Toon posts:

DVD speler gebruiken voor audio

Pagina: 1
Acties:
  • 447 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een

Onkyo TX-DS575x
Monitor Audio Br2

Nu wil ik een apparaat om cd's af te spelen, zodat ik een mooier geluid krijg als wanneer ik het rechtstreeks vanaf mn laptop speel.
Echter, nu komt de afweging: :X

Zal ik een dvd speler kopen om zo ook dvd' te kunnen afspelen en de stereoset meteen te gebruiken voor de tv set
Of zal ik een cd speler gebruiken met het risico dat over een paar jaar nog amper cd's worden gebruikt.

Nu is er ook nog een tweede afweging die moet worden gemaakt:
Nieuw of tweedehands?
tweedehands heb je vaak meer waar voor je geld, alleen de modellen zijn vaak wat ouder.

Ik heb wel eens iemand horen praten over Oppo.
Is dit wat en heeft er iemand ervaring mee. of zijn er nog andere merken aan te raden? Bij voorbaat dank :>

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-02 19:04

Haan

dotnetter

Je kan ook je laptop op een stereoset en/of TV aansluiten.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Haan schreef op zondag 06 januari 2008 @ 15:31:
Je kan ook je laptop op een stereoset en/of TV aansluiten.
dat heb ik al. Ik wil nu echter een beter geluid

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-02 19:04

Haan

dotnetter

Als je dan beter geluid wil, moet je een betere stereoinstallatie kopen, een beetje moderne laptop kan dat prima doorsturen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Als je een goede stereo set hebt en met goede kwaliteit muziek wilt luisteren zou ik idd voor een dvd speler gaan. Zelf heb ik getwijfeld tussen een cd wisselaar of een dvd speler en uiteindelijk voor de laatste gegaan, de kwaliteit is beter als vanuit de computer en dat ding hoeft niet altijd aan te staan als ik muziek wil luisteren. Wat ook wel erg fijn is om vanuit je luie stoel met afstandsbediening de boel te kunnen bedienen.
Computer kan opzich ook wel een goed geluid leveren mits je een goede geluidskaart hebt, in mijn geval een realtek onboard.

Ik weet niet precies wat jouw verdere redenen en dingen zijn die je graag wilt maar een dvd speler met een goede installatie is erg fijn. :)

En koop in godsnaam een goed merk dvd speler, zelf een goede sony gekocht en de kwaliteit en betrouwbaarheid van de speler zelf en geluidskwaliteit is subliem, en dat kan ik niet zeggen van een z merk van de kruidvat/aldi what ever. Koop anders een goede 2e hands als je niet veel geld hebt, heb je veel meer plezier van. :)

En als je het goed wilt doen, koop een doosje goede kwaliteit dvd's die iets duurder zijn maar het geluid klinkt er wel net iets beter door. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Joopieboy op 06-01-2008 16:38 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:30

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Tweedehands cd-speler. Goedkoop en als je een beetje merk neemt maakt leeftijd echt niet veel uit.
Ik zou zelfs zeggen: scan je omgeving eens af, grote kans dat wel iemand een cd-speler op zolder heeft staan die je zo mee mag nemen.
(zo ben ik aan mijn sony cd-speler gekomen. Gewéldig apparaat!)

Life is not about specs, it is about joy!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

bartvl schreef op zondag 06 januari 2008 @ 16:38:
Tweedehands cd-speler. Goedkoop en als je een beetje merk neemt maakt leeftijd echt niet veel uit.
Ik zou zelfs zeggen: scan je omgeving eens af, grote kans dat wel iemand een cd-speler op zolder heeft staan die je zo mee mag nemen.
(zo ben ik aan mijn sony cd-speler gekomen. Gewéldig apparaat!)
Dan zou ik eerder voor een dvd spelert gaan, kun je meer muziek op 1 schijfje kwijt en scheelt een hoop wissel werk. :)
En de dvd spelers zijn wat goedkoper als een cd wisselaar. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Joopieboy op 06-01-2008 16:39 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• bartvl

bartvl

Toch sta ik meer in voor de (geluids)kwaliteit van een cd-speler dan van een dvd-speler.

+ mijn eigen ervaring:
Mijn onkyo dvd-speler maakt 'gigantisch' veel meer geluid bij het afspelen dan mijn sony cd-speler.
Mijn cd-speler is praktisch niet te horen terwijl de onkyo er bij zachte passages en zachte luistersessies wel op de achtergrond waarneembaar is. Zonde.

[ Voor 62% gewijzigd door bartvl op 06-01-2008 16:46 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:55

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Mijn onkyo speler is echt fluitsterstil en bij het afspelen van normale cd's niet te horen. Het hangt denk ik van het type af. Vooraf goed testen is dus het beste advies.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• bartvl

bartvl

Ah, jij hebt de DV-SP503, ik de DV-SP500. Mogelijk dat Onkyo inderdaad een stiller loopwerk erin heeft gepropt.
Wel een punt van aandacht dus, overigens zal dit ook voor CD's gelden.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

goede dvd spelers die ook een aparte audio sectie hebben zijn er wel degelijk. Denk bijvoorbeeld aan een marantz dv 17. Die kost 2e hands rond de € 600,-- maar dan heb je ook 'best of both worlds' tenminste in dit segment dan. Valt dit buiten je budget zou ik kijken naar een losse CD speler. Op welk nivo is de rest van je set ? Ik bedoel je kan hele leuke losse marantz spelers kopen vanaf € 50,-- (cd50) tot een € 500,-- (cd11le, cd16, cd10) die echt nog prima mee kunnen aangezien er op redbook cd eigenlijk nooit iets veranderd is.

Dat de cd er over een paar jaar niet meer zou zijn geloof ik absoluut niet. Sacd is al nooit doorgebroken laat staan nog te komen formaten. Maar goed dat is mijn mening.

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-02 12:53
Nog 1 puntje ten voordele van de cd-speler:
De meeste cd-spelers reageren veel sneller op commando's dan dvd-spelers. Ook begint een cd-speler na het invoeren van een cd na 2 sec. te spelen en moeten dvd-spelers eerst de disc identificeren als een cd en niet als een dvd/mp3-cd/foto-cd, etc. Ik zou een goedkope, desnoods tweedehands cd-speler kopen en dan later misschien nog een dvd-speler die dan een stuk goedkoper kan aangezien je dan alleen op de beeldkwaliteit hoeft te letten :)
Pagina: 1