informatie over pc'tje wat betreft koeling.

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

• Destroyertje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-01 21:08
Hey,

Ik ben een pc voor iemand aan het samenstellen en heb hiervoor deels tweakers.net best buy guide gebruikt :+. De persoon die een nieuwe pc wilde een basissysteempje om te kunnen internetten etc. maar ook een stil systeem.

Dit is het systeem wat ik op dit moment heb samengesteld: (op- en aanmerkingen over dit systeempje zijn natuurlijk ook altijd welkom :D)

AMD Athlon X2 BE-2400
Biostar TA690G AM2
Kingston PC5300 CL5 DDR2 1GB x 2 (2GB)
Samsung HD250HJ, 250GB
Samsung SH-203N (20x)
Antec NSK4480B
OEM 3,5 diskettestation
Linksys WMP54GS

Nu zit ik een beetje te twijfelen over de koeling. Ik wilde eigenlijk geen casefans gaan gebruiken maar ik vraag me af of de pc dan niet te heet word (wat denken jullie?). Het leek mij ook handiger om dan de processorkoeler te vervangen door een betere (vanwege de slechte airflow). Ik ben dus op zoek naar een koeler die stil is, goed koelt en ook niet al te duur. Ik heb al wat gezien van Arctic Cooling maar echt veel info is daar niet over te vinden. Jullie nog een idee?

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:22

Zenix

BOE!

Destroyertje schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 23:34:
Hey,

Ik ben een pc voor iemand aan het samenstellen en heb hiervoor deels tweakers.net best buy guide gebruikt :+. De persoon die een nieuwe pc wilde een basissysteempje om te kunnen internetten etc. maar ook een stil systeem.

Dit is het systeem wat ik op dit moment heb samengesteld: (op- en aanmerkingen over dit systeempje zijn natuurlijk ook altijd welkom :D)

AMD Athlon X2 BE-2400
Biostar TA690G AM2
Kingston PC5300 CL5 DDR2 1GB x 2 (2GB)
Samsung HD250HJ, 250GB
Samsung SH-203N (20x)
Antec NSK4480B
OEM 3,5 diskettestation
Linksys WMP54GS

Nu zit ik een beetje te twijfelen over de koeling. Ik wilde eigenlijk geen casefans gaan gebruiken maar ik vraag me af of de pc dan niet te heet word (wat denken jullie?). Het leek mij ook handiger om dan de processorkoeler te vervangen door een betere (vanwege de slechte airflow). Ik ben dus op zoek naar een koeler die stil is, goed koelt en ook niet al te duur. Ik heb al wat gezien van Arctic Cooling maar echt veel info is daar niet over te vinden. Jullie nog een idee?
Volgens mij zit in die antec kast al een fan of niet? Die proccesor wordt niet zo warm het moederbord ook niet dus 1 case fan lijkt me voldoende. Betere proccesorkoeling dan stock lijkt me ook niet nodig tenzij je meer stilte wilt. En ja iets van Artic cooling is wel goed zijn niet te duur en doen goed hun werk en zijn over algemeen stiller dan stock koeling.

• !GN!T!ON
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:41
zal allemaal wel passen opzich, maar is het niet een beetje overkill?

waarom koop je niet een via epia of C3 systeempje, das pas stil :)

• Destroyertje
Er zit een casefan in ja, 120mm die aan achterkant zit (naast processor).

Maar omdat chipsets niet veel warmte afgeven en de processor ook niet zat ik er aan te denken die eruit te halen (vanwege stilte) en er een Arctic Cooling Freezer 64 Pro in te zetten. Dan zou je in het hele systeem alleen de Arctic, de voeding en de harde schijven horen wat toch een heel stil systeem zou moeten opleveren. Maar word het dan niet te warm voor rest van het systeem? Daar ben ik beetje bang voor.

• Destroyertje
!GN!T!ON schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 23:37:
zal allemaal wel passen opzich, maar is het niet een beetje overkill?

waarom koop je niet een via epia of C3 systeempje, das pas stil :)
Hoe bedoel je met overkill?

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:22

Zenix

BOE!

Destroyertje schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 23:40:
Er zit een casefan in ja, 120mm die aan achterkant zit (naast processor).

Maar omdat chipsets niet veel warmte afgeven en de processor ook niet zat ik er aan te denken die eruit te halen (vanwege stilte) en er een Arctic Cooling Freezer 64 Pro in te zetten. Dan zou je in het hele systeem alleen de Arctic, de voeding en de harde schijven horen wat toch een heel stil systeem zou moeten opleveren. Maar word het dan niet te warm voor rest van het systeem? Daar ben ik beetje bang voor.
Gewoon die case fan op 5V of 7V zetten hoor je hem vast niet meer of vervangen door een Nexus 120mm fan of als je meer geld wilt uitgeven een Noctua. Voor je levensduur van je hardware is een briesje wel fijn.

[ Voor 3% gewijzigd door Zenix op 05-01-2008 23:44 ]

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

De standaard fans zijn in princiepe wel genoeg voor dit systeempje, wat je wel kan doen als er achterin de pc een 120mm fan dezeop de voeding aansluiten met een bijbehorende verloopstekker, dan is er iig een die goed blaast, wat dus beter is voor de koeling.

Zo doe ik het iig altijd met de computers die ik samenstel. Andere koelers zijn niet echt nodig, of je wilt veel stiller, of je wilt overclocken. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dit is toch eigenlijk een vraag die vroeger in CSL gehoord zou hebben, maar is nu iets wat je zelf uit mag zoeken. In CSL mogen geen complete systemen meer geplaatst worden, voor TCA is dit veel te basic. Hoe en wat over airflow is te vinden in de FAQ van dit subforum, welke koeler het beste is kan je zelf uitzoeken.

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.