P5K/P35 + q6600 boot niet

Pagina: 1
Acties:
  • 372 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JBakers
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-10-2025
Heb donderdag beide (P5K + q6600) besteld en vandaag binnen.
Bouw alles netjes in maar de pc wil niet booten.
Lampje mobo brand, fans draaien allemaal.
Piept niet/geen beeld

UIteraard eerst Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door gespit.

Ben dus begonnen met alles eruit alleen mobo --> fans draaien en piept lang kort kort (geen RAM)
plaats ik 1 reepje 512MB 1Rx8 PC2 4200u-444-11-A1--> fans draaien geen piep en geen beeld.
heb verschillende slots gebruikt en vershillende reepjes (heb er 4) in verschillende combo`s

de reepjes zijn goed want ze zitten nu weer in deze pc en heb gewoon 2GB
Monitor zelfde verhaal evenals de vid/geluidskaart.

Komt allemaal uit mijn oude pc maar heb gewoon een nieuwe kast + mobo + cpu. De rest zet ik over.

Dus in het kort: zonder DDR2(`s) wel piepjes, met --> geen piepjes.
Fans en mobo LED werken naar behoren.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

• jeroentjeh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-05 19:24
andere processor geprobeerd?
andere Vidkaart geprobeerd?

zoja.. gok ik op een DOA mobo

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

de reepjes zijn goed want ze zitten nu weer in deze pc
Dat hoeft niets te zeggen. Asus borden zijn vrij kieskeurig voor wat betreft het geheugen. Staat dit mem op de QVL van dit bordje?

Ik zou eerst in die kant zoeken en dus andere dimms proberen. Anders gewoon van voor af aan met de troubleshooter beginnen en ook onderdelen vervangen (dus probeer eens een ander mobo en kijk wat het doet :P)

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

* SKiLLa is het met Terw_Dan eens ... wat voor geheugen heb je exact (merk, type, revisie) ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• Xer0X
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:33

Xer0X

Gotha know??

Weet niet of je het mobo nieuw hebt. Maar de Q6600 word door je mobo pas vanaf bios 0603 ondersteund.
Dus mischien bied een bios update de oplossing. Al zal dat lastig zijn als je niet een andere CPU hebt.

Zoals je hier kan zien:

http://support.asus.com/cpusupport/cpusupport.aspx

• JBakers
nee komt niet voor op de QVL --> http://nl.asus.com/310/download/products/1637/1637_10.pdf
hys64t64000hu-37-a is het part nummer.

Het zijn dus Infineon DDR2 PC4200 533MHz 512M 240-pin

heb dus geen andere om te testen, het zijn 4 dezelfde. (btw Terw_Dan ik bedoelde ze zijn niet kapot, niet dat ze goed zijn voor de mobo ;))

Bedankt voor de snelle hulp, ik zal eens bedenken wat ik nu zal gaan doen. :)

• JBakers
Xer0X schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 19:44:
Weet niet of je het mobo nieuw hebt. Maar de Q6600 word door je mobo pas vanaf bios 0603 ondersteund.
Dus mischien bied een bios update de oplossing. Al zal dat lastig zijn als je niet een andere CPU hebt.

Zoals je hier kan zien:

http://support.asus.com/cpusupport/cpusupport.aspx
ja ik heb die mobo nieuw....

//edit: ik heb nog wel een CPU hier:
Intel® Pentium® 4 Processor met HT Technology 600 sequence at 640 (3.20GHz, 2MB Cache).

[ Voor 12% gewijzigd door JBakers op 05-01-2008 20:18 ]

Verwijderd

Ik sluit even aan omdat ik met een soortgelijk probleem zit. Mijn setup start niet, de fans draaien 1 seconde en vallen daarna uit. Ik heb een Asus P5K en een Q6600. Aan het geheugen ligt het niet, dat werkt namelijk wel in een andere PC. Verder heb ik afgezien van de Scythe Infinity koeler ook al de boxed koeler geprobeerd. Geen verschil. Ik heb een Zalman 460-APS voeding op het moederbord aangesloten

Ik heb natuurlijk relevante topics en de FAQ al doorgelezen...
Alle hulp is welkom, ik overweeg het moederbord maar terug te sturen, helaas kan ik niet een andere CPU proberen....

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 15:59:
Aan het geheugen ligt het niet, dat werkt namelijk wel in een andere PC.
Ik zeg het nogmaals, dat het geheugen werkt op een andere pc zegt niets. Asus borden zijn doorgaans verdomd kieskeurig, dus wil je het zeker weten zorg dan iig dat het geheugen op de QVL staat vermeldt.

Verwijderd

k heb 4X Corsair TWIN2X2048-6400C4, 1024 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz. Dat zou moeten werken volgens het manual

Verwijderd

Hij doet het inmiddels!
12v CPU plug zat niet goed in het moederbord!
Dank voor alle hulp

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 22:08:
Hij doet het inmiddels!
Dank voor alle hulp
Lol :P

• Stijnd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-05 22:49
Verwijderd schreef op zondag 06 januari 2008 @ 22:08:
Hij doet het inmiddels!
Dank voor alle hulp
Dat soort dingen bezorgt hoofdpijn :P - maarja wel lekker dat het nu goed functioneerd!

• JBakers
Dat is bij dus niet het geval, bij mij zit deze stekker er wel goed in ;) ;)
Bij mij vallen de fans ook niet uit.

Zonder de dimm`s piept hij lang kort kort (geen dimm`s ;))
Met de dimm('s) die ik heb in welk slot dan ook dan begint hij niet eens aan de POST piepjes.

Hoogswaarschijnlijk de dimm`s dus die niet compatible zijn, morgen maar ff kijken of er op de zaak andere zijn...

Wat trouwens vreemd is:
als je hier kijkt: http://nl.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=11 staat er achter de p5k:
- Compatibel met alle FSB1333/1066/800/533MHz CPU's behalve Quad-Core
Maar als je diezelfde p5k link opent staat er
Dit moederbord ondersteunt de nieuwst Intel® Core™2 processoren in LGA775-uitvoering. Het ondersteunt tevens Intel® volgende-generatie 45nm Multi-Core CPU's.
plus het supports Core 2 Quad icoontje.

Foutje op de asus site dus?

Verwijderd

Ding ondersteund normaal gezien gewoon quadcore op voorwaarde dat de biosversie het ondersteund. Probeer dus eens met een andere LGA775 cpu en liefst ook met een ander ramlatje. -> als je post krijgt in bios controleren welke biosversie het bord heeft.

• JBakers
Het waren dus de DIMM`s, heb nu 2 x 2GB PC2-6400 CL5 240 van Kingston erin zitten, nu werkt het

Wel vreemd dat de eerste twee keer stekker in stopcontact de zekering er beneden uitsprong.
Heb de hele pc weer los gehaald, behalve mobo, en stap voor stap alles weer aangesloten en getest.
Vista Ultimate NL erop en het draait als een zonnetje....

Bedankt voor alle hulp mensen :D
Pagina: 1