Voor de zoveelste keer heb ik weer hetzelfde probleem:
Mijn Externe harde schijf van iomega (mdhd500, 500GB) word niet gedetecteerd onder windows XP PRO SP2.
De USB poort van mijn computer doet het prima, want mijn muis, mijn toetstenbord, en mijn geheugen stick werken wel allemaal.
De harde schijf komt ook zonder problemen tevoorschijn op de imac (Leopard/vista)
De Harde schijf is geformateerd als NTFS, en hij word totaal niet gedecteerd door mijn computer (ook niet in apparaatbeheer, ik kan niet handmatig mounten!)
Als ik mijn harde schijf insteek gebeurt er.. niks, het lampje van de hd blijft continue blauw branden (teken van geen activiteit).
Dit probleem heb ik steeds opnieuw, als ik mijn harde schijf loskoppel van mijn computer.
Het loskoppelen is het probleem, want als ik mijn HD pas aanzet als windows is gestart word de hd wel alsnog gedetecteerd, geen bios probleem dus.
Alleen als ik de USB-kabel losmaak, beginnen de moeilijkheden.
Wat ik dan doe is herstarten tot het gaat, blijven proberen op andere USB poorten, wat rammelen met de kabel... Maar t'is nu al 3 uur, en het gaat echt niet.. En subiet is het maandag morge grr
De contacten van de USB aansluiting zijn goed:
- Andere devices doen het op mijn computer
- De HD doet het op andere computers
- Een andere HD kabel bied geen soelaas
-> Ik heb geen 2de externe HD om deze te testen
Mijn mobo is een ASUS P4-800-X
Ik heb een raid kaartje erin van Silicon Image (630 oid)
Er hangen 2 x 80GB PATA van maxtor aan (boot)
Aan mijn mobo hangt nog een 160GB Maxtor PATA
Deze HD lijkt wel op die van mij

EDIT:
Ik heb hem opengeschroefd, en er zit een barracuda 72000 in van Seagate.
Mooie meevaller is dat hij nu wel opduikt, een mooie opsteker, geen idee waarom ie het nu wel doet..
Mijn Externe harde schijf van iomega (mdhd500, 500GB) word niet gedetecteerd onder windows XP PRO SP2.
De USB poort van mijn computer doet het prima, want mijn muis, mijn toetstenbord, en mijn geheugen stick werken wel allemaal.
De harde schijf komt ook zonder problemen tevoorschijn op de imac (Leopard/vista)
De Harde schijf is geformateerd als NTFS, en hij word totaal niet gedecteerd door mijn computer (ook niet in apparaatbeheer, ik kan niet handmatig mounten!)
Als ik mijn harde schijf insteek gebeurt er.. niks, het lampje van de hd blijft continue blauw branden (teken van geen activiteit).
Dit probleem heb ik steeds opnieuw, als ik mijn harde schijf loskoppel van mijn computer.
Het loskoppelen is het probleem, want als ik mijn HD pas aanzet als windows is gestart word de hd wel alsnog gedetecteerd, geen bios probleem dus.
Alleen als ik de USB-kabel losmaak, beginnen de moeilijkheden.
Wat ik dan doe is herstarten tot het gaat, blijven proberen op andere USB poorten, wat rammelen met de kabel... Maar t'is nu al 3 uur, en het gaat echt niet.. En subiet is het maandag morge grr
De contacten van de USB aansluiting zijn goed:
- Andere devices doen het op mijn computer
- De HD doet het op andere computers
- Een andere HD kabel bied geen soelaas
-> Ik heb geen 2de externe HD om deze te testen
Mijn mobo is een ASUS P4-800-X
Ik heb een raid kaartje erin van Silicon Image (630 oid)
Er hangen 2 x 80GB PATA van maxtor aan (boot)
Aan mijn mobo hangt nog een 160GB Maxtor PATA
Deze HD lijkt wel op die van mij
EDIT:
Ik heb hem opengeschroefd, en er zit een barracuda 72000 in van Seagate.
Mooie meevaller is dat hij nu wel opduikt, een mooie opsteker, geen idee waarom ie het nu wel doet..
[ Voor 5% gewijzigd door g4wx3 op 07-01-2008 03:22 ]