Computer crasht na hoog geheugengebruik

Pagina: 1
Acties:
  • 289 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SoulShot
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-01 00:48
Kheb een probleempje als ik de computer opstart na ik in windows veel programma's tegelijk open of een stresstest doe.. Als ik dan computer herstart dan blijft windows (vista 32bit) hangen bij het opstarten.. Als ik dan computer uitzet, stroom uittrek, aantal keer op de aan/uit knop druk, stroom insteek, dan gaat ie weer normaal.
Computer is half jaar oud ongeveer, en loop vanaf het begin al met een stabiele overclock ( E6400 3.0Ghz, OCZ 2GB PC6400 @750mhz @2.15V, P5B-E ). In windows xp toen nog, nooit problemen mee gehad en orthos 20uur+ goed.. Nu alleen met vista krijg ik dit probleem..
Iemand enig idee?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:48
Al een mem(stress)test gedraaid ?

[ Voor 13% gewijzigd door DukeBox op 06-01-2008 18:21 ]

• SoulShot
Ja, heb al met een opstartcd van ubuntu een memory test gedaan, duurde 10 tal minute en gaf geen enkele foutmelding.

Verwijderd

10 minuten is echt veel te weinig. Een uurtje of 8 is een mooi begin :)
Ik neem aan dat het dan om memtest86+ gaat?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2008 20:19 ]

• SoulShot
Geen idee wat ubuntu gebruikt hiervoor, maar heb dat programma ook ergens staan, morge is late lope en zien wat het geeft ;)

• SoulShot
Net 8.5uur memtestx86 (1.70) achter de rug zonder enige fout..
Nu ben'k helemaal ten einde raad, als memtest geen fout vindt in het geheuge :s

Heb net ook laaste bios geflasht zonder enig resultaat -O-

[ Voor 17% gewijzigd door SoulShot op 10-01-2008 17:37 ]

• SoulShot
Somebody? -O-

[ Voor 28% gewijzigd door SoulShot op 12-01-2008 14:30 ]

Verwijderd

En wanneer je de cpu op zijn standaardsnelheid zet, heb je er dan nog steeds last van?

• SoulShot
Ja; zelfs met ' Load setup Defaults '
Misschien bagger mobo? (P5B-E)

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Krijg je een BSOD? Zo ja kan je zien wat hierop staat?

Als je computer automatisch restart bij een BSOD kan je dit proberen: Klik.

• SoulShot
Nee helemaal ge BSOD.
Die blokjes die voorbijvliegen bij het laden van windows vista blijven gewoon hangen en daar blijft het bij.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
SoulShot schreef op maandag 14 januari 2008 @ 16:42:
Nee helemaal ge BSOD.
Die blokjes die voorbijvliegen bij het laden van windows vista blijven gewoon hangen en daar blijft het bij.
En op basis waarvan concludeer jij dan dat het een geheugenprobleem is (zoals de topic-titel aangeeft)? Indien je daar geen antwoord op hebt, loopt dan eens de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door en probeer stap voor stap alles in die FAQ uit en laat het resultaat weten.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Fox
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Fox

Het zou ook kunnen dat door de herstart terwijl de harddisk bezig was een corruption van de data op de harddisk veroorzaakt heeft. Je zou met een hard disk diagnostic tool kunnen scannen op fouten of met een opstart cd / disk een OS inladen en daarmee je harddisk proberen te benaderen. Mocht dit het geval zijn kan je met een data recovery tool een deel van je data eraf kunnen halen en hierna een format gevolgd door een re-install kunnen doen.

Als dit ook niet mag baten lijkt mij het op een moederbord probleem.

• SoulShot
Ik dacht in eerste instantie het geheugen, omdat het gebeurt enkel als het geheugengebruik hoog ligt. (bv. bij stressen, veel programmas tegelijk) maar na memtest bleek dat onwaar te zijn. Faq doorgelopen, maar schijn ik niet veel van antwoord te vinden omdat ik het meeste juist kan verklaren omdat hij met xp geen enkele vorm van fout geeft.

Met dit probleem heb ik harde schijf al 3tal keer zitten formatteren, om te zien of het misschien aan een bepaalde software lag. Maar dat bleek niet, want met uitsluitend drivers te installeren (laatste nieuwe natuurlijk) is het probleem ook.

