Een patch denkt dat Native instruments op H ipv E staat *

Pagina: 1
Acties:

• goldmemberf1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-04 19:54
Hoi,

Ik probeer een programma up te daten (het gaat hier om komplete 4 van Native instruments) en dat wil niet echt lukken.

Ik had het programma eerst op de H schijf staan.
Vervolgens heb ik mijn C schijf geformatteerd vanwege een nieuw moederbord.
Daarna heb ik het programma opnieuw geinstalleerd. Ditmaal had ik van de H schijf de E schijf en dus installeerde ik het programma op de E schijf.
Vervolgens probeer ik de patch te installeren. Ik kan hierbij geen directory kiezen, maar de patch verwijst nog steeds naar de H schijf. Ik kan de patch dus niet installeren.

Wat ik al gedaan heb:
- Regcleaner er overheen gegooid.
- Handmatig gezocht naar dingen van Native Instruments die nog verwijzen naar de foute schijf
- Mijn 'virtuele' H schijf uitgeschakeld (Daemon tools had een H schijf gemaakt)

Iemand?

Verwijderd

Ik ken het product komplete4 niet, maar ik neem aan dat de installatie, zoals meestal, een aantal registry-keys aanmaakt en/of verandert, o.a. "pointers" naar de locatie van voor de uitvoering noodzakelijke bestanden. Een fysieke verplaatsing van deze bestanden heeft geen invloed op deze slutels, en als resultaat vindt het programma ze niet meer op de verwachte plaats: resultaat: problemen bij het opstarten van de applicatie, en natuurlijk ook bij het "updaten" ervan.
Aangezien een manuele ingreep in de registry gevaarlijk is, en men bovendien gemakkelijk iets over het hoofd ziet, is meestal een de-installatie en re-installatie van de toepassing na een dergelijke verplaatsing de enig gangbare weg.

• goldmemberf1
Ufff....Dat gaan we maar proberen. Je weet niet wat je me hiermee aan doet (60 gigabyte herinstallatie :P)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je kunt ook gewoon E weer H gaan noemen :Y)

Of kijk met Microsoft Process Monitor (voorheen regmon/filemon) waar in het register en/of bestandssysteem wordt gezocht naar de juiste installatielocatie.

Ik pas trouwens de topictitel even aan. 'Patch Probleem' zegt helemaal niets en een title is bedoeld om niet cryptisch maar juist informatief te zijn ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-04 15:09
Meestal staat zoiets in HKLM\Software\Bedrijf\Programma\InstallPath o.i.d.

Homey — Critics are those without skills to create.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-04 22:09

mace

Sapere Aude

Je zou eventueel nog bij schijfbeheer de schijfletter tijdelijk kunnen veranderen in H.

start > uitvoeren > diskmgmt.msc
Dan klik je met de rechtermuisknop op een partitie en dan op stationsletter en paden wijzigen.

[ Voor 28% gewijzigd door mace op 06-01-2008 11:49 ]

Verwijderd

Om er nog een schepje bovenop te doen: als je op een command prompt staat kun je met 'subst' een driveletter laten verwijzen naar een (vrijwel) willekeurig pad. Als je dit uitvoert zodat H: naar E: verwijst dan blijft E: gewoon werken, maar is H: hetzelfde. Dit heeft minimale impact. Na het installeren van de patch kun je de subst eventueel weer verwijderen (dit gebeurt automatisch bij reboot).

Overigens is de kans aanwezig dat er sowieso iets niet meer goed gaat, omdat er ergens kennelijk foutieve pad-informatie aanwezig is. Als het programma zelf die informatie ook gebruikt kunnen dus ook problemen ontstaan...

• goldmemberf1
Dank voor alle reacties.

Heb de stationsletter gewijzigd: geen nut. Nu zeurt ie juist weer dat er op de E:/ niet genoeg plaats is.
Ook als ik de letters in HKLM\Software\Native instruments\Komplete 4\Install Dir etc in H verander.
Als ik vervolgens alles terugzet naar E is het nog niet goed :(

Uit Microsoft Process Monitor kan ik niet al te wijs worden. Zodra ik die patch start, ontstaan er een miljard icoontjes van die patch. Welke verwijst dan naar de install dir? :D Sorry voor de topictitel trouwens.

subst'en heeft geen nut....

Blehhh

EDIT:

Haha, het werkt !! :*) Ik veranderde mijn schijf weer terug naar E, waardoor 'ie weer naar H vroeg. Ik rebootte nog niet, maar drukte op 'ignore'...En toen begon de installatie. Vreemd. Maar ach :9

[ Voor 15% gewijzigd door goldmemberf1 op 06-01-2008 20:45 ]

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-04 15:09
Niet genoeg plaats? Als je schijfruimte bedoelt lijkt me de oplossing logisch he..

Homey — Critics are those without skills to create.

• goldmemberf1
Lol, openingspost lezen dan ;) De patch wees me op een schijf die niet bestond.

EDIT: sorry, stond niet in de OP. Mja, hij zei dus dat er niet genoeg plaats was op de H schijf terwijl die H schijf helemaal niet bestond. Als ik dan op ignore drukte, kapte 'ie ermee na 6%. Maar goed, nu doet alles het fijn :)

[ Voor 59% gewijzigd door goldmemberf1 op 07-01-2008 01:38 ]

Pagina: 1