Voltage op een celly 400 (Gigabyte board)

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
he ppl

ff een vraagje hoe kan ik de voltage op mijn moederbord hoger of lager zetten (Gigabyte GA-6LX7/6LX7A) met celly 400 heb fsb en multipl. al ge probeerd maar wil niet hoger dan 500 met een temp van +-50 graden en in mijn bios zit de optie blijkbaar niet.
mijn chipset is de 440LX AGPSET.
Tnx

ShArKeY

Verwijderd

ik weet niet hoe het met de rest van de mobo zit van gig.
maar dit is mijn eigen ervaring.
als het goed is kun je aan de mobo alleen je cpu 105 mhz zetten en de rest voor voltage vcore enz kun je vergeten met gigabyte.
Heb hetzelfde en zal bij de volgende beurs ook geen gigabyte meer kopen.
bij mij duron 700 draait op 805 met 58 graden.

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Heel simpel: niet.
Oplossing, zoek de datasheet van Intel, kijk welke pinnen op de voet van de proc (slot 1 neem ik aan) verantwoordelijk zijn voor welk voltage en begin met het afplakken en doorverbinden.

(2.2 volt is gemakkelijk haalbaar, hoef je alleen maar voor af te plakken. Heb zelf op een gigabyte plank ruim 2 jaar met een opgefokte celly 300@450 gedraait. Voltage verhoogd door wat aan de voet van de proc te klooien.
Check hier voor uitgebreidere (plaatjes!) info.)
http://www.ocshoot.com/voltage.htm

BTW: 2.0 volt is standaard dus de enige mogelijkheid met alleen afplakken is 2.2 volt. Dit valt nog net binnen de acceptabele 10% grens van Intel zelf. Voor mij was dit precies genoeg (zelfs nu na 2 jaar inbranden moet ik hem nog op 2.2 volt zetten wil win2k booten. Is wel 100% stabiel op 450.)

de betaler vervuilt