Toon posts:

Prullenmand legen lukt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 1.969 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een hoop over te vinden maar in alle gevallen een oplossing welke voor mij niet werkte.

Situatie: Ik heb een clean install Leopard gedaan (gekochte versie, mochten kopietjes eenzelfde probleem kunnen opleveren :) ). Bij het opruimen van externe harde schijf loop ik tegen het probleem dat ik mijn prullenmand niet volledig kan legen. Enkele bestanden blijken hardnekkig te zijn en geven de melding:
De prullenmand kan niet worden leeggemaakt omdat 'bestandsnaam' beveiligd is. Om alles te verwijderen uit de prullenmand, inclusief beveiligde onderdelen, houdt u Option ingedrukt terwijl u 'Leeg prullenmand' kiest'
Eigen initiatief Uiteraard eerst gedaan wat de melding zegt. Werkt niet. Via de finder "Leeg prullenmand veilig' gekozen. Zelfde melding. Opnieuw opgestart en bovenstaande stappen. Weer geen resultaat. Toen maar even googlen. Diverse oplossingen gevonden welke allen niet werken met als klap op de vuurpijl het programmaatje TrashIt welke in alle gelijke gevallen welke ik op internet vond werkte. In mijn geval werkte dat dus ook niet.

Resultaat Nu heb ik dus 3 folders in mijn prullenmand welke met geen mogelijkheid weg te krijgen zijn... En das best vervelend :P (overigens allemaal windows folders uit 'my documents')

Uit de prullenmand halen gaat trouwens ook niet want ipv ze eruit te halen zet ie een kopie terug... welke ik overigens wel met TrashIt kan verwijderen.

De vraag Wie helpt...? ;)

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-02 16:30

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Staan/stonden ze niet op een NTFS-partitie?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:39

Nitai

Live the life you love.

Ik heb hetzelfde gehad djunclesam, hetgeen wat hier staat: http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=106712 (sudo rm -rf)
heeft me geholpen. Met behulp van root access heb ik de prullenbak kunnen legen omdat daar bestanden in stonden die gelocked waren. (Verwijderd van een externe disk, maar de disk viel uit waardoor ze gelocked werden op de Mac).

Om de files te unlocken moest ik wel dit eerst doen:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=106272

[ Voor 13% gewijzigd door Nitai op 06-01-2008 00:08 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

Topicstarter
Helaas ook niet gelukt...

Nog leuker detail... de folders verdwijnen uit de prullenmand als ik de externe disk waar ik ze vanaf haalde unmount... (en verschijnen uiteraard weer als ik hem re-mount) wellicht dat deze schijf formatten helpt?? Dat maar eens proberen.

edit:
dat werkte... wellicht geen optimale oplossing als het een grote, volle schijf betreft. Deze was gelukkig praktisch leeg dus kon andere docs even elders neer plempen :)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2008 09:06 ]

• rlr
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-02 18:49

rlr

had gister hetzelfde probleem. Opgelost door:
"rechtermuisknop", toon info, vinkje beveiligd uitzetten bij alle bestanden die niet weg willen.
kan een hele klus zijn, maar het werkt

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

breinonline

Are you afraid to be known?

rlr schreef op zondag 06 januari 2008 @ 16:44:
"rechtermuisknop", toon info, vinkje beveiligd uitzetten bij alle bestanden die niet weg willen.
Als je die bestanden selecteerd en alt+cmd+i kiest, dan kan je het in één keer uitvinken :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Ik had hetzelfde probleem, ik heb het maar opgelost door de schijf aan mn ouders hun windowsbak te hangen en de trashfile te verwijderen :)

Verwijderd

Topicstarter
rlr schreef op zondag 06 januari 2008 @ 16:44:
Dat had ik ook al geprobeerd... kon het vinkje niet uitzetten :|
MYST schreef op zondag 06 januari 2008 @ 18:54:
Ik had hetzelfde probleem, ik heb het maar opgelost door de schijf aan mn ouders hun windowsbak te hangen en de trashfile te verwijderen :)
Dat was ook een optie :) beetje zelfde idee als hele schijf wissen omdat je dan ook de bestanden delete. Alleen stuk vriendelijker voor de overige data :P Mocht het nog een keer voorkomen dan probeer ik dat ook even.

