"Overspecialize and you breed in weakness..." Major Motoko Kusanagi
Misschien is het een mobo specifieke (veiligheids)instelling die ik uit moet zetten ofzo...
[ Voor 11% gewijzigd door HydroDiOxide op 06-01-2008 22:14 ]
Ik had verder op dezelfde manier het bios ingesteld als bij mijn GA-965 DS4 en die heeft een E6600 rustig op 3.4GHz draaien. Heb verder nog niet echt geprobeerd mijn E2160 hoger te krijgen aangezien hij op 1.8 snel genoeg is voor mijn HTPC, maar waarschijnlijk zal ik hem in de toekomst toch wel sneller moeten laten draaien.
Ik weet wel dat mijn moederbord niet kan overklokken als je de integrated video gebruikt. Je moet er dus een losse videokaart in zetten. Dat zal bij jouwe zeer waarschijnlijk ook het geval zijn.
Even offtopic @M411007: ik heb het idee dat met de F4 BIOS de smartfanfunctie ook niet helemaal lekker werkt. Ik heb de stock cooler op mijn e2140 geduwd. Kun je dit bevestigen?
Ik ben bang dat een overclock niet gaat gebeuren, tenzij ik er een custom BIOS opzet ofzo...
@spec: het instellen van de PCIe anders dan op sync of async kan alleen als je een PCIe videokaart gebruikt.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
In het bios kun je namelijk wel de advanced options met allerlei overklok opties aanzetten.
Als mijn HTPC niet alleen aan een TV hing zou ik nog eens proberen te overklokken.
"GA-945GCMX-S2 MB heeft alleen S2 Feactures, dus geen overcklocking capaciteit."
Het prikken van een PCIe kaartje haalt dus waarschijnlijk niet zoveel uit. Toch vreemd.
[ Voor 12% gewijzigd door HydroDiOxide op 09-01-2008 11:38 ]
Overclocken is dus mogelijk zonder PCIe kaart, alleen niet vanuit de BIOS.
Verwijderd
Even offtopic... ken je van je middelbare school. Ben benieuwd hoe het met je is maar kan geen emailadres vinden, dus dan maar zo. Mijn email is mijn nickname at gmail.com
Hoop iets van je te horen.
Martijn