Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Restricties opleggen aan programma's

Pagina: 1
Acties:
  • 486 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Allerbeste Got,

Mijn broertje gamet te graag en moet nodig aan zijn school. Nu hebben we samen besloten dat het t best zou zijn als hij op zn laptop alleen studiedingen kan doen.

Op de laptop wil ik dus uitsluitend geselecteerde programma's kunnen draaien. Geen onbekende exe's dus.

Eerst heb ik een restricted user voor hem aangemaakt ( winXP- pro). Hierdoor kan hij geen installaties meer doen.
Dat rotjong blijkt slim, want hij kopieert geinstalleerde versies van oude games en die werken wel.

Na googlen vond ik gpedit.msx, hiermee kon ik niet alle exes blokken.

Microsoft heeft software restricties ontworpen voor windows XP. Dit lijkt precies te doen wat ik wil, want het kan alle programma's blokkeren, behalve degene die je toe wilt staan.
Echter lijkt dit vanuit een windows 2003 server opgesteld te zijn en dan naar de client geupload.

http://www.microsoft.com/...xp/secwinxp/xpsgch06.mspx

Wie deze challenge oplost is een koning _/-\o_

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 04:51
Is het niet gewoon makkelijker de internetverbinding naar de laptop af te knijpen? Geen internet, geen games, en voor de rest die laptop eerst grondig leeghalen,
alle spelletjes en mediaprut er af. Voor het leren heb je echt geen internet nodig, hadden wij 10 jaar geleden ook niet.

Mijn YouTube Channel

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:00
Voor o.a. opzoekwerk en vragen stellen aan vrienden gebuik ik wel internet hoor...

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-11 09:24
Geef je broertje een knal en voed hem op? Leren is leren, spelen is spelen?

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11 04:51
Malantur schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 22:28:
Voor o.a. opzoekwerk en vragen stellen aan vrienden gebuik ik wel internet hoor...
Vreemd, dat deden wij vroeger met boeken. Zal wel oud worden :)

Nee, maar serieus, ik denk dat het beste is gewoon de internetverbinding tijdelijk even af te knijpen.
Internet leidt ook veels te veel af, daar zou ik niet bij kunnen studeren. Dat gamen wat hij doet zal
vast wel online gebeuren dus het beste toch maar de inet verbinding verbreken.

Overigens zou ik niet weten hoe je een Windows omgeving volledig waterdicht kan maken. Wel op internet en geen afleiding? Lijkt me erg lastig. Zelfs het guest account kan nog veel rotzooien.

Mijn YouTube Channel

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Kun je er geen 'kiosk-mode' van maken?

Je hebt dan alleen het nadeel dat de explorer ook niet te benaderen is...

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 20:57
Kijk eens of je iets hebt aan Windows SteadyState... daarmee kun je ook nog wat restricties opleggen. En anders, zoek eens naar "RES PowerFuse" (niet gratis), heel mooi programma om clients te restricten :)

We are shaping the future

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Stel gewoon een quota in van 50MB en daar moet hij het dan mee doen, je kan geen enkel fatsoenlijk spel installeren binnen die ruimte en webbased spelletjs blijf je toch altijd wel houden.

Het blijft uiteindelijk zijn keus hoor, vergeet dat niet. Je kan het iets moeilijker maken maar als hij geen zin heeft in werken dan kan je het vergeten.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• xppn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-07 17:04
hmmm heb zelf ook zo'n broertje.
Kga daar geen moeite voor doen voor zulke dingen.

Enigste oplossing zijn straffen ^^

die van mij krijgt weekje geen internet (heb je nodig voor school? Heb je pech moet je maar luisteren ga maar daar de bieb)
Geen tv totdat hij een voldoende heeft enzo.
(dit doen mijn ouders hoor;) hun pakkie aan niet die van mij....)

Deze dingen werken het meest.

Denk dat je hem eerder moet leren met verantwoordelijkheid om te gaan dan alles dicht proberen te timmeren.

[ Voor 7% gewijzigd door xppn op 17-01-2008 19:10 ]

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 19:51

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 00:33:

Echter lijkt dit vanuit een windows 2003 server opgesteld te zijn en dan naar de client geupload.

http://www.microsoft.com/...xp/secwinxp/xpsgch06.mspx
Heb je deze ook gezien?
Chapter 5: Securing Stand-Alone Windows XP Clients

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Pagina: 1