Infrarood Verlenging

Pagina: 1
Acties:
  • 9.949 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Misschien kennen jullie het "probleem" ? Al je Audio/Video app. netjes weggewerkt in kastjes/meubels e.d. maar nu kan je het niet meer bedienen vanwege het verstopte IR-oog.

Vanwege bovenstaand probleem ben ik gaan zoeken naar infrarood verlengers. In vrij eenvoudige vorm met plakkertjes en een oogje buiten de kast tot draadloze toepassingen. Zijn er mensen die goede ervaringen hebben met onderstaande producten? Of andere oplossingen?

Ik heb van het merk Marmitek een aantal opties gevonden:

Zie hier hun website

Wat mij nog een aantrekkelijkere oplossing lijkt is hetvolgende:

De SV1100 van ONEFORALL, zie hier

Afbeeldingslocatie: http://www.oneforall-int.com/img/produkt/207-1100.jpg

Zoals ik dit lees heb je slechts een ontvang/zend station in je kast staan, en doe je het zendgedeelte in het batterijvak van de betreffende afstandsbediening(en).

Heeft iemand hier van gehoord en/of ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202867

Ik had dus hetzelfde probleem als jij.
Alles netjes in de kast 10 m kabels ertussen naar de TV en spelen maar
Ik gebruik een ir verlenger van Archsat genaamd de remote blaster
Deze werkt met een ontvanger ( hangt onder mijn TV) en een zender (staat in de kast)
Dit werkt dus zonder plakkertjes enz. De zender die in de kast staat kun je willekeurig neerzetten en die straalt de infarood zo tegen mijn deur van de kast zo naar het apparaat
http://www.regiowebshop.n.../mini-remote-blaster.html
zo ziet dat eruit
http://archsat.com is de webpagina van de fabrikant

hoop dat je hier iets mee kunt
voor verdere vragen hoor ik wel van je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
Dit lijkt idd sterk op de PowerMid versie van Marmitek.

Als ik je zo goed begrijp hoef je de verzender niet haaks voor de app. te zetten in de kast? Zou beetje kluchtig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Toevallig ben ik ook opzoek naar een zogenaamde ir-extender. Ik kwam dit tegen: Klik

Misschien zoek je dit? Er staan nog meer ir-extenders op dit site.
Laat het weten als je wat gekocht hebt. Ik ben benieuwd naar je bevindingen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
Roelos schreef op zondag 06 januari 2008 @ 19:45:
Toevallig ben ik ook opzoek naar een zogenaamde ir-extender. Ik kwam dit tegen: Klik

Misschien zoek je dit? Er staan nog meer ir-extenders op dit site.
Laat het weten als je wat gekocht hebt. Ik ben benieuwd naar je bevindingen....
Dat is ook van het merk marmitek, maar daar werk je met draadjes en ontvanger welk je buiten de kast plaatst.

Dat ding van OneFor All heb je alleen wat in je kast staan bij je apparatuur, en dan zijn die batterijen de oplossing om IR door muren e.d. heen te sturen. Uiteindelijk het mooiste. k'zoek eigenlijk iemand met OneForAll ervaring(en).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

ik moet ondertussen ook de keuze gaan maken. Zijn er ondertussen al meer ervaringen ? ik zit zelf te denken aan http://www.elekhomica.nl/...=24_25_75&products_id=311

weet iemand of deze met een adapter wordt geleverd ? ik krijg helaas geen respons van de oline winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:20
Het ding (de One For All) ziet er heel leuk uit. Maar hoe werkt het? :?

Alsin: Hoe weet die transmitter die je in je batterijcompartiment plaatst in godsnaam welke IR codes je afstandsbediening probeert uit te zenden? 8)7

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:05

Len

Leeg

Xander schreef op zondag 02 maart 2008 @ 11:23:
Het ding (de One For All) ziet er heel leuk uit. Maar hoe werkt het? :?

Alsin: Hoe weet die transmitter die je in je batterijcompartiment plaatst in godsnaam welke IR codes je afstandsbediening probeert uit te zenden? 8)7
Zou het ook een plakkertje hebben voor OP de AB? en dan met een draadje naar de transmitter?
Je hebt ook een oplader nodig, en als je de batterij/transmitter oplaad dan kan je even niet de AB gebruiken.

Ik heb de marmitek en die werkt met kabels en plakkers. Mijn kast is niet echt diep en ik kan niet een echte zender kwijt die dan alles zou kunnen "belichten".

