[downloadserver/webserver]hoe maak jedie

Pagina: 1
Acties:
  • 357 views sinds 30-01-2008

• misterm90
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-02 15:53
hallo ik heb een oude bak ( pentium 4 ) en diestaat toch altijd aan dusdacht ik dat ik er een server vanging maken die automatisch alle bestanden download die ik met mijn desktop aanklik
maar hoe krijg je dat voor mekaar ? dat ik via FTD een NZB zoek op mijn desktop pc en dat de server automatisch ( via de LAN) het gaat downloaden en niet mijn desktop pc. en dat ik het later via de server ook weer kan afspelen/mounten ( films of images van games )
er staat tot nu toe nog windows xp pro op maar als het linux moet ben ik best bereid daar diep voor te gaan studeren om het te begrijpen ( moet het toch een keer leren ) dus kortom
weet iemand hoe je van een machine een downloadbak maakt die automatisch de .nzbtjes overneemt en download op zijn eigen hardeschijf ?

alvast bedankt !

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Begin eens met Windows Servers - Howto's and Guides door te kijken :) . Alleen denk ik niet dat wat je wil echt kan, klikken op de desktop en dan de server laten downloaden. Maar misschien begrijp ik je niet goed? Dat komt dan mede doordat je post heel moeilijk te lezen is, je gebruikt namelijk geen hoofdletters of interpunctie, en de zinsbouw is ook vreemd. Misschien kun je je startpost overnieuw doen, met wat meer aandacht voor die dingen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

gambieter schreef op zondag 06 januari 2008 @ 00:27:
Begin eens met Windows Clients - Howto's and Guides door te kijken :) . Alleen denk ik niet dat wat je wil echt kan, klikken op de desktop en dan de server laten downloaden. Maar misschien begrijp ik je niet goed? Dat komt dan mede doordat je post heel moeilijk te lezen is, je gebruikt namelijk geen hoofdletters of interpunctie, en de zinsbouw is ook vreemd. Misschien kun je je startpost overnieuw doen, met wat meer aandacht voor die dingen?
_/-\o_ :w

ARME AOW’er

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024

Portfolio

• misterm90

• misterm90
gambieter schreef op zondag 06 januari 2008 @ 00:27:
Begin eens met Windows Servers - Howto's and Guides door te kijken :) . Alleen denk ik niet dat wat je wil echt kan, klikken op de desktop en dan de server laten downloaden. Maar misschien begrijp ik je niet goed? Dat komt dan mede doordat je post heel moeilijk te lezen is, je gebruikt namelijk geen hoofdletters of interpunctie, en de zinsbouw is ook vreemd. Misschien kun je je startpost overnieuw doen, met wat meer aandacht voor die dingen?
ok ik zal de fag eens even doorkijken. het is ook geen nederlandse les wat ik nu volg maar ik snap je wel. daarbij als ik mezelf nalees snap ik het wel maar dan kan aan mij liggen..
iig bedankt

//fag gelezen niet echt iets zinnigs bij.

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:22
gambieter schreef op zondag 06 januari 2008 @ 00:27:Alleen denk ik niet dat wat je wil echt kan, klikken op de desktop en dan de server laten downloaden.
Ik ben het met je eens, behalve met dit stukje. Hellanzb is waarschijnlijk de beste oplossing die je zult vinden. Het draait sowieso op BSD/Linux, maar Windows zou ook moeten werken (aldus de website).

Je zult alleen iets nodig hebben waarmee je de nzb files in de queuemap van hella terecht laat komen, misschien is het makkelijkste om de queue met samba/cifs te sharen, en *.nzb files met een zelfgeschreven batchfile associeren, die niets meer doet dan iets als:

code:
1
move %1 \\server\queue

Als je dan je download directory eveneens shared, kun je er vanaf je desktop ook bij. Succes.

edit:
Hierboven: Hoewel je het zelf dan misschien snapt, leest wat interpunctie toch een stuk fijner

[ Voor 7% gewijzigd door Thralas op 06-01-2008 00:42 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Bekijk je posthistorie eens en probeer zelf eens iets op te lossen. Het is niet de bedoeling GoT als helpdesk te gebruiken zonder eigen inzet.

