Toon posts:

van laptop naar desktop

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of het hier goed staat. Ik wil mijn laptop ombouwen tot mini pc. met plexicase maar daar gaat het nu niet om. Ik heb een ander probleem. me laptop is ingesteld op ''laptop configuratie'' zeg maar.
dit merk ik met energie besparing. en met proccesor snelheid aanpassen en die dingen.
maar ik wil dat veranderen tot gewoon ''desktop configuratie''. Kan iemand mij uitleggen hoe ik zoiets verander.
Is het eigenlijk wel te veranderen. het gaat om een compaq r3000

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat wil je precies veranderen? Wil je niet dat de cpu terugclockt? Zet dan speedstep gewoon uit (in de bios of iets met een progje als speedswitchXP). Wil je niet dat de monitor uitgaat na een paar minuten, stel dat gewoon in bij powermanagement.
Dus wat bedoel je precies met 'desktop configuratie'?

en je gedicht rijmt niet

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-01 11:42
Welk OS?

Ik kan onder Linux op zowel mijn desktop als laptop gewoon het volgende instellen:
* Hoe speedstep/Cool&quiet werkt (performance, ondemand, conservative, powersave)
* Wanneer mijn monitoren op standby gaan
* Wanneer het systeem in slaapstand of hibernate moet
* Spindown tijd van mijn harddisks
* etc.

[ Voor 11% gewijzigd door robbert op 06-01-2008 15:15 ]

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik neem aan dat je windows hebt? Bij eigenschappen van energie, kan je een energieschema kiezen.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:40

Thandor

SilverStreak

Dit heeft niets met CSL te maken, iets wat je prima van te voren had kunnen opzoeken of navragen (je hebt immers meerdere gesloten topics gehad in CSL, ervaring zat dus).

Zie de reply van Terw_Dan, je bedoelt ongetwijfeld iets m.b.t. powermanagement. Iets wat je eigenlijk niet eens uit hoeft te zetten in geval van processoren. Met slechts enkele applicaties in bepaalde gevallen zul je merken dat Speedstep / PowerNow! nadelige gevolgen hebben. Voor andere zaken, zoals de grafische kant, kun je vaak de prestaties ook instellen. Zie verder applicaties zoals SpeedswitchXP en Notebook Hardware Control.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.