Toon posts:

Wegvallende verbinding Linksys WRT54GL

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Misschien kan iemand me helpen met het volgende:

Als ik draadloos wil internetten via mijn laptop, dien ik na elke sessie steeds opnieuw de spanning van de router eraf te halen en opnieuw aansluiten. Als ik dan weer verbinding maak werkt ie gelijk weer en ongestoord en met goede snelheid. Diverse verschillende kanalen geprobeerd maar dat bracht geen verbetering. Ook het verwijderen van mogelijke storingsbronnen (DECT-telefoon en Audio/Video transmitter) levert geen succes.

Gebruik de laatste firmware van Linksys.

Heeftiemand een idee in welke hoek de oplossing moet worden gezocht ?

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:25
en over welke router hebben we het hier ?
Indien het een WRT is, welke versie ?

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-03 22:07
Probeer eerst eens via Netstumbler te kijken welke netwerken actief zijn en welke kanalen ze gebruiken.

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:11
Zou je ook even de storing willen vermelden wat er precies aan de hand is. Nu ik je topic zo lees, kan ik alleen maar eruit halen wat je hebt gedaan om het probleem op te lossen.

• Kid Buu
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:26

Kid Buu

Huh, Pietje?

Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 20:06:
Hallo,

Misschien kan iemand me helpen met het volgende:

Als ik draadloos wil internetten via mijn laptop, dien ik na elke sessie steeds opnieuw de spanning van de router eraf te halen en opnieuw aansluiten. Als ik dan weer verbinding maak werkt ie gelijk weer en ongestoord en met goede snelheid. Diverse verschillende kanalen geprobeerd maar dat bracht geen verbetering. Ook het verwijderen van mogelijke storingsbronnen (DECT-telefoon en Audio/Video transmitter) levert geen succes.

Gebruik de laatste firmware van Linksys.

Heeftiemand een idee in welke hoek de oplossing moet worden gezocht ?
Heb precies hetzelfde probleem, en heb dit helaas nooit kunnen oplossen. Alleen wanneer ik hem als pure switch gebruik heb ik het probleem niet dat ik de spanning er vanaf hoef te halen.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03 21:04

xdc

same here , precies zelfde probleem , onopgelost
even je topic gebookmarked

slimmehotspot.nl

Verwijderd

Welke router heb je uberhaupt?

Maar het kan best zijn dat er een netwerk uit de buurt stoort met jouw netwerk een daardoor zorgt dat de jouwe niet goed werkt. Probeer daarom eens met netstumbler uit te vogelen of er nog een netwerk op jouw kanaal zit?

Verwijderd

De oplossing ligt bij de helpdesk en ze noemen het RMA als je nog garantie hebt :P Ik heb de laatste paar jaar 10tallen defecte linksys producten in handen gehad met dit soort gekke dingen, defecte switches, wireless signaal van 1 meter, geen signaal, auto reboots etc etc... deze ben ik ook al een aantal keer tegengekomen.

De garantie is wel goed alleen het product is de laatste jaren om te huilen.

Disclamer: Mijn mening dan.

[edit]
Owja als je de helpdesk belt zullen ze vermoedelijk wat zaken willen testen zoals een ander kanaal, lagere MTU etc... probeer dit al van te voren te testen anders heb je voor niets in de wacht gestaan :+

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2008 01:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
PCMedic schreef op zondag 06 januari 2008 @ 00:35:
Zou je ook even de storing willen vermelden wat er precies aan de hand is. Nu ik je topic zo lees, kan ik alleen maar eruit halen wat je hebt gedaan om het probleem op te lossen.
De verbinding is niet stabiel meer als je enige tijd geen gebruik meer maakt van het draadloze signaal. Je zet de laptop uit en anderdaags of na enkele uren is er geen verbinding meer met het internet, terwijl
de indicator (in de werkbalk onderin: uitsekende verbinding en draadloos verbonden aangeeft). Indien ik op zulks moment de spanning van de router afhaal en vervolgens weer aanbreng, vervolgens de laptop de draadloze verbinding op de laptop herstel kan er verbinding met het internet worden gemaakt.

Je bent dus steeds genoodzaakt om naar de router te lopen, als je wilt gaan internetten.

Heb de router al op diverse plekken in huis gezet maar kom tot geen enkele verbetering. Ook andere kanalen brengen enkele verbetering.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 01:44:
De oplossing ligt bij de helpdesk en ze noemen het RMA als je nog garantie hebt :P Ik heb de laatste paar jaar 10tallen defecte linksys producten in handen gehad met dit soort gekke dingen, defecte switches, wireless signaal van 1 meter, geen signaal, auto reboots etc etc... deze ben ik ook al een aantal keer tegengekomen.

De garantie is wel goed alleen het product is de laatste jaren om te huilen.

Disclamer: Mijn mening dan.

[edit]
Owja als je de helpdesk belt zullen ze vermoedelijk wat zaken willen testen zoals een ander kanaal, lagere MTU etc... probeer dit al van te voren te testen anders heb je voor niets in de wacht gestaan :+
Hallo,

Deze router heb ik nog geen jaar in het bezit. Omruilen tegen een ander exemplaar zou je adviseren ?

Verwijderd

Nou, ik heb een aantal gevallen gehad waar wij de drivers van de wlan kaarten hebben vervangen zonder succes en waarbij de laptop bij andere APs geen problemen had. Met andere woorden, dit moest wel aan de Linksys AP liggen, of dit 100% zeker in jou geval ook zo is kan ik natuurlijk niet zeggen.

Update de drivers van je laptop eens, mocht dit niet werken dan zou ik contact opnemen met de Linksys helpdesk. Deze zit gewoon in nederland (eindhoven) en die kunnen je vast wel verder helpen, is zelfs een gratis 0800 nummer.

[edit]
Mijn eigen WRT54GXv2 reset elke 30 minuten ofzo automagisch en gaat maandag ook terug, gelukkig 3 jaar garantie.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2008 14:34 ]

Pagina: 1