Welk notebook voor Photoshoppen ?

Pagina: 1
Acties:
  • 93 views sinds 30-01-2008

• JR1966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-01 00:02
Hallo mensen,

Wat is nu een goede keuze wanneer je een notebook zoekt die je met name gebruikt in combinatie met photoshop. Volgens mij is de kwaliteit van het scherm het belangrijkste maar in welk notebook nu een S-PVA paneel zit en in welke een el-cheapo paneel (zoals in mijn huidige Fujitsu Siemens) dat blijkt vaak niet. Wat zijn jullie ervaringen en wat kun je adviseren ?

Note: Ik zoek daarbij wel naar een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Verwijderd

Ik denk dat je in CS&L meer succes gaat hebben. Daar horen dit soort vragen thuis. ( Complete Systemen & Laptops )

Mijn ervaring is dat laptops toch meestal niet de meest handige schermen hebben voor photoshop. Wellicht is het handiger om naast je laptop met voldoende specificaties, gewoon een los scherm te kopen.... Voor thuis fotobewerken lijkt mij dat veruit te prefereren. Ook al omdat als je foto's een beetje prettig wil kunnen bewerken, je al snel een flink groot scherm wilt en daar wordt je laptop niet bepaald draagbaarder van.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 19:46:
Ik denk dat je in CS&L meer succes gaat hebben. Daar horen dit soort vragen thuis. ( Complete Systemen & Laptops )
Even een opmerking als "CSL-regular" ;) . Daar is CSL dus eigenlijk niet voor bedoeld, zie de policy daar. De TS zal zelf op zoek moeten gaan, en kan wel ervaringen zoeken in CSL. Maar een topic openen als deze is waarschijnlijk wat minder kansrijk. Je zou dan beter eerst even contact op kunnen nemen met een CSL-moderator :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Op Anandtech staat een artikel over de kwaliteiten van diverse laptop displays. Een model van Asus kwam er relatief goed uit (een andere van Asus juist erg slecht). Let wel relatief goed, vergeleken met gewone TFT schermen (om over CRT nog maar niet te spreken) zijn laptop displays rampzalig slecht. Voor Photoshoppen zou ik er een los scherm op aansluiten.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:26

Zoefff

❤ 

Deze vraag hoort in CSL, maar zoals je in de policy aldaar kan lezen is het ook daar niet de bedoeling om er zomaar een 'ik ben op zoek naar' te dumpen. In de FAQ staan in ieder geval een aantal nuttige tips en links waarmee je zelf verder op zoek kan gaan naar de juiste laptop :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Dit topic is gesloten.