Adobe Creative Suite 3 met Leopard

Pagina: 1
Acties:
  • 168 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• erwin85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-01 15:23
Sinds afgelopen week ben ik trotse eigenaar van een Macbook Pro.
Nu probeerde ik Adobe Creative Suite 3 te installeren. Ik kreeg deze foutmelding:
Deze software kan niet worden geinstalleerd omdat het bestandssysteem van het besturingssysteemvolume niet wordt ondersteund.

Ik heb een trail gedownload van de adobe.com website. Ik pakte het .dmg bestand uit en dubbelklikte op setup. Toen kreeg ik die foutmelding.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Ik heb trouwens MAC OS X 10.5.1

• Deephouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dit heeft Adobe zelf over compatibiliteit van CS3 met Leopard te zeggen.

• Erikdevries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-01 00:26
Heb je toevallig voor een case sensitive bestandsysteem (HFS+) gekozen toen je Leopard erop hebt gezet? ik weet dat iig Creative Suite 2 geheel niet werkt (out of the box) met een dergelijke installatie, mogelijk dat dit het zelfde probleem is als jij nu ondervind.

Hier een link over dit probleem icm Tiger en Creative Suite 2 (kan dus mogelijk van toepassing zijn): http://www.macosxhints.co...p?story=20050505184714699

[ Voor 24% gewijzigd door Erikdevries op 06-01-2008 16:47 ]

• erwin85
Erikdevries schreef op zondag 06 januari 2008 @ 16:46:
Heb je toevallig voor een case sensitive bestandsysteem (HFS+) gekozen toen je Leopard erop hebt gezet? ik weet dat iig Creative Suite 2 geheel niet werkt (out of the box) met een dergelijke installatie, mogelijk dat dit het zelfde probleem is als jij nu ondervind.

Hier een link over dit probleem icm Tiger en Creative Suite 2 (kan dus mogelijk van toepassing zijn): http://www.macosxhints.co...p?story=20050505184714699
Ja dat heb ik idd gedaan. Dus een clean install zonder case sensitive bestandsysteem moet werken dan?

• Erikdevries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-01 00:26
erwin85 schreef op zondag 06 januari 2008 @ 16:54:
[...]
Ja dat heb ik idd gedaan. Dus een clean install zonder case sensitive bestandsysteem moet werken dan?
Dat sowieso, hoewel een hele nieuwe installatie vrij drastisch is. Je kan de workaround uit het artikel gebruiken, hoewel dat niet de meest geweldige oplossing is. Of er nog andere workarounds zijn weet ik niet.

Een quote van Adobe zelf:
" You cannot install Adobe Creative Suite 3 to a volume that uses a case-sensitive file system, such as HSFX or UFS. Adobe Creative Suite 3 installation is supported on volumes using HFSJ or HFS+ file systems."

• erwin85
Erikdevries schreef op zondag 06 januari 2008 @ 17:16:
[...]

Dat sowieso, hoewel een hele nieuwe installatie vrij drastisch is. Je kan de workaround uit het artikel gebruiken, hoewel dat niet de meest geweldige oplossing is. Of er nog andere workarounds zijn weet ik niet.

Een quote van Adobe zelf:

[...]
Dank je Erik. Ik had nog niet zo veel bestanden op de MAC staan dus ben toch begonnen met een clean install. Ik ben erg benieuwd of hij het dan doet.

EDIT: Inderdaad, het probleem is nu opgelost! :*)

[ Voor 4% gewijzigd door erwin85 op 06-01-2008 20:25 ]

Pagina: 1