Hallo,
Ik ga een een nieuw netwerk aanleggen bij kennissen. De situatie is als volgt:
Gebouw 1
In de meterkast van dit gebouw komt de telefoonlijn binnen. Er staat 1 computer die bedraad aangesloten moet worden.
Tussen de meterkast van gebouw 1 en gebouw 2 is al een netwerkkabel getrokken.
Gebouw 2
In deze meterkast komt dus een netwerkkabel binnen vanuit gebouw 1. In dit gebouw staan 2 computers die draadloos aangesloten moeten worden.
Ik wil in gebouw 1 een adsl modem plaatsen. De computer in gebouw 1 sluit ik hier op aan. In de meterkast van gebouw 2 wil ik dan een draadloze router plaatsen, die verbonden is met het adsl modem.
Mijn vraag is:
Heb ik op deze manier een netwerkverbinding tussen gebouw 1 en 2?
Als ik op de router in gebouw 2 een hardeschijf aansluit(via usb) kan ik die dan benaderen op de computer in gebouw 1?
Is dit wel de juiste oplossing? Ideën zijn welkom.
Alvast bedankt.
Ik ga een een nieuw netwerk aanleggen bij kennissen. De situatie is als volgt:
Gebouw 1
In de meterkast van dit gebouw komt de telefoonlijn binnen. Er staat 1 computer die bedraad aangesloten moet worden.
Tussen de meterkast van gebouw 1 en gebouw 2 is al een netwerkkabel getrokken.
Gebouw 2
In deze meterkast komt dus een netwerkkabel binnen vanuit gebouw 1. In dit gebouw staan 2 computers die draadloos aangesloten moeten worden.
Ik wil in gebouw 1 een adsl modem plaatsen. De computer in gebouw 1 sluit ik hier op aan. In de meterkast van gebouw 2 wil ik dan een draadloze router plaatsen, die verbonden is met het adsl modem.
Mijn vraag is:
Heb ik op deze manier een netwerkverbinding tussen gebouw 1 en 2?
Als ik op de router in gebouw 2 een hardeschijf aansluit(via usb) kan ik die dan benaderen op de computer in gebouw 1?
Is dit wel de juiste oplossing? Ideën zijn welkom.
Alvast bedankt.