Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben gister voor mijn neefje op zoek geweest naar een nieuwe PC en zag bij de Makro een Chiligreen, een merk dat ik niet kende. Echter heb ik zelf ooit een Medion gehad waar ik zeer tevreden over ben geweest. Wat mij deed overhalen om mijn neefje hem te laten kopen was de twee jaar garantie en de zeer goede specs voor een zeer lage prijs. Nu heeft hij hem geinstaleerd en is zijn Vista in het Duits?!. Ik heb nog geen contact opgenomen met de Makro (ga zeker geen Chiligreen bellen = Duits nummer) maar ik vroeg me af of hier over hier wat meer dingen bekent waren. Ik weet dat je Windows niet zomaar in een andere taal kan instellen, en ik heb ook geen zin om een Nederlandse Vista te downloaden en die op zijn pc te instaleren met zijn OEM code. Ik vind gewoon dat de PC gewoon normaal moet functioneren zoals je verwacht waarneer je hem in NEDERLAND koopt.

Dus heeft iemand hier ervaringen mee, of heb ik net toevallig een verkeerde geleverde pc gepakt uit de schappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke editie van Windows Vista is dat? Voor Vista kan je de taal - tot op zekere hoogte, afhankelijk van de editie van Vista - vaak juist wel wijzigen.

Verder kennen veel OEM installaties bij de eerste opzet een keuze voor welke taal ze willen installeren, is daar niet toevallig Duits gekozen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja nee sorry dat was ik ff vergeten het is geen Ultimate (dus geen taalpakket) maar Home Premium. Bij de taal instaleren is ook gekozen voor Niederlandich (of wat het in het Duits dan ook is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zit er dan wel een gewoon QWERTY-toetsenbord bij? (en geen QWERTZ oid..).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Recovery DVD/partitie gebruiken en nogmaals proberen ? Heb je niet de landinstellingen op nederlands gezet ? volgens mij kun je 3 dingen kiezen als je de setup start waaronder taal, toetsenbord indeling en in welke regio je zit (kan het fout hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Je kan Vista NL gewoon halen bij de balie van de Makro
Staat zelfs in de folders vermeld bij de desbetreffende aanbiedingen 8)7

[ Voor 40% gewijzigd door CLB op 06-01-2008 16:23 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Welke aanbieding?? Heb hem zo uit de winkel gevist zag hem niet in het krantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Staat er altijd bij.. Helaas kan ik 't vorige krantjes niet meer bekijken op makro.nl 8)7

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh maar dat heeft er bij gestaan? Want heb net die van hun 40 jarige bestaan bekijken maar daar staat ie inderdaad niet in. Maar jij zegt dat ie in ene krantje heeft gestaan en dat je Windows NL bij de balie kan halen? Weet je toevallig nog welke week??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Noopz weet 't helaas niet meer... Viel me op dat dat er bijstond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades.NL
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Je kunt gewoon met een (gedownloade) Nederlandse Vista dvd en de code aan de onderkant van de laptop vista in het Nederlands installeren volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 16:05:
en ik heb ook geen zin om een Nederlandse Vista
te downloaden en die op zijn pc te instaleren met zijn OEM code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades.NL
  • Niet online
O, sorry overheen gelezen. Dan zou ik de laptop desktop terug brengen.

Edit: foutje verbeterd.

[ Voor 31% gewijzigd door Hades.NL op 06-01-2008 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het betreft geen laptop maar een desktop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

En je kan gewoon Vista NL halen bij de Makro, dus 'ik zou hem terugbrengen' is onzin 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 13:30

Nutral

gamer/hardware freak

Naar de makro gaan en gewoon zeggen ik heb een duitse vista installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oke gaan we doen, ik laat weten hoe het afloopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades.NL
  • Niet online
CLB schreef op zondag 06 januari 2008 @ 21:45:
En je kan gewoon Vista NL halen bij de Makro, dus 'ik zou hem terugbrengen' is onzin 8)7
Tuurlijk niet, als je er zelf geen nieuwe windows op wilt zetten en waarschijnlijk doen ze dat bij de Makro ook niet. Dan kun je hem toch beter terug brengen?
De dvd met de nederlandse vista die je bij de Makro haalt zul je ook gewoon moeten installeren lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

