Topic zegt het eigelijk al...
een vriendin heeft een andere pc gekocht. (bij computerland de dominator 3)
ivm zij niet zo heel erg thuis is in de computer gedoe help ik haar
specs:
Q6600 stock cooler.
2x 1024 DDR 667mhz
evga mobo 650i chitset?
XFX Nvidia 8600 GT 256 mb
320gig hdd sata2
heb een "oude" SB Audigy geluidskaart erin gestoken (leek me beter dan stock mobo sound)
het probleem is als volgt.
pc draait in windows zonder problemen
afijn zodra BF2142 word opgestart gaat alles goed.
na een X aantal minuten spelen klapt BF2142 eruit naar windows zonder enige melding
(zowel als op internet game als in de solo player )
ligt het aan het spel?? of aan de pc??
echter bij aanschaf van deze complete systeem bij computerland was er al wat verwarring
maar daarover ga ik nog terug naar de winkel.
maar ik wil eerst dan wel het een en ander uiteraard duidelijk hebben.
de pc waarmee ze adverteerde die advertentie staat niet meer op de computerland site echter de PC staat er nog wel gewoon op omdat ze het systeem gewoon ook normaal aanbieden echter kan ik dan geen specs vinden behalve Q6600 en 320 gig hd...
echter staat mij bij dat de PC een vidkaart heeft van 512 MB en niet van 256? hierover ga ik zeker terug naar de winkel
echter na t open schroeven v/d kast verbaasde ik me er ook over... dat er in de Coolermaster pc kast een
SWEEX ???
350 WATT voeding zat... en dat leek mij toch een bottleneck voor de pc?? Q6600 + gf 8 serie en dan een 350watt?
hoop dat jullie me er ook ergens mee kunnen helpen want ik zelf denk?
tijdens het spel.. na verloop van tijd dat de voeding het niet meer trekt en hem er dan uitklapt ivm de pc in combo met gpu teveel watt's wegtrekken.
er stond me nog iets bij dat er ergens een proggie was waar je je hardware invult en dat ie dan +/- uitrekent hoeveel watt je voeiding minimaal moet zijn.
een vriendin heeft een andere pc gekocht. (bij computerland de dominator 3)
ivm zij niet zo heel erg thuis is in de computer gedoe help ik haar
specs:
Q6600 stock cooler.
2x 1024 DDR 667mhz
evga mobo 650i chitset?
XFX Nvidia 8600 GT 256 mb
320gig hdd sata2
heb een "oude" SB Audigy geluidskaart erin gestoken (leek me beter dan stock mobo sound)
het probleem is als volgt.
pc draait in windows zonder problemen
afijn zodra BF2142 word opgestart gaat alles goed.
na een X aantal minuten spelen klapt BF2142 eruit naar windows zonder enige melding
(zowel als op internet game als in de solo player )
ligt het aan het spel?? of aan de pc??
echter bij aanschaf van deze complete systeem bij computerland was er al wat verwarring
maar daarover ga ik nog terug naar de winkel.
maar ik wil eerst dan wel het een en ander uiteraard duidelijk hebben.
de pc waarmee ze adverteerde die advertentie staat niet meer op de computerland site echter de PC staat er nog wel gewoon op omdat ze het systeem gewoon ook normaal aanbieden echter kan ik dan geen specs vinden behalve Q6600 en 320 gig hd...
echter staat mij bij dat de PC een vidkaart heeft van 512 MB en niet van 256? hierover ga ik zeker terug naar de winkel
echter na t open schroeven v/d kast verbaasde ik me er ook over... dat er in de Coolermaster pc kast een
hoop dat jullie me er ook ergens mee kunnen helpen want ik zelf denk?
tijdens het spel.. na verloop van tijd dat de voeding het niet meer trekt en hem er dan uitklapt ivm de pc in combo met gpu teveel watt's wegtrekken.
er stond me nog iets bij dat er ergens een proggie was waar je je hardware invult en dat ie dan +/- uitrekent hoeveel watt je voeiding minimaal moet zijn.
AMD 7800X3D - DDR5 64GB Dominator - AMD RADEON RX6800 XT MB - OD11