{OC} sapphire HD2600XT Gddr4

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:43
ik ben al een tijdje op zoek naar de oplossing voor het overklokken van deze videokaart ,

wat is het probleem , na lang zoeken lijkt het zo te zijn dat er een BIOS lock op zit dat verhindert dat er meer overgeklokt kan worden dan 857 MHz core en 1179 MHz mem .
sommige mensen zijn van mening dat dit een gewone limiet is , anderen een BIOS lock .
het punt is dat CCC , Ati tools en amdgputools geen van alle verder willen dat de hierboven genoemde snelheid , (bovendien crasht atitool 0.27 beta 3 erg vaak en hangt de pc dan op)
En dit terwijl er qua temperatuur nog voldoende ruimte is voor meer .

De vraag :
is er een tweak BIOS of een gemodde driver , iets wat in het verleden ook is geweest met de gelockte ATI 9600 series.

test resultaten : het fors hoger instellen van GPU / MEM heeft geen enkel effect ,
bij ati tool wordt deze instelling genegeerd voor MEM , en bij GPU gaat het beeld op zwart en kun je de reset knop indrukken , dit gebeurde bij GPU 880 of hoger en lager maakt niet echt uit , voor MEM had ik 1200 gekozen en die werd bot weer terug gezet, (let op zonder CCC op de achtergrond)
met CCC accepteerd atitool de instellingen niet en wordt het meteen terug gezet .
bij AMD gpu clock tool , gebeurt soortgelijks , maar zeker niet hoger te klokken dat met CCC.
ik heb heel sterk het vermoeden dat hier een bios/driver lock van toepassing is .

tips zijn welkom , en ik ga even door het OC 2600pro heenspitten

[ Voor 32% gewijzigd door Misterpc op 06-01-2008 13:55 ]

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

Verwijderd

GPU-Overclock contest HD2600PRO [Deel 2]

Heel veel voorkomende situaties, tips en meer. Volgens mij zit jij op een Black-hole met je core. Als 857 niet werkt, probeer dan eens (heel gek) 900 of hoger. Die contest is gebaseerd op de 2600Pro core en er zijn al resultaten van meer dan 1000MHz gehaald met de core (icm een dikke voltmod + dryice).

Ikzelf heb nu een snelheid van meer dan 950MHz gehaald op 1.5V met een gemodde VF900 CU :P

Kijk anders ook even voor tips op http://jvanderlinde.net/contest/contribute.php :) Met dank aan iedereen uit de contest :P

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2008 12:20 ]

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
Ook ik heb hetzelfde probleem met een Sapphire Radeon HD2600Pro OC met daarop een HR-03 Rev.A en Nexus 92mm Real silent case fan, wat ik overigens wel jammer vind aangezien het kaartje idled op 26c en load op 29c. Verder heb ik hier nog niets over kunnen vinden. Ik denk dat we gedoemd zijn ;)

Verwijderd

Het ziet er dan ook uit dat jullie beide last hebben van een black-hole alsmede een 'OVP' die roet in het eten gooit. Lees het topic even door met tips eventueel, als je er echt mee aan de slag wilt dan moet je wel de soldeerbout erbij pakken. Via bios is voor 99% onmogelijk.

• Archiebald
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-01 10:59
Ik heb zojuist ook even geprobeerd om mijn Sapphire HD2600XT GDDR4 over te clocken.

Als ik mijn core hoger wil hebben dan 857, krijg ik een zwart scherm.
Het geheugen kan ik wel hoger clocken.
Ik heb hem nu draaien op 1233 mhz en hij vind geen artifacts.

Ik heb er overigens een Zalman VF900-CU op zitten als koeler.

Ik ga nu eens proberen om de core wat hoger te zetten om te kijken of ik een soort van black hole zit, zoals lism zegt.

edit:
als ik het verhoog naar 900 mhz krijg ik het volgende..
De core springt terug naar 20 mhz.
En als ik hem terug probeer te zetten naar 857 mhz. zegt ie "range is extended to xxx mhz"
Dat moet ik dan stuk of 5x herhalen.

Ik heb geen/nauwelijks ervaring met soldeerbouten, dus daar ga ik niet aan beginnen :P
Ik vind het prima zo :*)

topic hou ik wel in de gaten.. als er wel een bios komt hiervoor wil ik dat weten!

[ Voor 29% gewijzigd door Archiebald op 25-01-2008 22:10 . Reden: core verhoogt en uitkomst daarvan ]