[java] IE5.5 + sockets in applet -> 100% CPU?

Pagina: 1
Acties:

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Ik heb een 3tier client server applet gemaakt.
Server is een java applicatie, op de webserver van de pagina waar de applet in zit.
Ik laat dus 'alle' gebruikers van die applet verbinden met die server. Dat is geen probleem (meer) en gaat heel goed.
Nu komt het probleem.
Zowel met appletviewer als met IE krijg ik een goed werkende applet, en de communicatie werkt ook goed.
Maar als ik de applet met Appletviewer open, is cpu gebruik laag, hooguit 5% omdat ie moest redrawen.
Als ik het met IE5.5 met nieuwste VM open, dan is het gebruik ook laag, totdat ik de verbinding laat openen. Dan gaat het cpugebruik plotseling naar 100%, terwijl de appletviewer ook dan ~0-5% blijft gebruiken.
Dan lijkt mij dus niet dat er een echte bug in mijn code zit (op dat gebied, zitten vast wle bugs in).
Weet iemand misschien waardoor het komt dat met een open socket, (waarop met een thread geluisterd wordt, naar pakketjes) IE5.5 zoveel cpu misbruikt? En kan ik er nog iets aan doen? Bijvoorbeeld een of andere waitcall (this.sleep(1) ofzo, maar liever niet, want is onzin en hoeft ook niet officieel).

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

en wat gebeurt er als je ondertussen iets anders doet? Is de Socketverbinding blockend? Dus dat je computer vrij unresponsive wordt? Als dat niet het geval is, is er toch niet zoveel aan de hand?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

welke VM gebruik je? ik had ook probleem met applet en heb bij instellingen Sun Java, use java sun VM ingeschakeld.

edit: al is dit natuurlijk nog niet DE oplossing ;(

Verwijderd

Op donderdag 15 februari 2001 00:02 schreef ACM het volgende:
Weet iemand misschien waardoor het komt dat met een open socket, (waarop met een thread geluisterd wordt, naar pakketjes) IE5.5 zoveel cpu misbruikt? En kan ik er nog iets aan doen? Bijvoorbeeld een of andere waitcall (this.sleep(1) ofzo, maar liever niet, want is onzin en hoeft ook niet officieel).
Dit lijkt op een blocking call naar de name resolver? Probeer eens naar het ip van de server te connecten, en niet eerst een hostname te resolven naar een ip.

/me ik ben geen geen java-coder, en weet weinig van windows

• mbravenboer
  • Laatst online: 06-11-2025
Weet je zeker dat in IE ook de Java Plugin wordt gebruikt?

(HTMLConverter, 1.4.0 Plugin blablabla ?)

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Denken jullie echt dat ik de antwoorden op jullie vragen weet na <font size='6'>een jaar</font>?

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Topicstarter
Op vrijdag 22 februari 2002 13:19 schreef limoentje het volgende:
en wat gebeurt er als je ondertussen iets anders doet? Is de Socketverbinding blockend? Dus dat je computer vrij unresponsive wordt? Als dat niet het geval is, is er toch niet zoveel aan de hand?
Weet ik allemaal niet meer ;)
Volgens mij werkte het systeem nog wel, maar werd wat traag. Daarnaast werd IE onbruikbaar.
Op vrijdag 22 februari 2002 13:26 schreef woeitje het volgende:
welke VM gebruik je? ik had ook probleem met applet en heb bij instellingen Sun Java, use java sun VM ingeschakeld.

edit: al is dit natuurlijk nog niet DE oplossing ;(
Toen was de nieuwste 1.3.0 of 1.2.2
Op vrijdag 22 februari 2002 13:43 schreef mietje het volgende:
Dit lijkt op een blocking call naar de name resolver? Probeer eens naar het ip van de server te connecten, en niet eerst een hostname te resolven naar een ip.
Hij connect op het ip.
Op vrijdag 22 februari 2002 13:47 schreef mbravenboer het volgende:
Weet je zeker dat in IE ook de Java Plugin wordt gebruikt?
Jdk1.4 ?
Laat me niet lachen, mbravenboer toch... Jij weet toch ook wel dat die een jaar geleden nog niet bestond? :+

Verwijderd

Op vrijdag 22 februari 2002 14:16 schreef ACM het volgende:
Denken jullie echt dat ik de antwoorden op jullie vragen weet na <font size='6'>een jaar</font>?
euhm zit wat in :+

• mbravenboer
  • Laatst online: 06-11-2025
ACM: Laat me niet lachen, mbravenboer toch... Jij weet toch ook wel dat die een jaar geleden nog niet bestond? :+
Grrrrrrrr :o . Lekkere schop :O .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Pagina: 1