Een hoop over te vinden maar in alle gevallen een oplossing welke voor mij niet werkte.
Situatie: Ik heb een clean install Leopard gedaan (gekochte versie, mochten kopietjes eenzelfde probleem kunnen opleveren
). Bij het opruimen van externe harde schijf loop ik tegen het probleem dat ik mijn prullenmand niet volledig kan legen. Enkele bestanden blijken hardnekkig te zijn en geven de melding:
Resultaat Nu heb ik dus 3 folders in mijn prullenmand welke met geen mogelijkheid weg te krijgen zijn... En das best vervelend
(overigens allemaal windows folders uit 'my documents')
Uit de prullenmand halen gaat trouwens ook niet want ipv ze eruit te halen zet ie een kopie terug... welke ik overigens wel met TrashIt kan verwijderen.
De vraag Wie helpt...?
Situatie: Ik heb een clean install Leopard gedaan (gekochte versie, mochten kopietjes eenzelfde probleem kunnen opleveren
Eigen initiatief Uiteraard eerst gedaan wat de melding zegt. Werkt niet. Via de finder "Leeg prullenmand veilig' gekozen. Zelfde melding. Opnieuw opgestart en bovenstaande stappen. Weer geen resultaat. Toen maar even googlen. Diverse oplossingen gevonden welke allen niet werken met als klap op de vuurpijl het programmaatje TrashIt welke in alle gelijke gevallen welke ik op internet vond werkte. In mijn geval werkte dat dus ook niet.De prullenmand kan niet worden leeggemaakt omdat 'bestandsnaam' beveiligd is. Om alles te verwijderen uit de prullenmand, inclusief beveiligde onderdelen, houdt u Option ingedrukt terwijl u 'Leeg prullenmand' kiest'
Resultaat Nu heb ik dus 3 folders in mijn prullenmand welke met geen mogelijkheid weg te krijgen zijn... En das best vervelend
Uit de prullenmand halen gaat trouwens ook niet want ipv ze eruit te halen zet ie een kopie terug... welke ik overigens wel met TrashIt kan verwijderen.
De vraag Wie helpt...?