Toon posts:

[Vista] kopie van Installatie maken en uitrollen?*

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met een klas vista's
Ik heb 1 computer volledig in elkaar gestoken met alle programma's , instellingen....
Ik kopieer die harde schijf met ghost (disk to disk).
Als ik echter de nieuwe harde schijf in de een pc steek heb ik geen toetsenbord meer!!!!
Ik had nog een usb toetsenbord liggen maar dit gaat ook niet.
Dus ik sta daar met een pc die opstart en dan een wachtwoord vraagt maar ik kan geen ingeven.
Ik dacht: toegankelijkheid "toetsenbord op scherm" maar als ik dat kies herstart de pc en sta ik daar terug! (ps: als ik een toetsenbord insteek herstart de pc oo vanzelf :'( )
Is er iemand met een idee?????
please

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-02 15:43
Wees duidelijker. Hoezo heb je geen toetsenbord meer en waarom werkt de USB-tobo niet? Zijn de PC's waarop je Vista wil installeren wel gelijk aan elkaar?

Verwijderd

Topicstarter
Het zijn dus identieke pc's!!!
Ik snap er de ballen van
Dus verschillende toetsenborden geprobeerd.
En ik zie duidelijk dat hij werkt zolang hij niet in vista zit.
Hoe weet ik dat? Awel ik duw op de numlock aan een uit na elkaar en dat werkt en plots kom in vista en ik kan mijn numlock niet meer gebruiken en is m'n toetsenbord gedaan :-(
versta je ?

• me_mrtn
Misschien een kapotte/slechte USB-poort, probeer eens een andere.

Verwijderd

Topicstarter
al gedaan :'(

Verwijderd

Topicstarter
en tussen door,
als ik een kopie maak en ik steek de schijf in een tweede pc zegt hij dat er een fout zit in winload en dat ik met de cd de vista moet herstellen.
Inderdaad, opstarten met de cd en terug herstellen
en dan.....no more keyboard :'(

• me_mrtn
En met een ander keyboard?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Heb ik ook wel eens met USB-tobo's gezien, met Windows 2000. Gewoon de computers hard resetten (met resetknop) en op laten starten, dan zien ze het toetsenbord meestal wel.

Maar dit soort dingen doe je meestal via een unattended install, en door te testen. Je bent niet echt logisch bezig :)

Check trouwens ook even of de BIOS settings (Legacy etc) identiek zijn tussen de PCs.

[ Voor 13% gewijzigd door gambieter op 05-01-2008 21:04 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Waarom capture je niet gewoon je Vista image met ImageX om ze uit te rollen met WDS? :)

Lijkt me veel efficienter om de tools te gebruiken die ervoor gemaakt zijn :)

Daar ben je in eerdere topics ook al meermaals op gewezen - ik kan me ook nu niet aan de indruk onttrekken dat je niet geheel voorbereid begint aan je werkzaamheden.
Ga je eens inlezen in de uitvoerig beschikbare documentatie over Vista deployments op Microsoft Technet :)

[ Voor 53% gewijzigd door alt-92 op 05-01-2008 21:15 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
ja akkoord er komen altijd nieuwe methoden maar ik dacht "een disk to disk met ghost" zou toch moeten lukken?
Nu ik zal eens kijken of ik snap van die imagex en die wds.
maandag zouden er toch 10 pc's moeten draaien :P

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 21:42:
maar ik dacht "een disk to disk met ghost" zou toch moeten lukken?
ja, maar daar zitten wel een aantal 'regeltjes' aan verbonden als je dat in een netwerk wil doen.
Nu ik zal eens kijken of ik snap van die imagex en die wds.
maandag zouden er toch 10 pc's moeten draaien :P
Tja.. dan ben je wel rijkelijk laat begonnen met testen en voorbereiden eigenlijk.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
ik weet het maar de pc's binnengekomen op 28/12 en ze wilden vista dus veel voorbereiding kon niet.
is er niets te doen met harddisk clone van acronis?

Verwijderd

Topicstarter
Is er ergens ee handleiding? ze spreken er overal veel van maar echt een uitgewerkt voorbeeld vind ik toch ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
enfin
ik heb dan maar het backup-centrum van vista ingekropen en daar een volledige pc-backup gemaakt
dan op een andere pc een volledige pc-backup teruggezet, en.....
het werkt wel zeker en het gaat nog tamelijk vlug.
dus iemand die gelijkaardige dingen meemaakt moet het ook niet te ver zoeken hoor
Pagina: 1