Toon posts:

Is dit een geheugenprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pc hier staan die pas een jaar oud is, maar nu al heel raar doet. Als hij lang heft uitgestaan, en je zet hem aan, piept hij 1keer lang, 5 keer kort, en doet verder niks. Als je dan een paar keer op reset duwt, start hij uiteindelijk op. Ik heb het moederbord naar reparatie gestuurd, maar kwam zo weer terug. Ik denk nu dat dit een geheugenprobleem is. Maar hij ziet beide geheugenkaarten in de bios gewoon, en ook in Windows. Wat kan dit dan nog meer zijn?

Het gaat om de volgende systeem:

AMD Athlon 64 3000+
2x DDR2 512 mb
Asrock moederbord met AM2 socket en SATA1 ondersteuning
SATA hardeschijf, met de jumper op SATA2 (want de jumper op SATA1 werkt niet goed)
ATI Radeon 9250 128 mb AGP
DVD-brander
Windows Vista Home Premium 32-bit NL

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Test dan eens ander geheugen als je het zeker wil weten. Mocht dat niet lukken verder, neem dan Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door om te achterhalen waar het vandaan komt.

Verwijderd

Die piepjes is een code dat weergeeft wat het probleem is. Wat het dan betekent moet je ff zoeken op internet of in de handleiding van je mobo.

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-05 22:59
Grote kans dat je voeding niet meer in orde is ... iets vergelijkbaars heb ik bij meerdere mensen de afgelopen jaren meegemaakt.