Nadat vorige week mijn HD data niet meer leesbaar was, hoogstwaarschijnlijk door een virus, zoek ik een methode om een goede betrouwbare backup van mijn data te maken.
Het gaat om data van Office, filemaker en bestanden die gedownload zijn.
Daarnaast gaat het om ruwe foto bestanden (.RAW)
Ik wil geen backup van mijn data meer maken op dezelfde computer. Ik wil een tweede computer nemen met 2X 80GB (heb ik toch over) en die als netwerkdrives beschikbaar maken. Hier wil ik Windows XP + SP2 op installeren. De twee drives wil ik om mijn huidige computer mappen als netwerk drives.
Mijn data sla ik op mijn huidige computer op en wil deze data dan periodiek (dagelijks/wekelijks) naar mijn netwerkschijf copieren d.m.v. Synctoy of iets dergelijks.
Ik ben benieuwd hoe anderen dit doen en welke methoden gebruikelijk of handig zijn.
En welke software hiervoor gebruikt kan worden.
Mijn dank reeds nu,
Johan
Het gaat om data van Office, filemaker en bestanden die gedownload zijn.
Daarnaast gaat het om ruwe foto bestanden (.RAW)
Ik wil geen backup van mijn data meer maken op dezelfde computer. Ik wil een tweede computer nemen met 2X 80GB (heb ik toch over) en die als netwerkdrives beschikbaar maken. Hier wil ik Windows XP + SP2 op installeren. De twee drives wil ik om mijn huidige computer mappen als netwerk drives.
Mijn data sla ik op mijn huidige computer op en wil deze data dan periodiek (dagelijks/wekelijks) naar mijn netwerkschijf copieren d.m.v. Synctoy of iets dergelijks.
Ik ben benieuwd hoe anderen dit doen en welke methoden gebruikelijk of handig zijn.
En welke software hiervoor gebruikt kan worden.
Mijn dank reeds nu,
Johan