Toon posts:

Twee routers draadloos met elkaar verbinden

Pagina: 1
Acties:
  • 556 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb de FAQ gelezen en ook de search geraadpleegd, sommige topics raken mijn probleem wel, maar geven geen eenduidig antwoord op mijn vraag.

Is het mogelijk om een modemrouter(Speedport W 501V) die ook over een antenne(dus draadloos) beschikt te laten communiceren met een andere router elders in huis die ook over draadloze functionaliteit beschikt.

Ik ken de truc om de DHCP uit te zetten bij de NIET modemrouter alleen dit is als er een net kabeltje tussen de twee routers is gespannen(in een niet WAN poort)

De pc's zitten overigens aan de 2 router.
Dus met andere woorden:
PC1,2 halen hun IP adres via router 2 (draadloos)--------- modemrouter 1

Zijn hier rare/speciale instellingen in de routers voor nodig of kan dit zonder extra apparatuur gewoon niet en moet ik toch een kabeltje spannen?

Bij voorbaat dank.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:14
als je twee WRT54GL's koopt en je zet op beide een alternatieve firmware kan je ze met mekaar laten verbinden.

Sommige routers/ap's (misschien die van jou) biedenook een zogenaamde WDS-functie, eigenlijk zorgen dan alle routers dat ze draadloos één groot netwerk vormen.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-03 22:07
In theorie kan dat zeker wat jij wilt. Google maar eens op wds. Hier heb je een Wiki:
http://en.wikipedia.org/wiki/Wireless_Distribution_System

Alleen weet ik niet genoeg over je Speedport of dat mogelijk is. Ook de andere router zal die functie
moeten ondersteunen.