Command & Conquer 3 via Hamachi - OSX vs PC

Pagina: 1
Acties:
  • 3.248 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bluppfisk
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hoi

het lukt mijn broer en mij maar niet om CnC3 over Hamachi te spelen. Hij heeft wel de OSX versie, ik de PC versie, al hebben we allebei de nieuwste patch. We kunnen elkaar op Hamachi ook zien, allebei online en een ping van <100 ms, voldoende om treffelijk te kunnen spelen dus.

Maar hij kan mij zien in de playerlist en kan mijn chat zien, maar kan niets terugzeggen en mijn game niet joinen (connection timed out). Ik kan hem al helemaal niet zien.

Ik weet wel dat ik bij mijn CnC3 in de opties "network" moet gaan en het juiste ip-adres uit een dropdownlijstje kiezen (hamachi ip adres ipv LAN adres). Hij zegt dat hij zo'n dropdownlijstje niet heeft en geen ander kan intikken.

Misschien is dat een clue?

Sander

• rubbieus
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11 07:43
hamachi is zoiezo met C&C 3 beroerd.
Ik weet niet waarom en ik heb het zelf ook.
Soms moet je gewoon heel vaak proberen en/of hamachi ff offline doen ( dat groene uit knopje )
en daarna weer online. Het kan ook liggen aan het aantal servers dat je in zit op hamachi.
Maar hij kan mij zien in de playerlist en kan mijn chat zien, maar kan niets terugzeggen en mijn game niet joinen (connection timed out). Ik kan hem al helemaal niet zien.
Dat vind ik wel wat raar.....

• bluppfisk
  • Niet online
Ja he. Volgens mij ligt het nog ergens anders aan. Alle firewalls staan uit en we staan allebei in DMZ van onze respectievelijke routers.

Ik vraag me af of het volgende probleem niet gerelateerd is: het feit dat ik een netwerk heb thuis, verbonden via een router, iedereen ingesteld op dezelfde Workgroup ('WG'), ip-adressen toegekend door de router via DHCP, alle firewalls uit, ... maar toch kunnen ze niet aan mijn shares. Ik heb wel Vista en zij XP, maar dat zou niet mogen uitmaken. En dat probleem is al na verscheidene reinstalls zo gebleven.

Misschien binnenkort eens proberen door rechtstreeks op de modem te verbinden.

[ Voor 19% gewijzigd door bluppfisk op 06-01-2008 11:03 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
SGD > SPV

• bluppfisk
  • Niet online
in riddles you speak.

• bluppfisk
  • Niet online
schopje

• vicco101
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 19:23
Hiero C&C3 Lan game tussen Vista x32 en XP SP2 werkt ook niet.
Alle firewalls zijn uit/zelfde versie/legale games enz enz
Moet geen probleem zijn normaal gesproken maar werkt toch niet.
Ik kan de oorzaak niet vinden en ik krijg ook nog geen antwoord van EA support.

Iemand die C&C3 tussen vista en xp al aan de praat heeft gekregen?

[ Voor 11% gewijzigd door vicco101 op 08-01-2008 15:21 ]

• bluppfisk
  • Niet online
nog steeds niets. EA support zijn een bende ongelooflijke losers, die plakken liever standaardantwoorden dan ze de vragen lezen.

Verwijderd

rubbieus schreef op zondag 06 januari 2008 @ 10:39:
hamachi is zoiezo met C&C 3 beroerd.
Ik weet niet waarom en ik heb het zelf ook.
Zowel ik als mijn zoontje hebben hier geen last van.

Zijn jullie wel alle twee op het zelfde netwerk aangelogd ??

Ik speel met mijn kamaraad veel c&c 3 kane editie ver 1.08 en alles loopt soepel met hamachi.
Mijn maat heeft xp home en ik zelf xp prof.

Het kan wel eens zijn dat hamachi netwerk overbelast is en dan gaan de betalende leden van hamachi voor en dan kan je wel een hoge ping krijgen met lag maar het werkt wel altijd

• bluppfisk
  • Niet online
mja ik ben betalend lid van hamachi en we krijgen ook de juiste icoontjes te zien naast onze namen. Dwz: eigenlijk geen verbindingsprobleem. Maar toch ... Het is wel ver 1.09 maar zou dat nou echt verschil maken?

Verwijderd

Ligt het niet aan Apple -> Windows?

Verwijderd

Ik kan in ieder geval zeggen dat Vista -> XP in combinatie met Hamachi vaker loopt te "bokken". Hier zelf ook al vele malen bij heel veel verschillende games problemen mee ondervonden. Grappig genoeg ook veel bij de C&C series.(Generals/Generals Zero Hour)
Heb uiteindelijk VistabootPro maar binnengehaald en draai nu XP Pro en Vista. Nu nergens last meer van. Maar goed dat lijkt mij wel een "Last Resort".

