E6750 wordt (te) warm?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• basovic88
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hallo,

Ik heb gisteren een E6750 aangeschaft. Deze is niet opgeklokt of iets dergelijks en bevat standaard (Intel) koeling. Idle is mijn CPU 30 graden, maar als ik Orthos draai dan wordt hij al snel warmer dan 80 graden! Dit is toch niet normaal of wel?

Mijn Asus 8800GT is Idle ook al 59 graden. Maar dit is bij 8800GT kaarten wel vaker het geval naar mijn weten.

De kast is op het moment open en bevat geen casefans. Verder zit er een Gygabyte mobo in, 8800GT, 2gb DDR en een HD.

Wat is aan te raden? Casefans kopen of misschien een andere koeler? Ik vind die Intel koelers al ontzettend groot en het verbaasd me dat hij zo warm wordt!

BvD Bas

• basovic88
  • Niet online
Ohw, ik heb nu met de Nvidia de GPU-fan op volle toeren gezet, en de Videokaart is nu 46 graden idle.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:41

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Frisse lucht in je kast is heel belangrijk, zowel afvoer als aanvoer. Ga dus eerst eens na wat de mogelijkheden van jouw kast zijn wat betreft inbouwen van fans.

Hier staat tekst

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat HEEL erg belangrijk is, is dat de koeler de processor overal goed raakt. Dus de pinnen van de koeler stevig aandrukken. Dit kan misschien op doorduwen lijken maar dat is het in geen geval. Zolang er nog speling zit tussen koeler en cpu koelt hij niet goed. Ook moet je zorgen dat er voldoende koelpasta tussen zit. Meestal is het stripje wat Intel op de koeler doet genoeg, maar dan moet de koeler natuurlijk wel goed gemonteerd zitten.

https://discord.com/invite/tweakers

• basovic88
  • Niet online
redfoxert schreef op zondag 06 januari 2008 @ 10:15:
Wat HEEL erg belangrijk is, is dat de koeler de processor overal goed raakt. Dus de pinnen van de koeler stevig aandrukken. Dit kan misschien op doorduwen lijken maar dat is het in geen geval. Zolang er nog speling zit tussen koeler en cpu koelt hij niet goed. Ook moet je zorgen dat er voldoende koelpasta tussen zit. Meestal is het stripje wat Intel op de koeler doet genoeg, maar dan moet de koeler natuurlijk wel goed gemonteerd zitten.
Hmm ja door zou je wel eens gelijk kunnen hebben, want ik draai een keer in de 2 jaar een PC in elkaar, en iedere keer is alles weer totaal nieuw. Ik zag gisteren voor het eerst in m'n leven een SATA-kabel :+ . Maar idle is de CPU wel redelijk normaal, alleen stressed wordt ie zou warm (met Orthos). Ik zal zo eens kijken hoe warm de CPU wordt tijdens UT3.

Verder heb ik nu 2 coolermaster casefans erin gezet. Een blaast frisse lucht langs de CPU en GPU de ander blaast de lucht er uit. De temperaturen zijn met 5 graden gezakt! Tevens heb ik de CPU opgeklokt tot 3ghz.

• betaplayer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-05 21:10
BasTimmermans schreef op zondag 06 januari 2008 @ 11:06:
[...]

Hmm ja door zou je wel eens gelijk kunnen hebben, want ik draai een keer in de 2 jaar een PC in elkaar, en iedere keer is alles weer totaal nieuw. Ik zag gisteren voor het eerst in m'n leven een SATA-kabel :+ . Maar idle is de CPU wel redelijk normaal, alleen stressed wordt ie zou warm (met Orthos). Ik zal zo eens kijken hoe warm de CPU wordt tijdens UT3.

Verder heb ik nu 2 coolermaster casefans erin gezet. Een blaast frisse lucht langs de CPU en GPU de ander blaast de lucht er uit. De temperaturen zijn met 5 graden gezakt! Tevens heb ik de CPU opgeklokt tot 3ghz.
Troost u, hetzelfde had ik hier een maand geleden xD

alleen ik heb een brisbane met een kapotte temperatuur diode, dus ik heb weinig controle :'(

https://www.instagram.com/anafollotofbricks/

• SpX
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-05 13:57

SpX

Belangrijk is natuurlijk wel : hoeveel voltage heb je gebruikt om de CPU tot 3 ghz te klokken.

80 graden is echt te warm, zeker voor 24/7 gebruik. Ik zou de koeler voor de zekerheid opnieuw bevestigen.

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-04 01:07

PcManiaxx

ondertitel duh

Heb je ook thermal throttling aanstaan in de bios?

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

meet eens met een externe sensor als je daar op een of andere manier zou kunnen aangeraken :) de diode kan wel een fabricagefout hebben waardoor het een verkeerde reading geeft

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Verwijderd

SpX schreef op zondag 06 januari 2008 @ 12:00:
Belangrijk is natuurlijk wel : hoeveel voltage heb je gebruikt om de CPU tot 3 ghz te klokken.

80 graden is echt te warm, zeker voor 24/7 gebruik. Ik zou de koeler voor de zekerheid opnieuw bevestigen.
en er een goede koelpasta onder smeren ;) scheelt zo weer een paar graden.

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

kheb thuis nog een oudere pc :( spijtig genoeg maar pc alert van MSi vertelt me dat het in m'n case soms over de 30 graden is als het op m'n kamer 20 graden is, er steken 2 12 cm Fan's in een intake en outtake en dan nog een kleintje op de zijkant (intake).
de 12 cm fan blaast een beetje warm volgens mij zit ik ook met foute readings :9
want m'n cpu is idle soms maar 15 graden :+

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• basovic88
  • Niet online
Wat is thermal throttling? Ik zal zo eens kijken de bios of ik het ertussen zie staan.

Als ik UT3 speel wordt alleen de videokaart warmer en de CPU een beetje, maar lang geen 80 graden. Dit is alleen met Orthos het geval, als ik de CPU 'stress', ofzoiets dergelijks.

Verder heb ik standaard voltage gebruikt. Ik heb geen verstand van opclocken, maar heb ipv 8*x, 8*375 gepakt. Voltage is 1.35. Ik heb ook de mogelijkheid om het voltage op 'auto' te zetten, is dit beter?
Pagina: 1