Toon posts:

Oude mobo's overzetten Antec Veris media Fusion V2?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn verouderde maar functionele mp3/divx bak graag overzetten naar een Antec Veris media Fusion V2 case, puur voor het uiterlijk en de stile.
Ik heb weinig ervaring met het (ver)bouwen van systemen en mijn vraag is of ik mijn oude ASRock K7S41 mobo (9.6" x 7.8") in deze Antec kast voor mATX (9.6" x 9.6") kan zetten. Hou ik dan ruimte over of is het, om wat voor reden dan ook (connectors ed), helemaal geen goed idee? Zou mooi zijn als het kan.
Als we dan toch bezig zijn, zou ik voor een kennis van me zijn oude Asus terminator p4 mobo met processor en al kunnen demonteren, het videogedeelte van het mobo halen (kan toch?) en het mobo in deze kast kunen zetten? Dan is hij met een vga kaartje extra al klaar en heeft hij ook een mooiere mp3/divx bak. Gaag info over waarom het wel/niet kan.

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-05 00:59
het videogedeelte van het mobo halen (kan toch?)
Als je de onboard graka bedoelt, dan nee. Dat kan niet. Losse kaarten kun je er wel uithalen.

Voor de rest is er geen kunst aan, gewoon oppassen met statische elektriciteit en voorzichtig doen, er is niets aan :)
mATX bord past gewoon in mATX kast. Zelfde formfactor, dus spreekt voor zich. Die kast is alleen iets groter ivm drive bays etc.

Verwijderd

Topicstarter
Ok das heel mooi voor mijn systeem, maar ik zie net dat dat mobo uit de terminator p4 geen AGP slot heeft, alleen 2x pci. Kan je een PCI vga kaart gewoon als hoofdkaart gebruiken, of is dat alleen voor een 2de monitor? Dat zal toch niet...
terminater p4 mobo:
Afbeeldingslocatie: http://www.serpentinemagoo88.biz/catalog/17314430_tp_147_1.jpg

Linksboven zitten pinnetjes waar nu een grafisch kaartje of iets dergelijks aanhangt, maar die haal ik er dan natuurlijk af.

• Bitage
Linksboven zitten pinnetjes waar nu een grafisch kaartje of iets dergelijks aanhangt, maar die haal ik er dan natuurlijk af.
Zoals ik al zei: een onboard graka valt er niet vanaf te halen :o Enkel losse kaartjes!
Kan je een PCI vga kaart gewoon als hoofdkaart gebruiken, of is dat alleen voor een 2de monitor?
AFAIK kun je een PCI kaart gewoon gebruiken als hoofdkaart. Enige nadeel van een PCI kaart is de traagheid van de PCI bus,

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, maar het is me niet helemaal duidelijk Je kan het grafische gedeelte wel van dit mobo afhalen, dit er opgeschoven met pinnetjes. Bedoel je dat als je dit grafische gedeelte er afhaalt, je systeem het niet meer doet met alleen een pci graka? Kijk maar de foto's in deze advertentie:

mobo foto

Kan je met een pci graka trouwens wel media center runnen en divx afspelen?

Zie nu ook dat het ene mobo wel een zwarte (AGP) slot heeft, zijn niet dezelfde. Ga zo die kast openschroeven om te kijken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2008 18:24 ]

• Bitage
Ah, je bedoelt het zo. Ik dacht al: onboard graka eraf halen? Maar nu snap ik het :)

Aangezien het optioneel is lijkt het me dat je gewoon kunt booten met PCI graka ja. En een filmpje/DivX/XviD/MediaCenter kan volgens mij nog prima op een PCI kaart hoor. Alleen gaming zou ik niet proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net zitten kijken en er zit geen agp slot op het mobo in die terminator. Los ik het wel op met een pci graka. Bedankt!
Pagina: 1