235 nog steeds goed voor HTPC of beter nieuwer model?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008

• Appie76
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-03 14:16
Hallo,

ik ga een HTPC bouwen obv een mATX-bord (in een Antec Fusion Black-kast, maar dat staat verder niet ter discussie). Keuze voor mobo en processor staat nog geheel open. Vanwege warmteproductie (en dus koeling) heb ik goede verhalen gelezen over de AMD X2 2350 (zie bijv. nieuw budget HTPC, welke CPU? en http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=51512). Beide posts zijn echter al een paar maanden oud en ik vraag me af of er inmiddels niet een beter alternatief is (in min of meer dezelfde prijsklasse, zeg tot € 85,-). Het moederbord moet ik nog kiezen, dus afhankelijk vd processor kan ik wat dat betreft nog alle kanten uit (of doe ik de zaken nu in de verkeerde volgorde?).

Welke processor (en evt. mobo) zouden jullie me aanraden?

[ Voor 0% gewijzigd door Appie76 op 06-01-2008 09:55 . Reden: ehm, wilde de topic-title aanpassen ('235' naar '2350', maar dat kan zo blijkbaar niet. Anyone? ]

Ik heb geen signature

• Appie76
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-03 14:16
effe voor de duidelijkheid: ik bedoel de AMD X2 2350...

Ik heb geen signature

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:49
Ja kan de volgende keer de Edit knop gebruiken om iets te wijzigen..

Maar verder zou die CPU nog steeds meoten volstaan en is idd nog steeds een van de betere keuzes voor een HTPC. Als moederbord zou ik 1 gebasseerd op de 690G chipset nemen, maar als je nog even kan wachten dan zou ik dat zeker doen. De nieuwe AMD 780G chipset zal UVD bevatten waardoor deze de CPU nog meer ontlast voor HD-films.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:51

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

BalusC in "PMG FAQ"
Kansloze topics: alle topics in de trant van de volgende voorbeelden gaan in veel gevallen ook zonder omwegen op slot. Soms worden zulke topics (met name de "Welke moet ik nemen?" topics) ook voorzien van erg veel uiteenlopende reacties dat je door de bomen de bos niet meer ziet. Daarnaast zijn deze vragen ook simpel te beantwoorden met behulp van gezond verstand en research. In plaats van $apparaat kun je processor, moederbord en geheugen lezen:

* Welke $apparaat moet ik kopen? (een echte Tweaker kan wel kiezen)
Bij deze.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.