Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mini USB ingang van HTC P3300 schoonmaken? (wil niet laden)

Pagina: 1
Acties:

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:20
Geachte tweakers,

Door dommigheid heeft mijn telefoon in een plasje water gelegen (naast het koffiezetapparaat) toen hij aan het opladen was. Ik zag dat de telefoon was uitgesprongen, en vreesde voor het ergste.
Na een nachtje op de verwarming wilde hij gelukkig weer opstarten. _/-\o_

Echter, hij wil niet meer opladen. Heb het ook al geprobeerd met een USB naar miniUSB stekker (via de laptop) , dat werkte ook niet. Het probleem ligt waarschijnlijk bij de telefoon.

N.B. deze aansluiting dus:
Afbeeldingslocatie: http://img133.imageshack.us/img133/7305/3443017122593lovd4.jpg

Ik heb al met wat mini-schroevendraaiers enzo wat zitten frutten, maar ik ben bang dat ik de aansluiting zo kapot maak. Is er manier om (chemisch?) de frut van de aansluiting te krijgen?

• Red devil
Anybody?
Ik zie sowieso maar 2 echt duidelijke koperen lijnen in de aansluiting op de telefoon. Horen dat niet meer te zijn?

[edit]
Heb met mijn 5MP canon @ macrostand even ingezoomd, en ik zag dat er een koperen draadje niet goed meer zat. Jammergenoeg na wat frutten is ie kapot. Klotezooi. :(

[ Voor 41% gewijzigd door Red devil op 07-01-2008 20:20 ]

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-11 20:29
Die aansluiting die jij bedoelt is een HTC ExtUSB aansluiting. Doe jezelf een lol en zet die telefoon uit, laat hem een week liggen en zet hem dan pas weer aan (batterij er die week wel uit natuurlijk!). Toestel kan best nog wat water intern hebben en nu stug doorladen maakt het er niet beter op.

Afkoppelen dus en week laten rusten!

• Red devil
tha_bulldog schreef op maandag 07 januari 2008 @ 20:17:
Die aansluiting die jij bedoelt is een HTC ExtUSB aansluiting. Doe jezelf een lol en zet die telefoon uit, laat hem een week liggen en zet hem dan pas weer aan (batterij er die week wel uit natuurlijk!). Toestel kan best nog wat water intern hebben en nu stug doorladen maakt het er niet beter op.

Afkoppelen dus en week laten rusten!
Ik had graag je resultaat opgevolgd, maar ik heb net een ieniemieniestukje stukje koperdraad in mijn handen gehad. Wat een flutaansluiting zeg.