• The Merovingian
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-09-2010
Hier hetzelfde probleem: geen netwerk multiplayer tussen Vista en XP. Wat een troep! Al meer dan 10 jaar worden er lan games gebouwd en nog steeds werkt het slecht, ik baal hier echt van.

Het private network verhaal moet ik nog uitproberen maar firewalls en werkgroepen zijn hier goed ingesteld dus daar komt het probleem niet van.

- Pardon, dit is dus niet via Hamachi dus sorry voor het off-topic gehalte

[ Voor 10% gewijzigd door The Merovingian op 22-01-2008 17:15 ]

Coolermaster S4000, 4400+ X2, 2GiB, XFX 7900GTX, Creative X-Fi, 1 TB, Dell 2405FPW: "Nahtlos."

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, ook met C&C3 .

Kan wel Himachi opstarten, network maken, elkaar pingen etc, maar zodra we in C&C zitten kunnen we elkaar wel zien, en chatten, maar als er iemand een game probeert te starten verdwijnt de naam uit de network lounge en zie je geen game in de games list staan die je zou moeten kunnen joinen.

Voor degene die het wel werkend heeft;

Gebruik jij ook xp sp2, en welke versie van himachi gebruik je?

Verwijderd

Zie hier:

code:
1
http://logmeinwiki.com/wiki/Hamachi:Command_and_Conquer_3:_Tiberium_Wars
Detail

To Play Command and Conquer 3: Tiberium Wars over Hamachi, only a few simple steps are necessary.

1. Create a Network
2. Invite people
3. Start C&C 3
4. Go to Options then click on Network and select your Hamachi IP
5. Go to the Network Lobby and have fun!

There are still frequent disconnection problems (timeout) in the lobby with this game (some users get kicked out of the lobby: the more user there is, the harder it is to start the game). No reliable solution have been found at this day, but these steps seems to lighter the problem:

* of course always play with the latest patch (1.05 at the time this was written);
* play on a dedicated network, containing only the players of the current game;
* disconnect from all other networks (right-click, go offline, on hamachi);
* close all other applications that could use some upload;
* while on the lobby, if you are affected by these frequent disconnections, try to regularly send a message on the chat box (this seems to be the most important step, as it prevents you from being kicked out)
* if it's a crowded game (8 players), you may have to literally spam the lobby (and notice how half of your messages never get thought).

This problem seem to be related to the very high bandwidth consumption of the game while in the lobby when using hamachi, therefore all the previous steps try to minimize your upload. And the message spam ensure you stay in the lobby.

A reliable solution has yet to be found.
Wij hebben het gisteren met horten en stoten aan de praat gekregen, maar het komt de gameplay zeker niet ten goede. Ingame lags, players kicked of geen opties kunnen kiezen of ready staan.

Dus het wordt of een betaald hamachi account nemen en hopen op het beste, CnC 3 kopen en over internet doen OF we wachten geduldig op een betere oplossing.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2008 13:56 ]

Verwijderd

Ik heb inmiddels versie 1.0.1.5 geinstalleerd, en een 30 dagen trial aangevraagd voor een betaalabonnement hamachi. Inmiddels werkt het probleemloos :)

• BlackHawkDesign
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-11 09:36
Ik ben ook altijd flink aan het stoeien via hamachi. soms werkt het lekker en bijna probleemloos. Bij andere games ben je flink aan het stoeien.

Per game is het altijd handig deze site er even bij te halen: http://logmeinwiki.com/wiki/Category:Gaming Maar voor de game C&C werd dat al gepost.

Wat zowiezo handig is, om de hamachi adapter bovenaan te zetten. Start>Mijn netwerklocation>(rechtermuisknop>properties> Bovenin bij file etc staat advanced>advanced properties(geavanceeerde instellingen).

In het bovenste boxje, moet je de hamachi adapter bovenin zetten(bij alle pcs doen).

Daarna wat bij sommige games helpt: alle lan verbindingen uitknallen, behalve hamachi, game starten, daarna de lan verbindingen weer aan zetten en draaien maar

Succes!

Verwijderd

Sorry voor de kick maar het helpt niet hoor die Hamachi oplossingen hier, ik krijg steeds time out bij joining een game in red alert 3 ><

Wat een troep zeg die Hamachi is er geen alternatieve ?

• DeppOx
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-07-2024

DeppOx

l33t lurker

Sorry voor de schop, maar ik heb zelf erg veel problemen op het moment met hamachi. Zelfde time-outs etc. en niets helpt (wel Red Alert 3, maar het blijft EA :P).
Maar er is dus wel een alternatief, namelijk www.leafnetworks.net, dit heeft voor een paar van mn vrienden geholpen, dus ik kan nu met een paar gamen, en sommige houden dezelfde problemen, maar je kan het iig uitproberen.

Ik hoop dat er snel een oplossing komt, want het is toch wel erg leuk om dit soort games probleemloos te kunnen 'lannen'.

BOOOOOORRRRRRRRRIIIIIIIINGGGGGGGGGGGGG

Pagina: 1