Verwijderd

Staat hierboven ook al maar goed. :P

Terminal openen intikken:
"sudo rm -rf "
en dan nog geen enter maar eerst de prullenbak map naar je terminel slepen zodat de locatie erkomt te staan en dan enter ramen moet toch werken. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2008 16:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:18:
Staat hierboven ook al maar goed. :P

Terminal openen intikken:
"sudo rm -rf "
en dan nog geen enter maar eerst de prullenbak map naar je terminel slepen zodat de locatie erkomt te staan en dan enter ramen moet toch werken. ;)
nope... dat werkte dus niet... die had ik ook al gevonden inderdaad. In tegenstelling tot een hoop anderen doe ik WEL eerst mijn huiswerk voordat ik het hier vraag :X

Verwijderd

heb het zelfde probleem alles nu geprobeerd maar het werkt niet het vervelende is dat de documenten op mijn macbook zelf staan.

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
lsof | grep -i "bestandsnaam" in terminal :)

dan zie je welk prog er aan gekoppeld is. Kwestie van het desbetreffende prog dan te sluiten.

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-02 10:51

zAo

GPLv2 Fanboy

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:32:
[...]
nope... dat werkte dus niet... die had ik ook al gevonden inderdaad. In tegenstelling tot een hoop anderen doe ik WEL eerst mijn huiswerk voordat ik het hier vraag :X
Probeer het eens in single user mode, opstarten met Appletje + S.

Verwijderd

Onderstaande keer gevonden op google...

Type: chflags -R nouchg
Note: Type one space (not pictured) after nouchg in the line above, so that it ends in "nouchg ". Do not press Return yet.

Double-click the Trash icon in the Dock to reveal the contents of the Trash. If necessary, arrange the Finder window so that a portion of the Terminal window is still visible.

Press the Command-A key combination to select all files in the Trash.

Drag the files from the Trash to the Terminal window.
Note: This automatically enters the pathname for each file. This eliminates the need to individually empty multiple Trash directories, particularly when multiple disks or volumes are present.

Press Return. No special text message will be shown indicating that the command was successful.

Empty the Trash.q

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 23:41:
Een hoop over te vinden maar in alle gevallen een oplossing welke voor mij niet werkte.

Resultaat Nu heb ik dus 3 folders in mijn prullenmand welke met geen mogelijkheid weg te krijgen zijn... En das best vervelend :P (overigens allemaal windows folders uit 'my documents')

De vraag Wie helpt...? ;)
klik prullenmand leeg prullenmand veilig.

Log uit, herstart en voila dat zou moeten helpen.

Anders kan stuffit dit klusje wel klaren als je daar in bezit van bent

Verwijderd

En anders kan Super Empty Trash je ook nog wel een handje helpen.

• fromalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-01 14:35
ik heb dit ook een maand lang aan de hand gehad,

vandaag even in de winkel getoont, gewoon 'alt' inhouden als je op empty klikt en opgelost, nuja voor mij toch

Verwijderd

Topicstarter
had de oplossing niet gemeld hier...

Het bleken (corrupte) windows bestandjes uit my documents welke op een externe HD stonden en ik niet kon deleten uit de prullenbak. ALLE bovenstaande methodes werkten niet. Nadat mij opviel dat de bestanden niet meer in de prullenbak stonden als ik de externe HD afkoppelde (maar wel weer verschenen toen ik hem aankoppelde) heb ik de externe HD ge back-upt (excl. de beruchte windows mappen) en daarna opnieuw geformateerd. Daarna kwamen de bestandjes niet meer terug in mijn prullenbak.

Dat wordt allemaal wa minder intressant als het een volle 1 TB had betreft maar hier ging het slechts om 80gb dus dat kon ik 'eenvoudig' even ergens anders neerzetten

• tonyisgaaf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dat komt omdat de "Prullenbak/Trash" een verzamelbak is voor de inhoud van alle ".Trashes" mappen op root niveau van alle partities en van de ".Trash" mappen in de gebruikers mappen.
Een "sudo rm -rf" moet je dus in al deze mappen doen.

NL Weerradar widget Euro Stocks widget Brandstofprijzen widget voor 's Dashboard

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2008 @ 12:42:
En anders kan Super Empty Trash je ook nog wel een handje helpen.
Bedankt voor de tip......Super E T ...werkt !!
Pagina: 1