Toon posts:

HDD en USB verdwijnen. Virus?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

sinds maandag is mijn E partitie verdwenen en ben ik inmiddels met data recovery aan de slag geweest. Ging op zich prima dus dat is geen probleem. Echter duw ik net mijn Creative Zen Stone in de usb poort en flipt hij daar ook door te vragen of ik de schijf wil formatteren. En nu vroeg ik me af, is dit een virus dat telkens mijn schijven verkloot of is het een fout in windows? Heeft windows opnieuw installeren nut of is het gewoon het einde van mijn (oude) computer? Alvast bedankt voor de reacties!

Mazzel

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-01 21:56
lees eerst eens de forum voorwaarden en de FAQ

Verwijderd

Topicstarter
die heb ik al uitvoerig gelezen. Ik ben al een middag aan het spitten maar nergens kom ik mijn antwoord tegen. Misschien ben ik niet goed genoeg thuis in de tecktalk over dit onderwerp en lees ik er overheen. Telkens wordt er verwezen naar zaken als datarecovery waaar ik ook al mee bezig was. Dus het zou erg fijn zijn als iemand me gewoon van een ja of nee op de vraag: 'heeft een herinstallatie van windows nut' kan geven voor het oplossen van de verdwenen partitie en de mp3-speler die opkiept.

Alvast bedankt!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik denk dat de FAT tabel van je Zen niet meer goed is, en dat kan knap lastig worden om te fixen. Wellicht dat je erna nog data kan terughalen met GetDataBack voor FAT ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
De Zen heb ik inmiddels weer up and runnig. Ik heb hem helemaal geformatteerd en een nieuwe firmware erop gezet, en nu doet die het weer. Das al 1 zorg minder. Enig idee of dat verband kan houden met de verdwenen partitie van mijn hardeschijf? Oftewel, is windows aan het kloten of heb ik een virus (avg scan laat niets zien)