Ik gebruik normaal gesproken Internet explorer voor internet maar deze is al 2 keer "gekaapt" geweest. Als ik dan op een link klik kom ik op totaal andere websites terecht dan de link aangeeft. Ik krijg het wel weer goed dmv spybotS&D maar het is iritant dit steeds weer te moeten draaien. Sinds kort gebruik ik nu Firefox van morzilla en dat bevalt goed. Ik vroeg me echter af of er nog andere, betere browsers zijn als Firefox en IE.
Je kan Opera eens proberen, al is de nieuwe versie niet meer dan Firefox met Opera logo'tje en wat extra plugins. Firefox is an sich een zeer goede browser, dus ik zou zeggen: ben je tevreden, zoek niet langer 
offtopic:
Miereneukmodus: [q]betere browsers zijn als dan Firefox en IE.[/]
Safari en Opera hebben beide een rendering-engine die vaak sneller is en een betere ondersteuning hebben voor moderne technieken. Of de interface je bevalt is echter nog maar de vraag. Safari ziet er niet echt uit als een Windows-programma, en Opera heeft weer allerlei andere geweldige frutsels waar niet iedereen op zit te wachten. Je kan ook eens even gaan zoeken naar extensies en thema's om Firefox mee uit te breiden. Daarnaast kan je ook nog eens de beta van versie 3 proberen.
Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.
Is je beveiliging wel in orde? Je browser hoort echt niet zomaar gekaapt te kunnen worden, heb je wel residente virusscanner/firewall/spywarescanner en een uptodate Windows?Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 12:47:
Ik gebruik normaal gesproken Internet explorer voor internet maar deze is al 2 keer "gekaapt" geweest.
Firefox is beter beveiligd dan IE7, maar ook die moet je uptodate houden. Verder is ook de gebruiker een zwaktepunt, dus bedenk je ook of jezelf niet verantwoordelijk bent voor de problemen? Ga niet naar schemerige sites toeAls ik dan op een link klik kom ik op totaal andere websites terecht dan de link aangeeft. Ik krijg het wel weer goed dmv spybotS&D maar het is iritant dit steeds weer te moeten draaien. Sinds kort gebruik ik nu Firefox van morzilla en dat bevalt goed. Ik vroeg me echter af of er nog andere, betere browsers zijn als Firefox en IE.
Bottomline: in principe zijn alle browsers OK, mits je je beveiliging in orde hebt en verstandig surft.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik heb norton360 pas aangeschaft en regelmatig geupdate. Met windows updates ben ik ook bij. Firefox doet het prima en is tot nu toe nog niet gekaapt geweest.gambieter schreef op zondag 06 januari 2008 @ 13:08:
[...]
Is je beveiliging wel in orde? Je browser hoort echt niet zomaar gekaapt te kunnen worden, heb je wel residente virusscanner/firewall/spywarescanner en een uptodate Windows?
[...]
Firefox is beter beveiligd dan IE7, maar ook die moet je uptodate houden. Verder is ook de gebruiker een zwaktepunt, dus bedenk je ook of jezelf niet verantwoordelijk bent voor de problemen? Ga niet naar schemerige sites toe![]()
Bottomline: in principe zijn alle browsers OK, mits je je beveiliging in orde hebt en verstandig surft.
Sneller en beter dan IE zeker, maar Firefox 3 biedt ook behoorlijk wat performance-verbeteringen en gaat op sommige punten weer verder mbt ondersteuning voor nieuwe technieken dan Safari en Opera.Johnny schreef op zondag 06 januari 2008 @ 12:53:
Safari en Opera hebben beide een rendering-engine die vaak sneller is en een betere ondersteuning hebben voor moderne technieken.
Bottomline is dat eigenlijk alle moderne alternatieve (lees: non-IE) browsers behoorlijk aan elkaar gewaagd zijn (op zich ook niet verwonderlijk aangezien er behoorlijk wat samenwerking is tussen deze browservendors).
Intentionally left blank
Heb je hier een bron voor? Tot mijn weten is dit complete onzin, Opera heeft zijn eigen render engine, de GUI lijkt verre op die van Firefox, etc.Bitage schreef op zondag 06 januari 2008 @ 12:52:
Je kan Opera eens proberen, al is de nieuwe versie niet meer dan Firefox met Opera logo'tje en wat extra plugins.
Daar is geen bron voor want het klopt niet. Ik denk dat hij Opera en Netscape door elkaar haalt. Netscape is inderdaad al een tijdje niet veel meer dan een aangepaste versie van Firefox.robbert schreef op zondag 06 januari 2008 @ 14:03:
[...]
Heb je hier een bron voor? Tot mijn weten is dit complete onzin, Opera heeft zijn eigen render engine, de GUI lijkt verre op die van Firefox, etc.
Opera daarentegen is een volledig andere applicatie met eigen developers, een eigen render engine en een eigen GUI. Achter de schermen werken de developers van Opera en Firefox regelmatig samen (bijvoorbeeld om af te spreken dat ze bepaalde onduidelijkheden in de W3C standaarden op dezelfde manier interpreteren) maar Firefox en Opera zijn twee duidelijk verschillende producten.
Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic
Oke genoeg keuzes in Browsers maar het blijft vreemd dan mijn IE tot 2 keer toe gekaapt is terwijl ik voldoende beveiligt bent. Ik gebruik overigens XP home en bezoek geen wazige sites.
Tjah; met dergelijk open vragen kunnen wij ook vrij weinig. Als je je browser of PC wilt beveiligen kun je daarover voldoende informatie vinden op dit forum; als je op zoek bent naar alternatieven moet je die maar eens een keer proberen om erachter te komen of je dat wat vindt.
Ik stel voor dat je Policy: Alle regels die op het forum gelden nog even doorleest alvorens je een volgend topic besluit te openen
Ik stel voor dat je Policy: Alle regels die op het forum gelden nog even doorleest alvorens je een volgend topic besluit te openen
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()