8600gt naar 8600gts flashen

Pagina: 1
Acties:
  • 538 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:08
hoi,

ik heb een 8600gt. gezien de 8600gt en de 8600gts op de kloks na precies hetzelfde zijn zou ik me kaart graag naar een 8600gts bios flashen maar weet niet helemaal zeker of dit wel kan. mijn voornaamste vraag is of ik zonder dat er iets kapot gaat de bios weer terug kan flashen? ik heb wel een pci videokaartje die ik erin kan steken om het back-up flash programma te draaien.

dan zou ik testen of een 8600gt hetzelfde als een 8600gts geklokt hetzelfde resulktaat behaalt of dat de 8600gts bios ook voordelen uit de kaart haalt. lijkt me wel interessant. maar kan ik me kaart hier niet mee slopen? (hij is ruim voldoende gekoeld met een hr-03, die houd em echt lekker fris :) )

thanks for de hulp

• Gniels
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 26-01 22:49
Waarom flash je niet gewoon de kloksnelheden in je huidige BIOS? Dan heb je hetzelfde, alleen de naam van de kaart is nog steeds gewoon GT. :)

PHILIPS Motional Feedback 544

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Volgens mij (pin me er niet op vast) is de kaart layout ook anders van de gts, dan van de gt versie. De koeling is meestal wel hetzelfde.

Wat ik eerder zou doen, koop een goede koeling, clock dat ding lekker over en je hebt hetzelfde of nog beter. :)
Flashen zou volgens mij ook niet meer doen als alleen de kloksnelheid edg aanpasen.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• svenk91
dat wil ik juist kijken, of de bios van de gts het ook nog beter maakt. gezien in het verleden het enige verschil tussen sommige kaarten de bios was. klokken naar gts speeds heb ik allang gedaan. maar ik wil zeker weten dat ik zo niet me kaart sloop, gewoon een onderzoek dus.

Verwijderd

Dan kun je beter je huidige BIOS editen naar de nieuwe snelheden, dan weet je zeker dat het BIOS compatible is met de kaart :)

Verwijderd

Zou ook opletten met het stroomverbruik wat je moederbord afgeeft. Want een groot verschil tussen de 8600gt en gts is dat de gts een 6-pins stroomaansluiting nodig heeft en de 8600 gt niet. En de specs. zijn wel gelijk op de kloksnelheden na.

Verwijderd

Kans is heel groot dat je geheugen de snelheid van de 8600gts niet haalt
Van 1400mhz naar 2000mhz is een beetje te hoog gegrepen.
Maar je kan zelf wel rond de 650/1500/1600 halen schat ik met je 8600gt.
Ik haalde dat in elk geval wel met een gemod bios.

• svenk91
dan kan ik in die gts bios altijd het geheugen omlaag halen. de core en shaders overklokken redelijk goed, geheugen haalt ook tot ongeveer 1650,

maar ik heb meer aan advies of het erg kwaadkan dan aan advies dat ik net zo goed kan clocken naar die specs want dat heb ik allang gedaan op geheugen na :>

dat met die stroom aansluiting is inderdaad een interessant punt.

[ Voor 44% gewijzigd door svenk91 op 06-01-2008 19:35 ]

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

pocketgamer schreef op zondag 06 januari 2008 @ 19:33:
dan kan ik in die gts bios altijd het geheugen omlaag halen. de core en shaders overklokken redelijk goed, geheugen haalt ook tot ongeveer 1650,

maar ik heb meer aan advies of het erg kwaadkan dan aan advies dat ik net zo goed kan clocken naar die specs want dat heb ik allang gedaan op geheugen na :>

Er zit ook andere geheugen chipjes op de GTS denk ik, dus niet doen grote kans dat hij niet werkt, ook de rest van de kaart is iets anders. Het zijn niet twee de zelfde kaarten, zoals bijvoorbeeld de Radeon 9500pro en de Radeon 9700Pro of de Nvidia 6800le serie en de 6800GT

Verwijderd

pocketgamer schreef op zondag 06 januari 2008 @ 19:33:

Waarom wil je dan per se een gts bios, als je dat toch weer gaat bewerken? Je weet lang niet zeker of het wel gaat werken; de geheugenchips kunnen wel compleet anders zijn!
Het huidige bios editen en flashen is makkelijker en minder risicovol :)

• svenk91
maar in het verleden zorgde de bios van een andere kaart met hetzelfde chip ontwerp ervoor dat er dingen geünlockt werden of beter werkten die je niet bereikte met dezelfde clocks, ik wil kijken of dat hier ook het geval is

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
pocketgamer schreef op zondag 06 januari 2008 @ 19:45:
maar in het verleden zorgde de bios van een andere kaart met hetzelfde chip ontwerp ervoor dat er dingen geünlockt werden of beter werkten die je niet bereikte met dezelfde clocks, ik wil kijken of dat hier ook het geval is
Ga dan gerust je gang. Wat denk je zelf van gt naar gts? Meestal krijg je alleen extra snelheid, doordat shaders en pipelines open gingen (6800le, 9500, 9800se). Dat is bij deze kaart ook niet het geval.

Maar doe het vooral, ga tegen alle adviezen in en ik hoop dat je je kaart vernaggelt. De economie moet het hebben van mensen als jou- geld moet rollen he.
Pagina: 1