Net verhuisd, nog geen internet, maar wel de buurman zo vriendelijk gevonden om zijn wireless key af te staan zodat ik in ieder geval online kan. Tussen mijn werkkamer en zijn router zitten echter een paar dikke betonnen muren, die het signaal zo ernstig onderbreken dat er eigenlijk niet mee te werken is.
Toen kwam daar het idee... ik zet m'n laptop (XP) n de slaapkamer (muur naast de buurman), leg even een kabeltje van de laptop naar de desktop (Vista) en gebruik dan de laptop als gateway. Prima idee, ook goed uit te voeren.
Nou komt het:
Laptop heeft verbinding, totaal geen probleem
Desktop heeft ook soort van verbinding...
Definitie van 'soort van verbinding':
www.google.com -> heel snel, prima
www.gmail.com -> stukje trager, maar hij komt er
www.tweakers.net -> zoekt site, komt niets door
www.fok.nl -> zoekt site, komt niets door
...en zo zijn er nog een heleboel waar hij niet bij komt
Als ik de netwerkverbinding op de desktop bekijk, staat daar netjes een 192.168.0.2 IP, subnet 255.255.255.0 en default gateway 192.168.0.1, wat het IP van de vaste poort op de laptop is.
Technisch gezien kan ik hier geen problemen in ontdekken, helemaal omdat sommige sites het dus wel, en sommige niet doen. Wordt er een beetje moe van
help!
Toen kwam daar het idee... ik zet m'n laptop (XP) n de slaapkamer (muur naast de buurman), leg even een kabeltje van de laptop naar de desktop (Vista) en gebruik dan de laptop als gateway. Prima idee, ook goed uit te voeren.
Nou komt het:
Laptop heeft verbinding, totaal geen probleem
Desktop heeft ook soort van verbinding...
Definitie van 'soort van verbinding':
www.google.com -> heel snel, prima
www.gmail.com -> stukje trager, maar hij komt er
www.tweakers.net -> zoekt site, komt niets door
www.fok.nl -> zoekt site, komt niets door
...en zo zijn er nog een heleboel waar hij niet bij komt
Als ik de netwerkverbinding op de desktop bekijk, staat daar netjes een 192.168.0.2 IP, subnet 255.255.255.0 en default gateway 192.168.0.1, wat het IP van de vaste poort op de laptop is.
Technisch gezien kan ik hier geen problemen in ontdekken, helemaal omdat sommige sites het dus wel, en sommige niet doen. Wordt er een beetje moe van
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.