Toon posts:

nieuwe harddisk > FOUT TIJDENS LADEN BESTURINGSSYSTEEM

Pagina: 1
Acties:
  • 588 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende hardnekkige probleem:

ik heb een nieuwe harddisk gekocht; een Western Digital Caviar 250GB IDE (WD2500JB)

DIe heb ik in mij PC gezet (moederbord Asus M2NPV-VM) en geprobeerd Windows te installeren.

Wanneer hij na het kopieren van de bestanden opnieuw opstart krijg ik de melding

FOUT TIJDENS LADEN BESTURINGSSYSTEEM

Ik heb al vanalles geprobeerd, nl:

- schijf in een andere PC > werkt wel, kan gewoon XP installeren > schijf is dus goed
- andere windows CD > zelfde probleem
- kloon gemaakt van vorige harddisk (die gewoon werkt) met Ghost > zelfde probleem
- FIXMBR gedaan via Windows installatie CD (repareren) > zelfde probleem, maar dan in het Engels..
- BOIS update gedaan naar laatste versie > geen resultaat

Ik weet nu bijna zeker dat het een BOIS probleem is, maar ik weet niet welke instelling de oorzaak is. Ik heb al een aantal dingen getest, maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Kan iemand helpen?

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:46

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Geheugen al gechecked, met Memtest86?

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

• Blaizer
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:34
Heb ook al eens een dergelijk probleem gehad, maar met een Sata schijf, kijk eens in je bios en zoek eens op "access mode". Als dit op auto staat, zet hem dan eens op Large, bij mij was hiermee het probleem opgelost ;)

Verwijderd

Topicstarter
@Blaizer > bedankt, dit was de oplossing!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Probleemtopics horen niet in CSL thuis :o. Zie daarvoor het CSL Beleid :). Verder even de tip om geen hoofdletters in de titel te doen zoals je nu hebt gedaan, dat komt zo schreeuwerig over ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.