Toon posts:

USB onderbrekingen

Pagina: 1
Acties:
  • 248 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn oog viel op dit topic:
Wolfenstein - ET

Ik heb dus vrijwel hetzelfde probleem. Als ik een spel speel, en laatste tijd ook steeds vaker als ik gewoon aan het internetten ben, valt mijn muis (Razer Copperhead) opeens weg, en na een paar seconden slaat hij weer aan. Hierdoor kan ik echt bijna niets meer fatsoenlijk doen. Hij doet dit niet op mijn laptop en als ik een andere muis gebruik (Logitech Premium Optical Mouse) werkt alles prima.

Ik heb de drivers al opnieuw geïnstalleerd, mijn bios geflashed en zoveel mogelijk usb kabels eruit gehaald (i.v.m. te weinig spanning, die Copperhead slurpt nogal wat)

Wat kan de oplossing hiervoor zijn?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:13

Reptile209

- gers -

Kijk eens in je device manager hoeveel mA je muis trekt als hij het normaal doet. Heb je de mogelijkheid om een USB-hub met eigen voeding (adaptertje) tussen je muis en je PC te zetten? Dat zou eventuele problemen met te weinig stroomtoevoer kunnen verhelpen.

Edit: en nog een wilde gok: er is iets met een power-save mode voor USB apparaten. Staat die uit?

[ Voor 16% gewijzigd door Reptile209 op 06-01-2008 21:10 ]

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik dat precies zien? Zowel bij USB-Poorten als Muizen en andere aanwijsapparaten staat niets over energieverbruik.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 21:06:
Mijn oog viel op dit topic:
Wolfenstein - ET

Ik heb dus vrijwel hetzelfde probleem. Als ik een spel speel, en laatste tijd ook steeds vaker als ik gewoon aan het internetten ben, valt mijn muis (Razer Copperhead) opeens weg, en na een paar seconden slaat hij weer aan. Hierdoor kan ik echt bijna niets meer fatsoenlijk doen. Hij doet dit niet op mijn laptop en als ik een andere muis gebruik (Logitech Premium Optical Mouse) werkt alles prima.

Ik heb de drivers al opnieuw geïnstalleerd, mijn bios geflashed en zoveel mogelijk usb kabels eruit gehaald (i.v.m. te weinig spanning, die Copperhead slurpt nogal wat)

Wat kan de oplossing hiervoor zijn?
Dat had ik ook, alleen dan met een Trust GM-4200. Dat leek softwarematig te zijn, nu een standaard muisje van Logitech en alles draait zoals het hoort.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:13

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 21:35:
Waar kan ik dat precies zien? Zowel bij USB-Poorten als Muizen en andere aanwijsapparaten staat niets over energieverbruik.
Device manager > Universal Serial Bus controllers > USB Root Hub > properties > power. Het kan even zoeken zijn als je meerdere root hub's hebt staan om degene met je muis te vinden.
Mijn standard Logitech optical muisje trekt bijvoorbeeld 98 mA van de beschikbare 500.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Wat Reptile209 bedoelt is bij de Nederlandse versie van Windows XP:

Configuratiescherm > Systeem > Hardware > Apparaatbeheer > USB-controllers > USB-hoofdhub > Energie

Heb zelf ook even gekeken...

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-02 17:57
Ik heb ditzelfde probleem!
Had al lopen zoeken naar 'muis valt weg' en dergelijke termen, maar dit en het genoemde topic niet gevonden.

NBij mij begon het in Team Fortress 2, en wordt nu steeds erger. Het begint nu af en toe ook in Windows. Ik heb een logitech mx518.
De setpoint drivers gebruikte ik nooit, maar in een poging het probleem te verhelpen tevergeefs geprobeerd.
Mijn USB toetsenbord zat op dezelfde hub aangesloten en had nergens last van. Ook nu de muis direct aan een front-usb poort hangt blijft het probleem.

Voor het probleem begon op te treden heb ik een paar Windows services uitgeschakelt, waaronder plug & play (omdat ik voorlopig toch geen nieuwe apparaten verwacht). Deze heb ik weer ingeschakelt maar dit heeft het probleem niet verholpen. Denk ook niet dat dit de oorzaak van het probleem is.

De muis was aangesloten via een powered hub op het moment dat het probleem begon voor te komen. Omdat het toetsenbord op dezelfde hub nergens last van heeft, denk ik ook niet dat het stroomverbruik het probleem is. Het lijkt een softwarematig iets te zijn dat de muis reset.

[ Voor 15% gewijzigd door frickY op 07-01-2008 09:18 ]

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-02 15:00
Hebben jullie al geprobeerd om de S3 "slaapstatus" van het apparaat uit te zetten ? Ik had sinds een aantal MS updates opeens een ander probleem met mijn USB devices, maar het lijkt erop, of dit toch wel iets overeenkomt.

