Live Hotmail spamfilter sores

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Topicstarter
Ik ben bezig een website te bouwen waarvoor mensen zich kunnen registreren. Daar horen allerlei verschillende mailtjes bij, van registratie-bevestiging tot password resets en dergelijke. Die komen goed aan bij alle mail providers die ik geprobeerd heb, zelfs bij Hotmail.

Nou viel me ineens op dat één bepaald emailtje niet aankwam bij Hotmail. Na wat getest kwam ik er al snel achter dat het probleem in het onderwerp van dit mailtje zat. Dat heb ik eens verkend en er kwam het volgende uit:
OnderwerpResultaat
Dumb Games Profile UpdateKomt niet aan
Dumb Games Address ChangeKomt wel aan
Dumb Games ProfileKomt wel aan
Dumb Games UpdateKomt wel aan
Dumb Profile UpdateKomt wel aan

Met 'komt niet aan' bedoel ik echt dat het bericht niet wordt bezorgd, ook niet in Junk. En dat terwijl ik de afzender aan mijn lijst Bekende Afzenders heb toegevoegd!

Is het nou echt de bedoeling dat ik voortaan Mastermind ga spelen met Subjects van mailtjes die naar Hotmail gaan, tot ik de goede combinatie heb gevonden? Volgens mij is Microsoft totaal de weg kwijt in de strijd tegen spam.

NB: Gmail houdt evenveel spam tegen (nou, heel af en toe glipt er een berichtje door) en bezorgt al mijn mailtjes zonder enig probleem.

Welke ervaringen hebben jullie met spamfilters, en in het bijzonder die van Hotmail?

TabCinema : NiftySplit

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:33
Ik heb zelf exact 't zelfde probleem met email confirmation mailtjes van een vBulletin forum wat ik draai, al die mailtjes komen bij Hotmail/Live standaard in de junkmail, terwijl ze bij andere adressen prima aankomen. Wie 't weet mag 't zeggen, maar ik geef gewoon de waarschuwing dat ze daarin komen, dan komt 't alsnog wel goed.

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Topicstarter
Dat het Junk wordt vind ik niet zo erg. Dat het helemaal niet wordt bezorgd is minder plezierig :|

TabCinema : NiftySplit

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-11 12:52

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Misschien komt het omdat er Profile instaat. Tegenwoordig komt er nog wel eens wat spam binnen van die irritante profielsites., miss dat de boel daarom geblockt is. Ik weet niet of er een degelijke mogelijkheid bestaat om contact op te nemen met Hotmail.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Sn0WDr4gon schreef op zondag 06 januari 2008 @ 15:52:
Misschien komt het omdat er Profile instaat. Tegenwoordig komt er nog wel eens wat spam binnen van die irritante profielsites., miss dat de boel daarom geblockt is. Ik weet niet of er een degelijke mogelijkheid bestaat om contact op te nemen met Hotmail.
Maar dat verklaart niet waarom "Dumb Games Profile" wel aankomt.
Ik heb ook af en toe het gevoel dat de Spamfilters van Live Mail een beetje random en/of brak zijn. Enlarge your manhood mailtjes komen wel door, maar ABN Beveiligingswaarschuwingen liggen al weken bij mijn junkmail.

Wie het weet mag het zeggen.

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-11 12:52

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Nou ja zeg, ach ja het is en blijft een product van Microsoft, werkt hartstikke best, maar heeft van die irritante karaktereigenschappen die je er niet uitkrijgt. Slaat eigenlijk nergens op. Nou in ieder geval success, ik weet het in ieder geval niet.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Pagina: 1