virtuele geluidskaart in windows?

Pagina: 1
Acties:
  • 744 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:01
Hallo allemaal,

Ik heb zopas een leuk KEF 5.1 setje gekocht
Afbeeldingslocatie: http://www.ixbt.com/dvd/kef/kht-2005-nad-l75-l55/kht-2005-shared.jpg

deze hangt aan mijn desktop computer (winXP) waar ik muziek mee afspeel

nu kijk ik vaak series en filmpjes op mijn laptop (winXP) en als ik dan in de kamer zit met mijn KEF boxjes, zou ik graag het geluid door de KEF boxjes horen

nu kan ik een 2e kabel kopen en een samenvoeg stukje en het zo fixen, maar dat zit ik toch altijd met een kabel extra te kloten

aangezien het momenteel gaat over gewoon stereo geluid, wat een belachlijk lage bitrate heeft tov mijn wifi netwerk, vroeg ik me af of ik dit geluid niet gewoon over het netwerk naar mijn andere pc kan sturen

ik denk dat het zoiets zou kunnen zijn:
een aan/uitzetbare virtuele geluidskaart op de laptop die het geluid doorstuurd over netwerk naar een programmatje dat draait op de desktop en het geluid afspeelt op mijn KEF boxjes

kent iemand zoiets?

Ik heb al geprobeert te googlen en met search zoiets te vinden, maar tot nu toe zonder succes

[ Voor 4% gewijzigd door Mastakilla op 07-01-2008 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarijnvdZaag
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-06 20:42
Ik vind het een origineel idee :D

maar ik weet vrij zeker dat een kabeltje nog altijd de beste oplossing blijft, áls er al iets bestaat dat jouw gedachte kan uitvoeren.

Wat moet de software die jij zoekt allemaal kunnen? Geluid in realtime over het netwerk versturen en door de geluidskaart in je PC richting de speakers sturen. Klinkt redelijk simpel, maar dat is het denk ik niet. Carkits kunnen dan misschien wel ongeveer het zelfde bij telefoons, dit zal lastiger liggen. Het geluid dat je afspeelt kan PCM, ac3 of weet ik wat voor formaat zijn. Waar gebeurt de decodering, als die nodig is? Ik zie het niet echt voor me, bovendien kan ik me goed voorstellen dat het zaakje een hoorbare vertraging gaat geven.

Mijn tip is: gebruik een kabeltje. Heeft de versterker van die boxjes trouwens maar één input? Dan is het klooien met kabeltjes inderdaad wel jammer, maarja je hebt zelf gekozen voor zo'n setje ipv losse apperatuur die je kan gebruiken zoals je wilt.

Ik ben benieuwd of er nog andere suggesties komen.

[ Voor 17% gewijzigd door MarijnvdZaag op 06-01-2008 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotoklaasje
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:06
kan met itunes en een airport express. Een andere (lees: net zo makkelijke) oplossing ben ik nog nooit tegengekomen.

http://www.klaasje.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Met RDP (remote desktop) kun je ook het geluid meesturen. Da's denk ik de makkelijkste oplossing :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 17:36

voodooless

Sound is no voodoo!

VideoLan kan dit gewoon :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
[message=,noline]MarijnvdZaag schreef op zondag 06 januari 2008 @ 23:36[/message]:
Ik vind het een origineel idee :D

maar ik weet vrij zeker dat een kabeltje nog altijd de beste oplossing blijft, áls er al iets bestaat dat jouw gedachte kan uitvoeren.

Wat moet de software die jij zoekt allemaal kunnen? Geluid in realtime over het netwerk versturen en door de geluidskaart in je PC richting de speakers sturen. Klinkt redelijk simpel, maar dat is het denk ik niet. Carkits kunnen dan misschien wel ongeveer het zelfde bij telefoons, dit zal lastiger liggen. Het geluid dat je afspeelt kan PCM, ac3 of weet ik wat voor formaat zijn. Waar gebeurt de decodering, als die nodig is? Ik zie het niet echt voor me, bovendien kan ik me goed voorstellen dat het zaakje een hoorbare vertraging gaat geven.

Mijn tip is: gebruik een kabeltje. Heeft de versterker van die boxjes trouwens maar één input? Dan is het klooien met kabeltjes inderdaad wel jammer, maarja je hebt zelf gekozen voor zo'n setje ipv losse apperatuur die je kan gebruiken zoals je wilt.

Ik ben benieuwd of er nog andere suggesties komen.
ik heb een aparte versterker met idd meerdere ingangen, dus met kabel is geen probleem...
maar indien mogelijk zou ik het wel willen vermijden (het blijft een laptop eh :p)

Ik wil alle geluid kunnen versturen (vandaar dat ik aan een virtuele driver denk), maar in de praktijk zal het vooral visuele media zijn
Die wordt echter afgespeeld met verschillende mediaspelers (PowerDVD, MediaPlayer, VLC player, Flash in FireFox), dus een plugin ofzo is geen oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
[message=,noline]fotoklaasje schreef op maandag 07 januari 2008 @ 10:44[/message]:
kan met itunes en een airport express. Een andere (lees: net zo makkelijke) oplossing ben ik nog nooit tegengekomen.
:r iTunes

los van mijn grote haat tegen alles van Apple (niet omdat het slecht producten zijn btw, dus interpreteer dit niet als een start voor een flamewar :p), wil ook alle mogelijke mediaspelers kunnen gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
[message=,noline]The Eagle schreef op maandag 07 januari 2008 @ 10:57[/message]:
Met RDP (remote desktop) kun je ook het geluid meesturen. Da's denk ik de makkelijkste oplossing :)
ik gebruik RDP ook dagelijks ja,

maar voor video gaat dat toch niet zo goed hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
[message=,noline]voodooless schreef op maandag 07 januari 2008 @ 11:05[/message]:
VideoLan kan dit gewoon :)
thx voor de tip!
ik zal het zo eens bekijken...

hoop wel dat je hiermee nog iets anders dan VLC player bedoeld, want ik wil graag andere mediaspelers ook kunnen gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastakilla
[message=,noline]fish schreef op zondag 06 januari 2008 @ 23:41[/message]:
mm en als je bijv hierop googled?
http://www.google.com/sea...en-US&q=webcast+audio&lr=
of
http://www.google.com/sea...ethernet+high+quality&lr=
bedankt,

ik ga zodadelijk als ik thuiskom deze zoekresultaten even bekijken... edit deze reply dan nog wel als ik er iets of niets tussenvind

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarijnvdZaag
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-06 20:42
ik heb een aparte versterker met idd meerdere ingangen, dus met kabel is geen probleem...
maar indien mogelijk zou ik het wel willen vermijden (het blijft een laptop eh) :p
Een laptop ja, daar heb je natuurlijk wel een punt. Then again, je gebruikt waarschijnlijk ook een voedingkabel. Ik zou persoonlijk liever software vermijden dan kabels, omdat kabels betrouwbaar en degelijk zijn en software niet :+
Goed, sorry voor deze nietstoevoegende reply en succes (ik denk trouwens dat dat VideoLan echt over die ene player gaat ja, waar ik verder trouwens verre van gecharmeerd van ben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

heb je en toevallig een x-box ?

check dan eens "media extender"
http://www.microsoft.com/...er/features/extender.mspx
http://www.microsoft.com/...tender/owner/support.mspx

of anders een leuke bluetooth audio reciever iets als http://www.gtech.com.cn/English/BS/BS03.htm
nooit geprobeert maar lijkt me wel strak

[ Voor 110% gewijzigd door Fish op 07-01-2008 20:48 ]

Iperf

Pagina: 1