Ik gebruik remote desktop op m'n XP x64 bak om te connecten naar m'n 2003 server. Op de guest gebruik ik daarvoor RDP client 6.0 en op de server is alles standaard. Maar sinds een tijdje werken de windows-toetsen niet meer in de RDP-sessie. Ze gedragen zich alsof ze op de guest worden gedaan, terwijl ze in de RDP-sessie gedaan moeten worden. Dus de windows toets opent het startmenu van m'n lokale XP, en niet die van m'n server in de RDP-sessie. Zelfde geldt voor andere windows-toetscombinaties, zoals Alt+Tab, Ctrl+Esc, Win+M, etc.
In de client heb ik de optie "Apply windows key combinations" uiteraard op "In fullscreen mode only" staan en ja, de RDP-sessie is fullscreen. De optie instellen op "on the remote computer", waarbij wel of niet fullscreen dus niet meer uitmaakt, fixt het niet.
Vervolgens heb ik de verbinding op de server opnieuw aangemaakt in Terminal Services configuration, en alles op standaard gehouden. Behalve de encryptie dan, die staat op high. Maar voor de rest alles standaard. Probleem blijft.
Wat kan ik nog meer doen?
In de client heb ik de optie "Apply windows key combinations" uiteraard op "In fullscreen mode only" staan en ja, de RDP-sessie is fullscreen. De optie instellen op "on the remote computer", waarbij wel of niet fullscreen dus niet meer uitmaakt, fixt het niet.
Vervolgens heb ik de verbinding op de server opnieuw aangemaakt in Terminal Services configuration, en alles op standaard gehouden. Behalve de encryptie dan, die staat op high. Maar voor de rest alles standaard. Probleem blijft.
Wat kan ik nog meer doen?
日本!🎌