Toon posts:

decteren geheugen aw8-max

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag. Ik heb onlangs 4 gb geheugen gekocht (pc5300) omdat het zo gruwelijk goedkoop was en omdat ik het in een geheel kocht. Aangezien ik ze niet op mijn vensterbank wil hebben liggen heb ik ze maar in mijn pc geduwt. Windows detecteert echter maar 2 gb terwijl ik er in de bios wel 4 zie. Ik heb even de manual doorgespit en daar staat de zin: "Due to chipset resource allocation, the system may detect less than 4GB of system memory in the installation of four 1GB DDR2 memory modules". Aangezien ik ze toch heb zou ik die 4 gig wel graag werkend zien. Ik heb op internet het een en ander gezocht maar ik kwam weinig hierover tegen. Windows loopt op dit moment dus met 2GB te werken in plaats van met de eigenlijke 4GB.
Weet iemand of dit op te lossen is? Het zou jammer zijn als ik 1 bankje op mijn vensterbank moet hebben liggen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor windows draai je? Als het een 32b versie is zul je nooit de volle 4GB kunnen gebruiken. Daarnaast is het zo dat als je geen memory remap functie in de bios hebt het niet mogelijk is om de 4GB te kunnen alloceren.

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-10-2025
zoals ik je ook al via steam vertelde, maar nu ook voor het nageslacht beschikbaar:

meuk: Abit AW8 serie 16

en daar staat:

"Fixed the issue that Windows can only recognize 2GB memory when there are 4GB installed."

Verwijderd

Topicstarter
Nice! Dus wellicht is een bios update voldoende. Ik draai overigens een 32b vista, terw_dan.

[ Voor 120% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2008 23:51 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 23:50:
Nice! Dus wellicht is een bios update voldoende. Ik draai overigens een 32b vista, terw_dan.
Als je een 32b vista draait zul je, ondanks dat er een biosfix is, nooit de volle 4GB kunnen herkennen.