Mijn situatie:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/A3UZRCvL8dqTCcyGMBDLMEuH/thumb.jpg

Ontvanger zit links onder de TV. IR-leds zitten op de Samsung digitenne en de squeezebox.

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Len schreef op zondag 02 maart 2008 @ 11:38:
[...]

Zou het ook een plakkertje hebben voor OP de AB? en dan met een draadje naar de transmitter?
Dat zou me logisch lijken. Maar daar vind ik niets over terug dus... En "Installing is as easy as replacing a battery"...
Je hebt ook een oplader nodig, en als je de batterij/transmitter oplaad dan kan je even niet de AB gebruiken.
Waar heb je die info vandaan? Ook daar vind ik namelijk niets over terug. Voor zover ik weet is het ding niet oplaadbaar en kun je het weggooien als ie op is... :+
Ik heb de marmitek en die werkt met kabels en plakkers. Mijn kast is niet echt diep en ik kan niet een echte zender kwijt die dan alles zou kunnen "belichten".

Mijn situatie:

[afbeelding]

Ontvanger zit links onder de TV. IR-leds zitten op de Samsung digitenne en de squeezebox.
Zoiets werkt in ieder geval begrijpelijker. ;) Maar helemaal niet meer hoeven richten zou wel mooi zijn...

edit:
Ah, er staat natuurlijk gewoon een gebruiksaanwijzing op de website. Eens doorlezen. :)

Het heeft geen plakkertje voor op je afstandsbediening. :{ En idd een oplaadstation...

En hij heeft jammer genoeg wel plakkertjes voor op de apparaten. Ik zou liever een kastje hebben dat de IR signalen weer uitzend. Apparaten staan namelijk wel in het zicht (alleen niet vanaf de luisterpositie)...

[ Voor 16% gewijzigd door Xander op 02-03-2008 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik heb het anders aangepakt (maar daarbij heb ik wel de mazzel dat de toren met apparatuur naar een andere kast "kijkt", en dus niet met de displays, lampjes en ontvangoogjes in het zicht van de luisterpositie staat), een Powermid IR-ontvanger in het zicht van de luisterpositie, en een Powermid IR-zender vanuit de andere kast op de toren gericht.
De bijgeleverde extensie-LED heb ik van een klein reflectortje voorzien en wat lager in de tegenoverliggende kast bevestigd, die daarmee de onderste regionen van de toren van signaal voorziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:05

Len

Leeg

Xander schreef op zondag 02 maart 2008 @ 11:54:

edit:
Ah, er staat natuurlijk gewoon een gebruiksaanwijzing op de website. Eens doorlezen. :)

Het heeft geen plakkertje voor op je afstandsbediening. :{ En idd een oplaadstation...
Nog steeds zie ik het niet ... Hoe weet de RF-transmitter nu welke knop je indrukt? :o

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Len schreef op zondag 02 maart 2008 @ 17:30:
[...]

Nog steeds zie ik het niet ... Hoe weet de RF-transmitter nu welke knop je indrukt? :o
Beats me... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelos
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Even mijn oplossing posten.

Ik heb al mijn apparatuur in gesloten kasten staan. Om deze aparatuur te kunnen bedienen met de afstandbediening had ik dus een ir-verlenger nodig.

Ik zat eerst te denken aan:
Afbeeldingslocatie: http://www.elekhomica.nl/images/invisible-control.gif

Maar die module vond ik te groot en lelijk. De voeding gaat aan de linkerkant erin en de ir-verlengers aan de rechterkant. Dus steken er ook nog eens draden uit aan beide kanten.

Ik heb nu dit gekocht: Ir Control Pro 8 van Marmitek

Afbeeldingslocatie: http://www.elekhomica.nl/images/pro8.gif

Werkt echt geweldig goed en het enige wat je ziet is een klein zwart blokje waar de ir-stralen worden ontvangen. Dit blokje heb ik verwerkt in de koof waar mijn snoeren van de lcd-tv naar de kast lopen dus je moet weten waar die zit wil je het zien...

_/-\o_ :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friedchicken
Inmiddels diverse malen de Ir Control Pro 8 van Marmitek gebruikt en dit werkt echt bijzonder goed. Zonder enige vertraging wordt het IR signaal opgepakt door het betreffende apparaat.