Verwijderd

staan je geheugen instellingen wel goed? zeg maar bijvoorbeeld cas latency enzo (heb er niet super verstand van) maar heb het eens gehad met g.e.i.l. geheugen, kwam door de settings die mn mobo automatisch aan nam.

• SoulShot
Geheuge heb'k inderdaad ook automatisch staan. enige wat'k zelfs heb ingesteld is snelheid (staat op 750mhz).. Kan het dan kwaad de rest automatisch te laten?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 16:25
Overclock eruit halen !!!!!!
Harde schijf oppervlakte kontrole doen, met bijv hdtune.

Ten eerste moet je eens 1 voor 1 gaan testen, je zegt xp werkt goed, misschien vista probleem.
Dan vista schoon installeren, dan steeds 1 driver installeren en dan stressen, dan weet je welke driver problemen heeft in vista, daar zoek je verschillende versies van , en dan probeer je deze.

Je kan ook op je hardware gaan zoeken, dus "vista+naam videkaart+problem" en kijk of er iets uitkomt of veel mensen problemen hebben met bepaalde hardware.

• SoulShot
- Zelfde probleem als ik load setup defaults doe in BIOS
- Heb al hele foutcontrole gedaan met windows (Hdtune zo even doen)

- Heb laatste drivers van alles (Nvidia + x-fi) gebruikt, kan moeilijk anders anders geraken dingen incompatibel (oudere versiers van nvidia drivers ondersteunen nieuwe games slecht)
- formattere zoals gezegd al 3x geprobeerd zonder help.

- hoe kom je erbij dat het een probleem is met videokaart?

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
SoulShot schreef op maandag 14 januari 2008 @ 18:58:
Ik dacht in eerste instantie het geheugen, omdat het gebeurt enkel als het geheugengebruik hoog ligt. (bv. bij stressen, veel programmas tegelijk) maar na memtest bleek dat onwaar te zijn.
Ook memtest is niet perfect, dus 100% zeker ben je niet.

• SoulShot
Iemand?
Nog's korte beschrijving:
- Pc kan niet meer opstarten (buite met stroom eve uit te trekken) bij openen van veel progs tegelijk, of bij een memstrestest (orthos).
- Pc kan niet meer opstarten = Blijft hangen als de blokjes van windows (Vista 32bit) voorbijvliegen. (GEEN BSOD)
- Memtestx84 8uur+ zonder fout
- Overclocked, maar geeft zelfde fout bij 'Load setup Defaults' in Bios.

Specs @ sign

[ Voor 11% gewijzigd door SoulShot op 24-01-2008 18:23 ]

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-12-2025
SoulShot schreef op woensdag 16 januari 2008 @ 13:13:
Geheuge heb'k inderdaad ook automatisch staan. enige wat'k zelfs heb ingesteld is snelheid (staat op 750mhz).. Kan het dan kwaad de rest automatisch te laten?
Probeer er eens achter te komen wat de standaardwaarden van je geheugenmodules zouden moeten zijn en stel deze eens handmatig in. Soms kan het voorkomen dat de waarden die het moederbord aanneemt niet juist zijn.

• SoulShot
Oguz286 schreef op donderdag 24 januari 2008 @ 18:27:
[...]

Probeer er eens achter te komen wat de standaardwaarden van je geheugenmodules zouden moeten zijn en stel deze eens handmatig in. Soms kan het voorkomen dat de waarden die het moederbord aanneemt niet juist zijn.
Is Gelukt! Met standardwaard CL waardes lukt het, maar alleen op 750mhz..
Volgens hardware.info zou hij tot 944mhz kunnen gaan, ik krijg hem niet geboot op 938mzh :( met zelfde voltage (2.1V)
Nu, heb Cmos reset moeten doen hem terug aan het praten te krijgen. Nu nieuw probleempje, Speedstep technology gaat niet uit! ( na cmos reset) Hij blijft tussen 6x en 8x van multiplier springen, zelfs als ik in bios Speedstep disable en multiplier vast zet op 8x 8)7 ?
Pagina: 1