Zie de registry fix hier, als je hem edit in plaats van direct installeert zal je zien dat het de S3 status mogelijkheid van alle apparaten voor mijn mobo uit zet. Het moet ook onder de USB apparaten zelf kunnen (usb root hub properties, energie beheer).

Asus A8N SLI Premium USB probleem + oplossing

Hier onder maar gelijk:
Onder de utilities van mijn mobo (A8N SLI Premium 939) moederbord was opeens deze te vinden: S3USB.zip een Microsoft fix voor de S3 sleep state van de USB poorten voor moederborden met dit soort chipsets... KB817900. Probleem gebeurd soms wel, soms niet... en is met één van de vele updates van Windows opeens daar. De fix is een register fix, waarbij voor alle USB apparaten de S3 status wordt uitgezet. Het probleem is daarna opgelost, ten koste van dus waarschijnlijk de S3 state voor je USB hardware

[ Voor 31% gewijzigd door Jouke74 op 07-01-2008 11:30 ]

"That was left handed..." - JJH

Verwijderd

Topicstarter
Hij geeft bij apparaatbeheer zowel voor het Logitech Muisje als mijn Razer aan dat ze 100mA trekken, dus volgensmij klopt er iets niet.

Valt me nu overigens op dat het probleem weg lijkt te zijn, ik test de boel even en laat even weten hoe het zit.

Edit: Laat maar, probleem is nog steeds aanwezig..

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2008 16:32 ]

• frickY
100mA is wel normaal voor een optische muis hoor.
De optische HP muis op mijn werkt trekt er 93.

Verwijderd

Topicstarter
frickY schreef op maandag 07 januari 2008 @ 17:39:
100mA is wel normaal voor een optische muis hoor.
De optische HP muis op mijn werkt trekt er 93.
Ja, maar niet voor de Copperhead toch?
Similar problems can occur with most integrated USB ports which supply only 100mA(max) of power when the Copperhead requires 200mA. The mouse will lose power globally but most often during high stress such as gameplay. Get an external, AC powered USB hub that supplies 500mA(max) to each port.
Overigens hebben mijn USB poorten 500mA per stuk, dus dat zou eigenlijk geen probleem moeten zijn.

• frickY
Nee. je USB-root hub support 500mA. Meestal zijn per hub 2 ffysieke USB-poorten beschikbaar.

Ik heb de optie voor energiebesparing uitgezet. Ik hoop dat het helpt
Afbeeldingslocatie: http://cipher.webhop.net/usb-powersave.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Net even langs de Computerland geweest en een Sweex USB-hubje gekocht voor 15 euro. Hij werkt tot nu toe prima, nog geen één keer uitgevallen!

Edit: Laat maar, nog steeds hetzelfde probleem. Het wordt ook steeds erger merk ik. Ik heb ongeveer een uur lang geen problemen gehad, en nu wordt het steeds vaker.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2008 18:46 ]

• frickY
Ook ik heb het probleem nog na de enegeribesparing te hebben uitgezet. Ik ga nu de S3-registerfix eens proberen.

[ Voor 23% gewijzigd door frickY op 08-01-2008 22:48 ]

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-02 15:00
Let wel op: bij mij was het probleem dat de USB stick slecht of niet werd gemount / herkent. Ik had geen probleem met muis (USB) en toetsenbord (ps2). Zorg dus dat je de registerfix ook weer ongedaan kan maken.

"That was left handed..." - JJH

• frickY
Die fix heeft helaas niet geholpen.
Sterker nog, ik heb inmiddels een nieuw moederbord, processor en geheugen, met daarop een schone installatie, en heb het probleem nog steeds. Ik vermoed dat mijn muis gewoon aan het overlijden is.

Ik merk dat als ik mijn muis optil en hem even flink door elkaar schud ( 8)7 ) hetzelfde probleem ontstaat. Ik denk dan ook dat dit hetgeen is dat tijdens gamen gebeurd; wilde bewegingen. En dat het daarom ook in Windows zelden gebeurd.

[ Voor 33% gewijzigd door frickY op 28-01-2008 00:31 ]

Verwijderd

Sorry dat ik in deze oude discussie reageer maar ik heb dus hetzelfde probleem dat de mx518 2 sec hangt en sensitivity zich reset.

En sinds dit topic abrupt gestopt is vraag ik me af,
Ligt het nu aan het overlijden van een muis? Aangezien het bij mij ook door wilde bewegingen gereset wordt.

• frickY
Sinds ik een G5 heb is het niet meer voorgekomen. In mijn geval kwam het dus absoluut door de muis.
Die gebruik ik nu overigens al enige tijd zonder problemen op het werk. Dus niet zozeer een overlijdende muis, maar gewoon een slecht contactje.
Pagina: 1