PC doet niets meer na POST screen

Pagina: 1
Acties:

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik heb een vreemd probleem waar ik zelfs op google niet veel over vind. Ik wilde deze week Vista installeren maar deze deed vervelend. Ik ging upgraden dus moest ik de install vanuit Windows starten. Telkens als ik hem startte kwam er na een tijdje de melding dat er niet genoeg ruimte was op het station F. Hierna kon ik niet meer verder en de keuze voor een ander station kreeg ik niet.
Het station F is een partitie van mijn C schijf die er ooit ongewild bijgekomen is en die 7MB telt. Ik dacht dus doodleuk deze te verwijderen met partition magic. Deze partitie bleek wel de 'actieve' partitie ofzo te zijn en stond ook als primary denk ik. Ik heb toen ook mijn C schijf als primary gezet maar had volgens PM geen actieve partitie meer ofzo.Dat boeide me eigenlijk niet want ik ging windows toch opnieuw installeren.
Na de acties moest ik rebooten en toen begonnen de problemen. Alles verloopt normaal tot na het POST scherm, dan krijg ik zoals altijd een reeks info die je altijjd ziet voor je OS laadt. Het OS laadt echter niet, ook geen melding dat het niet gevonden wordt ofzo, gewoon niets. Ik kan wel beginnen vista installeren maar wanneer hij dan voor de eerste keer moet opstarten, dus wanneer de bestanden er al op staan doet hij weer hetzelfde, niets.
Ik heb 2 schijven, 1 van 300gig en 1 van 500gig. Beiden geven hetzelfde probleem, als ik zonder de 300gig (de C schijf) vista wil installeren dan meldt vista tijdens de installatie dat mijn schijf (de 500gig) niet geschikt is en kan ik dus weer niet verder.
Nu heb ik wel twee rescue disks van PM waarmee ik dit alles dus zou kunnen ongedaan maken en alles herstellen zoals het was maar ook van de diskettes wil hij niet starten. Hij geeft telkens de melding 'Verwijder de schijf of medium en druk op een toets'. Ik heb al meerdere diskettes geprobeerd maar telkens hetzelfde resultaat.

Dus wat ik ook probeer of doe zit ik vast. In principe kan ik alleen nog formateren maar daar heb ik helemaal geen rekening mee gehouden en heb dus niets geback-upped (ik wilde tenslotte gewoon vista installeren).

Alvast bedankt voor het lezen en hopelijk weten jullie hier nog wat raad mee!

Specs:
Intel C2D e4300
Gigabyte GA-965P-DS3
8800GTS 320MB
2GB PC2 667MHz
Maxtor 300GB
Samsung 500GB
OCZ 420W Powerstream voeding

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 23:20
Probeer eens een ubuntu livecd?

• Renegade!
Heb hier toevallig nog zo'n ding liggen, alleen nog nooit gebruikt. Weet eigenlijk ook niet hoe het werkt maar wie niet waagt, niet wint ;)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Die Ubuntu CD zal heus booten, het zit m volgens mij puur in het opstarten van het OS. Probeer eens een fdisk /mbr, want ik vermoed dat je MBR overhoop ligt. Systeem weet niet wat te booten.

• Renegade!
Hmm, ik krijg FDISK niet aan de praat. Als ik met een gewone opstartdiskette start en dan in DOS FDISK invoer zegt hij 'bad command'...

edit:

Is nu wel gelukt maar kan van beide schijven de MBR niet herschrijven...

[ Voor 23% gewijzigd door Renegade! op 06-01-2008 23:54 ]