De pyramide oplossing van marmitek werkt op zich ook prima, enkel is deze niet zo snel als de bedrade Ir Control Pro 8 van Marmitek. Kost wat maar dan heb je ook iets wat goed functioneerd en niet extreem in het zicht zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Die heb ik laast 1 meegenomen bij de mediamarkt voor mijn vader. Werkt op zich leuk, alleen als je hem een tijdje niet gebruikt heb moet je met je afstandsbediening haast op het ding gaan hangen voordat ie weer wil reageren. Als ie dan eenmaal 1 signaal opgepikt heeft kun je weer 20m verderop gaan staan en van het ding africhten, zonder problemen... 8)7

Er zit nu een batterij in, misschien toch eens netstroom regelen in de buurt van dat kastje.

Anoniem: 273922

Heb hem uitgeprobeerd de one for all SV1100 is niet in nederland te koop zag ik heeft waarschijnlijk te maken met ptt keur ofzoiets werkt al een halfjaar verbazing wekkend batterij is oplaadbaar op de onvanger maar heb hem halfjaar geleden opgeladen en werkt nog steeds zelf vanaf andere ruimten heb hem van marktplaats staat er regelmatig op zag ik staat zelf een filmpje op youtube

http://www.youtube.com/watch?v=qx9RDZ4ZcMo&NR=1

echt een aanrader alleen niet de hele straat moet hem hebben dan wordt het een zootje.

• Xander
Anoniem: 273922 schreef op woensdag 10 september 2008 @ 21:39:
Heb hem uitgeprobeerd de one for all SV1100 is niet in nederland te koop zag ik heeft waarschijnlijk te maken met ptt keur ofzoiets werkt al een halfjaar verbazing wekkend batterij is oplaadbaar op de onvanger maar heb hem halfjaar geleden opgeladen en werkt nog steeds zelf vanaf andere ruimten heb hem van marktplaats staat er regelmatig op zag ik staat zelf een filmpje op youtube

http://www.youtube.com/watch?v=qx9RDZ4ZcMo&NR=1

echt een aanrader alleen niet de hele straat moet hem hebben dan wordt het een zootje.
Ik snap het ding nog steeds niet. Hoe weet dat zendertje welke IR signalen jouw afstandsbediening verstuurt? Moet ie dat vanuit het batterijcompartiment "zien"? Dan zou het bij de meeste van mijn afstandsbedieningen niet werken, aangezien dat compartiment compleet dicht is.

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
De andere mogelijkheid zou zijn dat hij de stroom/spanning kan meten als er een knop wordt ingedrukt.

Dit lijt me echter vrij ver gezocht en zou met een buffer al niet meer werken.

Anoniem: 273922

volgens mij zend het infrarood een bepaalde frequentie uit en omdat de ontvanger batterij er vlak bij zit ontvangt hij dit heb hem in een dreambox afstands bediening zitten en het klepje is dicht verbaast mij ook maar het werkt echt en goed ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Anoniem: 273922 schreef op donderdag 11 september 2008 @ 21:31:
volgens mij zend het infrarood een bepaalde frequentie uit
Ja, dat doet ie, hij zend licht uit op een frequentie van zo'n 850 µm tot 980 µm. Dat licht komt echter echt niet door een zwart stuk plastic heen...

:( Ik wil het snappen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-11-2024
De enige manier waarop je dat kunt doen is door de stroom te meten, of door de spanning over de batterijen te meten, die zal iets inzakken als de led aan is. Eigenlijk meet je dan ook de stroom.

Dit werkt waarschijnlijk niet als er een elco parallel aan de batterijen zit, gelukkig zijn fabrikanten zo gierig als het maar kan en zullen ze geen elco plaatsen als het niet nodig is.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
bobo1on1 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 15:53:
De enige manier waarop je dat kunt doen is door de stroom te meten, of door de spanning over de batterijen te meten, die zal iets inzakken als de led aan is. Eigenlijk meet je dan ook de stroom.
Maar die spanning zakt bij wel meer dingen in... ik ben toch benieuwd of dit ook gaat werken als je het in een Logitech Harmony remote stopt ofzo.

Maareh, weten dat de IR led actief is, is toch iets anders dan weten "wat de IR-led probeert te vertellen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:30
Xander schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 16:19:
[...]

Maar die spanning zakt bij wel meer dingen in... ik ben toch benieuwd of dit ook gaat werken als je het in een Logitech Harmony remote stopt ofzo.

Maareh, weten dat de IR led actief is, is toch iets anders dan weten "wat de IR-led probeert te vertellen"?
De IR led pulseerd en dat is dan ook terug te vinden in het verbruik, hiermee kan 'de boodschap' ontcijferd worden...

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
Maar niet alle afstandsbedieningen gebruiken dezelfde frequentie, toch?

Ik heb zo'n vermoeden dat er veel nutteloze signalen verzonden gaan worden als het werkt zoals "we" nu denken. Op zich niet erg natuurlijk.. zolang er niets op reageert. :+

[ Voor 6% gewijzigd door Xander op 12-09-2008 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-11-2024
Xander schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 16:19:
[...]

Een IR led kan wel 300 mA trekken, daar staat tegenover dat de rest van de elektronica misschien 2 mA trekt, dat verschil is zo enorm dat je daar best onderscheid tussen kunt maken.
De data die de led stuurt wordt gemoduleerd op 38 kHz, dat kun je er prima uit filteren, dan houd je de data over, die stuur je dan over rf, aan de andere kant moduleer je die data weer op 38 kHz.
In een logitech harmony is het maar de vraag of het ding dan werkt.
Xander schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 16:28:
Maar niet alle afstandsbedieningen gebruiken dezelfde frequentie, toch?

Ik heb zo'n vermoeden dat er veel nutteloze signalen verzonden gaan worden als het werkt zoals "we" nu denken. Op zich niet erg natuurlijk.. zolang er niets op reageert. :+
Ze gebruiken praktisch allemaal 38 kHz, als je er toevallig een hebt die op 56 kHz werkt is er nog niets aan de hand, dan moet je de IR zender maar wat dichter op je apparatuur zetten.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-04 11:29
bobo1on1 schreef op vrijdag 12 september 2008 @ 17:46:
[...]

Een IR led kan wel 300 mA trekken, daar staat tegenover dat de rest van de elektronica misschien 2 mA trekt, dat verschil is zo enorm dat je daar best onderscheid tussen kunt maken.
kleine kick, maar op internet is te vinden dat het niet te maken heeft met het stroomverbruik maar dat de ir-leds ook op andere (rf-achtige) frequenties een heel klein beetje stralen. Dit wordt opgepikt door de sv1100 en versterkt

Zijn er inmiddels mensen die hier ervaring mee hebben en/of weten waar deze te koop is in Nederland. Tot nu toe kan ik alleen alternate.nl vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
maxtrash schreef op zondag 12 april 2009 @ 22:16:
[...]

kleine kick, maar op internet is te vinden dat het niet te maken heeft met het stroomverbruik maar dat de ir-leds ook op andere (rf-achtige) frequenties een heel klein beetje stralen. Dit wordt opgepikt door de sv1100 en versterkt
Klopt, want als je een doodnormale huis tuin en keuken radio op eenstand zet zodat je kunt afstellen op kHz en dan een beetje langs de frequenties gaat, dan kan je op een gegeven moment "het licht horen"

Zodra je dan een knop op je AB indrukt, hoor je dat op de radio :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-04 11:29
maxtrash schreef op zondag 12 april 2009 @ 22:16:
[...]hebben en/of weten waar deze te koop is in Nederland. Tot nu toe kan ik alleen alternate.nl vinden
inmiddels gezien bij mediamarkt en saturn voor 39,95. Ik ben nog niet zeker wat ik doe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Zijn er ook alternatieven die meer dan 3 apparaten aan kunnen sturen (dus meerdere oogjes) en die ook in NL te koop zijn?

Ik had de Next Generation Remote Control Extender gevonden, die tot 6 apparaten doet, maar ik kan nergens in NL een verkooppunt vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 359349

De one for all remote

knipperdeknip - spammerdespam

Is een fijne remote om te bedienen je sluit alles aan de kastje dicht en je kan gewoon alles bedienen

Nadeel is de oplaadbare batterij v23ga die er bij wordt geleverd moet af en toe op geladen worden in de ontvanger

Er worden 2 verloop adapters in de verpakking bij geleverd zodat de V23Ga batterij een penlite AA batterij kan worden of een AAA batterij kan worden Zo kan je de V23GA batterij in je afstandsbediening gebruiken

[ Voor 10% gewijzigd door teacher op 14-05-2010 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Je kickt een topic van een jaar oud met een oplossing die niet doet wat ik destijds vroeg? :?

Voor de volledigheid dan maar: ik ben voor de Marmitek Pro 8 gegaan waarmee je (de naam zegt het al) tot 8 apparaten aan kunt sturen.
Pagina: 1