ARME AOW’er

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:33

mace

Sapere Aude

mistermerlijn schreef op zondag 06 januari 2008 @ 00:37:
[...]

ok ik zal de fag eens even doorkijken. het is ook geen nederlandse les wat ik nu volg maar ik snap je wel. daarbij als ik mezelf nalees snap ik het wel maar dan kan aan mij liggen..
iig bedankt
Erg schattig dat je je eigen posts kan begrijpen, maar als je wilt dat wij moeite doen om een oplossing voor jou te verzinnen dan kan je toch redelijkerwijs wel verwachten dat jij op z'n minst toch wel even moeite doet om je post netjes te verzorgen.

Ik probeer niet al te erg te vallen over spelfouten want sommige mensen zijn de nederlandse taal niet zo erg machtig.
In mijn ogen is lui posten zonder interpunctie en zonder fatsoenlijk hoodlettergebruik een teken van disrespect jegens de mensen van wie je verwacht dat ze je helpen.

Snap je dat?

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

mistermerlijn schreef op zondag 06 januari 2008 @ 00:37:
[...]

iig bedankt
Jij begrijpt het wel omdat jij het probleem in je hoofd heb zitten en daardoor het verhaal in je hoofd duidelijk houdt.

Waar je overigens naar moet kijken is software die gebruik maakt van een 'watch-folder'. Als je dan een torrent of een nzb bestand in die watch folder plaatst, dan pakt het stuk software dit bestand op en voert het uit.
Ik heb geen concrete voorbeelden van software, maar met de steekwoorden 'watch folder' moet je al een stuk verder komen met de zoektocht.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• misterm90
kijk aan opmerkingen zoals Rob en Thralas heb ik wat aan en zal ik ook in de toekomst beter mijn verhaal ter woorden brengen .
en Guardian Angle wat een lafheid om mij zo een steek onder water te geven. slaat nergens op toevallig omdatik te moeilijke problemen heb met sommige dingen.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-02 21:55

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Iedereen leest over zijn eigen fouten heen en snapt wat hij heeft getypt, dat is nou net het probleem. Je mist oa een paar spaties. Eerste zin: diestaat > die staat, en vanging > van ging. Zet punten aan het einde van je zinnen, geen enters.

Om op je vraag in te gaan, NewsLeecher heeft de optie die je wilt. Maak een mapping naar een share op de server aan op je desktop pc, pleur daar de nzb bestanden in en NewsLeecher zal automatisch beginnen te downloaden met de instellingen die je wilt. Met de laatste versie worden bestanden zelfs gecontroleerd op missende par2 blokken en repareert deze automatisch als dat nodig is en genoeg blokken zijn en pakt rar bestanden uit.
Waarom wil je nog een webserver erbij hebben als hij alleen maar gaat downloaden? Bovendien hebben vaak van de handige tooltjes een ingebouwde webservertje die je niet uitgebreid hoeft in te stellen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• misterm90
Hero Of Time schreef op zondag 06 januari 2008 @ 00:50:
Iedereen leest over zijn eigen fouten heen en snapt wat hij heeft getypt, dat is nou net het probleem. Je mist oa een paar spaties. Eerste zin: diestaat > die staat, en vanging > van ging. Zet punten aan het einde van je zinnen, geen enters.

Om op je vraag in te gaan, NewsLeecher heeft de optie die je wilt. Maak een mapping naar een share op de server aan op je desktop pc, pleur daar de nzb bestanden in en NewsLeecher zal automatisch beginnen te downloaden met de instellingen die je wilt. Met de laatste versie worden bestanden zelfs gecontroleerd op missende par2 blokken en repareert deze automatisch als dat nodig is en genoeg blokken zijn en pakt rar bestanden uit.
Waarom wil je nog een webserver erbij hebben als hij alleen maar gaat downloaden? Bovendien hebben vaak van de handige tooltjes een ingebouwde webservertje die je niet uitgebreid hoeft in te stellen.
werkt PERFECT !! :*) met Llama Carbon Copy worden de nzbtjes gesynced naar de gedeelde netwerkschijf en om de zoveel tijd gaat newsleecher ze omzetten werkt zeeeeer uitstekend bedankt !! _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door misterm90 op 06-01-2008 01:33 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zou trouwens geen P4 doos daarvoor pakken, en ik zou ook vooral zelf iets meer moeite in m'n topics gaan steken.
Toevallig staat er in de C'T van deze maand een leuk artikel over een energiebewuste 'thuisserver' waar je nog wat ideeën op kan doen.

Wij zijn alleen niet je persoonlijke helpdesk en adviesburo, en daarom gaat je topic mede dicht.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.