Digitenne - "zoekt signaal" nadat decoder is uitgeschakeld

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Simon Weel
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-11-2025
Hallo,

Ik heb twee Samsung single tuner digitenne decoders van KPN. Eentje aan de tv in de woonkamer, eentje aan de tv op slaapkamer. Geen abonnement, dus alleen ned. 123.
Nu heb ik de 'rare' gewoonte om, als ik een tijdje van huis ben, de stekkers van alle apparaten uit het stopcontact te trekken. Nergens voor nodig dat die zooi nutteloos op stand-by staat.

Maar daar denkt een van de digitennekastjes toch anders over. Stekker in stopcontact en apparaat aanzetten geeft vaak de melding "zoekt signaal" en dat blijft tot in lengte der tijden in beeld staan. Ding aan/uitschakelen, resetten, stekker eruit/erin - het maakt niet uit. De signaalsterkte komt niet verder dan 2% en de ontvangstkwaliteit 0%. Automatisch of handmatig zenders zoeken levert niets op; signaalsterkte/ontvangstkwaliteit blijven 2% / 0%.
Hardware versie 3.50, software 1.53 en loader 1.22.

Het andere kastje (hardware versie 3.0, software 1.50, loader 1.22) heeft hier geen last van? Stekker erin en hij gaat weer.

Meestal lost dit probleem zich 'vanzelf' op, maar ik heb geen idee hoe. Nu zit ik ook alweer een paar dagen te klungelen om het ding aan de rpaat te krijgen, maar het wil tot op heden niet lukken.

Is dit een bekend probleem? Of heb ik een defecte decoder?

Siem Weel

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Als je de kastjes omwisselt, blijft het probleem dan in hetzelfde kastje zitten? Zo ja, kastje niet in orde. Zo nee, dus het probleem blijft op dezelfde lokatie, dan is het signaal daar niet goed. Dan moet je eens nakijken hoe je de antennekabel daar hebt aangelegt. Wellicht zit er ergens een slechte verbinding.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.