voedingsprobleem

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• martijnd
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-07-2025
Hallo,

Ik ben een nieuwe pc aan het bouwen. Nu heb ik alles in de kast gezet en aangesloten en nu komt het. Het moederbord krijgt stroom, lampje op mobo brandt. via usb poorten komt stroom. Fans draaien niet, dvd spelers en HDD krijgen ook geen stroom.
Hoe kan dit? En hoe lost ik het op?

Alle stekker heb ik meedere malen goed aangedrukt.

Dit zijn de specs van het systeem:

Coolmaster Stacker
Cooler Master PSU,eXtreme, 650W, 20/24P
Asus P5K-E/WiFi-AP
Zalman CNPS9500A-LED
Intel Core 2 Quad Q6600
Harde schijf: Samsung SpinPoint T166, 500GB , in RAID 0 (3x)
Dvd-brander: Samsung SH-203N (20x) (2x)

Alvast dank voor jullie hulp!

Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Begin eens met de tests in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Dat fans en drives al geen stroom krijgen ligt gewoon al aan het feit dat de voeding niet "aanstaat". Dat er een ledje op het moederbord brandt en er spanning op de usb-poorten staat komt via de 5Vsb lijn van de voeding (dewelke ook al actief is terwijl de voeding uitstaat).
Het probleem is dus redelijk terug te brengen op het niet aanschakelen/aanblijven van de voeding. Wat de oorzaak hiervan is, is een andere vraag.
Zeker dat je de powerbutton juist hebt aangesloten?

• martijnd
al die test zijn uit te voeren als de machine iets doet, mijn probleem is echter dat er geen stroom is. Behalve op de usb poortten en het ledje op eht mobo.

Alleen deze test niet:
http://faq.tweakers.net/pmg/test-psu.jpg
maar wat zou er dan moeten gebeuren? Dat draadje kan weinig aangeven toch?

• martijnd
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 14:40:
Dat fans en drives al geen stroom krijgen ligt gewoon al aan het feit dat de voeding niet "aanstaat". Dat er een ledje op het moederbord brandt en er spanning op de usb-poorten staat komt via de 5Vsb lijn van de voeding (dewelke ook al actief is terwijl de voeding uitstaat).
Het probleem is dus redelijk terug te brengen op het niet aanschakelen/aanblijven van de voeding. Wat de oorzaak hiervan is, is een andere vraag.
Zeker dat je de powerbutton juist hebt aangesloten?
Ja de powerbutton heb ik volgens de handleiding aangesloten.
Zal ik foto's maken?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

martijnd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 14:41:
al die test zijn uit te voeren als de machine iets doet, mijn probleem is echter dat er geen stroom is. Behalve op de usb poortten en het ledje op eht mobo.
In hoeverre is een andere PSU erbij pakken en die aansluiten iets wat niet kan als je helemaal geen power krijgt :? Of het uit de kast bouwen van onderdelen en ze losstaand aansluiten :?
Alleen deze test niet:
http://faq.tweakers.net/pmg/test-psu.jpg
maar wat zou er dan moeten gebeuren? Dat draadje kan weinig aangeven toch?
Anders lees je wat erbij staat...
* Slaat het wel aan?Als de fans niet draaien of slechts eventjes aanslaan, dan is er mogelijk sprake van een overbelaste voeding of een kortsluiting ergens (zie onder Moederbord bij Conflicten).
* Ontkoppel de voeding van het moederbord en test het met een papierclipje/stroomdraadje op de ATX connector: groene draad doorlussen naar een willekeurig zwarte draad. Zie verder ook dit topic voor meer details: [EL] PC Voeding-tester/gebruik als projectvoeding + pinouts
Dat vetgedrukte dus.

Lezen is blijkbaar ook een vak, lees nogmaals de troubleshooter door, probeer de dingen die er geschreven staan. Als iets niet lukt of je iets niet snapt, ga allereerst eens gericht daarna opzoeken. Pas als je daar niet uit komt topic openen. Dit topic is in ieder geval veel te voorbarig.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.