskoppelt? Misschien heeft het daar wat mee te maken, dat windows nog steeds denkt dat hij er is, en dat hij daarom niet gezien wordt?

Het blijft een beetje vaag, dat hij na een herstart, met losgekoppelde hd, dat als je hem dan wel aansluit, dat het dan wel werkt?

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

• g4wx3
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-10-2025
Dat van dat veilig verwijderen is een goede tip!, zal er rekening mee houden in de toekomst.
Nu werkt hij dus (zie men edit)
Het geval waarin de schijf niet werkt is dus zeer specifiek:
Alleen nadat ik de schijf heb losgekoppeld van de computer, en daarna windows start, dan wil de schijf niet tevoorschijnkomen, herstarten en dergelijke helpt dan niet meer.
Als ik de schijf "stiekem" loskoppel en terug aankoppel zonder de computer te starten, dan blijft alles normaal.

http://www.softfocus.be/