De Product key is land-onafhankelijk. Gewoon Nederlandse Vista DVD downloaden en de key die op de kast zit gebruiken! Dat is volgens mij niet eens illegaal omdat je over het origineel bezit (de sticker)
Ik heb pas ook voor iemand een laptop uit Engeland gehaalt en hetzelfde trucje uitgehaald :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Hades.NL schreef op zondag 06 januari 2008 @ 22:48:
[...]

Tuurlijk niet, als je er zelf geen nieuwe windows op wilt zetten en waarschijnlijk doen ze dat bij de Makro ook niet. Dan kun je hem toch beter terug brengen?
De dvd met de nederlandse vista die je bij de Makro haalt zul je ook gewoon moeten installeren lijkt me.
Hij wil geen illegale gedownloade Vista installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:04
als hij maar de code op de onderkant gebruikt doet hij niks illegaals... ik heb wel eens gehoord dat de helpdesk van microsoft soms zelfs zegt van download hem maar van internet, je kunt gewoon de code gebruiken die op je pc staat.

edit: recovery cd of selecteren opnieuw installeren heeft waarschijnlijk geen zin. bij mijn laptopje (acer) kan dit dus niet. eerste keer kon je talen selecteren nu niet meer. en ik heb zelf geen zin om vista te downloaden. is veels te groot, maar mischien denkt de ts wel anders over grote bestanden

[ Voor 39% gewijzigd door LeVortex op 07-01-2008 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades.NL
  • Niet online
CLB schreef op maandag 07 januari 2008 @ 12:31:
[...]

Hij wil geen illegale gedownloade Vista installeren
Het downloaden is strikt genomen inderdaad illegaal. Maar dan kan hij ook nog gewoon bij iemand een (legale) dvd met vista nl lenen en dan zijn eigen code gebruiken. Dan doet hij niks illegaals. Hij gebruikt gewoon zijn eigen licentie tenslotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
Hades.NL schreef op maandag 07 januari 2008 @ 12:56:
[...]

Het downloaden is strikt genomen inderdaad illegaal. Maar dan kan hij ook nog gewoon bij iemand een (legale) dvd met vista nl lenen en dan zijn eigen code gebruiken. Dan doet hij niks illegaals. Hij gebruikt gewoon zijn eigen licentie tenslotte.
Ik zie de afgelopen posts alleen maar terug komen, download ff de dvd en klaar. Is ook wel zo, alleen de beste man heeft aangegeven dit niet te willen doen. Geen kwestie van onkunde, maar gewoon geen zin! Luiheid? Wellicht.... dan nog.... houd erover op! :z

Just my $0.02

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

CLB

Inmiddels al naar de Makro geweest...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades.NL
  • Niet online
Tekn0z schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 10:47:
[...]

Ik zie de afgelopen posts alleen maar terug komen, download ff de dvd en klaar. Is ook wel zo, alleen de beste man heeft aangegeven dit niet te willen doen. Geen kwestie van onkunde, maar gewoon geen zin! Luiheid? Wellicht.... dan nog.... houd erover op! :z

Just my $0.02
Aangezien je mij quote neem ik aan dat je het tegen mij hebt. Als je de discussie zou lezen zou je zien dat ik gewoon op een opmerking van CLB reageer en daarmee verduidelijk wat hij blijkbaar niet aan mijn post begreep.

Dus ik snap je probleem niet. Het lost zijn probleem op, of hij daar iets mee wil doen is verder zijn zaak. Maar dan proberen wij hem volledig te informeren.
De enige die nu dus een opmerking maakt die verder niks toevoegd aan deze discussie ben jij en eignlijk ik ook met deze post.
Pagina: 1