PIII Xeon vraagje

Pagina: 1
Acties:

• jurjen13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07 14:36
Hallo,

misschien een beetje domme vraag, maar wat is het verschil tussen een PIII 866EB en een PIII Xeon 866 ? Een PIII 866 met xxx kb "Cache on die" welke van de 2 is dat?

Alvast bedankt!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Die Xeon heeft meer cache, dus is hier en daar (veel) sneller. Maar hij is ook veeeeeeeeeeel duurder.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
http://tweakers.net/pricewatch/12064

De PIII Xeon 866MHz heeft ook 256KB L2 .. sterker nog, de core is vrijwel identiek aan die van een Coppermine 866MHz :o . Waarom ie toch zoveel duurder is? Gewoon een nasty truucje van Intel. Het enige verschil is volgens mij dat je van de Xeon 4 processoren parallel kunt gebruiken met het juiste moederbord en de juiste chipset, dus als je dat wil moet je wel de Xeon kopen. Hij is echter niet sneller in z'n eentje dan een Coppermine met dezelfde snelheid. Er zijn ook Xeons met 512KB of 1MB L2 maar die zijn er niet in allen snelheden en zijn idd veel en veel duurder dan zelfs de 256KB Xeons ...

PC Specs

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op donderdag 15 februari 2001 01:07 schreef Bomberman het volgende:
http://tweakers.net/pricewatch/12064

... Er zijn ook Xeons met 512KB of 1MB L2 maar die zijn er niet in allen snelheden en zijn idd veel en veel duurder dan zelfs de 256KB Xeons ...
Dat bedoelde ik dus... Xeons zijn eigenlijk niet bedoeld voor consumenten... Wat bedoel je overigens met "Xeons zijn ook parallel te gebruiken"? Dat kan toch met een P3 ook? Dual mobo enzo?

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:22

Beaves

Usque ad Finem

Gewoon een nasty truucje van Intel. Het enige verschil is volgens mij dat je van de Xeon 4 processoren parallel kunt gebruiken
Dus niet, het verschil tussen een P3 Xeon en een gewone P3, is dat er bij een Xeon allerei dingen aan toegevoegd zijn. O.a. onboard voltage regulator, je kan ze tijdens het werken er uit trekken als ze kapot gaan (en natuurlijk er weer een nieuwe instoppen), Je moet natuurlijk wel een Dual of Quad systeem hebben :). En nog veel meer.

Daarom zijn die dingen zo duur (en omdat bedrijven niet op een paar $ kijken).

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr