Toon posts:

@home problemen internet & telefonie

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
We hebben afgelopen week @home telefonie aangevraagd als extra op het huidige internet pakket.
Vrijdag is ons een nieuwe modem toegestuurd en alles werkte tot dat vandaag mijn vader liet zien dat hij ook al een pul-toon gaf. De hoorn legde wij neer en boem internet viel meteen weg en de modem begon te knipperen sindsdien geen internet meer.

Nu ben ik zelf al aan het kijken geweest en even de handleiding na gelopen.
Nu heeft mijn vader in z'n eigen computer de computernaam veranderd in de nieuwe die we kregen.
Maar omdat wij werken met een router moet dit toch in de router gebeuren?
Nu hebben wij rechtstreeks de stekker er in gedaan en blijft er 1 lampje knipperen maar hoelang kan dit duren?

Of heeft iemand een oplossing?

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 18:32

-Sander-

///M Powerrrrrr

De @home "cc-****" naam vul je in op je router. Daarachter komen je pc's wat voor namen je daar invult maakt niet uit.
Je router zorgt er immers voor dat het betreffende CC-code online komt en doorstuurt naar de aangesloten pc's.

Wat vaak wil helpen is om je modem te resetten (tijdje stroom eraf) en dan zou het weer moeten werken.

Verwijderd

^^ Wat Alfa_146 hierboven zegt over modem resetten....
Alleen is het raadzaam óók je router te resetten, nádat je je modem hebt gereset. Je router vraagt dan meteen de nieuwe gegevens op ipv daar 24u mee te wachten tot er een refresh komt.

Dat heeft hier in huis al menige gefrustreerde middag bespaard, sinds ik dat weet ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2008 13:28 ]

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-11 16:38

BaT

Toevallig ook @home (alleen internet dan, al voor een lange tijd) en had ook een raar probleempje met m'n router...
Ik heb een WRT54GL met Tomato 1.04 software > ik dacht : laat ik de nieuwste versie hiervan (1.13) er op zetten. Settings van de oude versie zouden dan blijven en dus zou het meteen moeten werken. Dat deed het ook; voor even > vervolgens liep het hele interne(!) netwerk vast.
Dus ik die router resetten en alles maar handmatig invullen. Internet deed het dan steeds al meteen (zonder het CC nummer in te vullen op de router/pc). Zodra ik toch die gegevens invulde op m'n router liep me hele interne netwerk al vast. Nu werkt het allemaal prima; want het bleek echt aan die gegevens te liggen. Steeds als ik dat @home-CC nummer invulde op de router liep hij vast (en nee; geen andere pc in me huis heeft die naam, en voorheen heette hij ook altijd al zo; zonder problemen) en met de andere settings die ik veranderde werkt het wel; nu al non-stop zonder problemen.

Vervolgens kwam ik een vriend tegen en die had hetzelfde gehad, ook met een WRT54GL; maar dan met de originele firmware er op (en @home verbinding en interne netwerken loopt vast zodra ook hij CC nummer in vulde). We kwamen tot de conclusie dat @home tegenwoordig dus helemaal geen CC nummer meer vereist; sterker nog; ik mag hem zelfs niet meer invullen.
Misschien dat ze het CC nummer aan de modem hebben gekoppeld en dat de apparaten die er aan hangen na een nieuwe lease niet meer het CC nummer mogen hebben > lijkt het meest logische waarom het interne netwerk ook uitvalt > router en modem komen er niet uit omdat ze dezelfde id hebben ?

Product Owner - Connec2

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:30
Dit nummer wodt inderdaad niet meer gebruikt. Was een * weken terug al een topic over.

• Hardcore-Maniac
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-11-2017
let er wel op dat als je de computernaam cc bladiebla invult dat je dat niet bij meerdere pc's hetzelfde doet in 1 netwerk anders krijg je een conflict in je netwerk
Pagina: 1