Geen DVI output van 7900 GTO op Samsung 226BW

Pagina: 1
Acties:

• Primus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-05 14:42
Ik heb net een nieuwe Samsung 226BW binnen gekregen, maar hiermee ben ik het volgende probleem tegen gekomen: het is geen probleem om mijn monitor via de bijgeleverde D-sub kabel op mijn 7900 GTO aan te sluiten, maar via DVI komt er geen beeld. Ik heb gegoogled en gezocht op GOT, maar geen oplossing gezocht, dus bij deze...

Het specifieke probleem: ik sluit de monitor aan met de D-sub kabel in de monitor en via de (bij de 7900GTO) bijgeleverde D-sub-DVI adapter op de videokaart (op de 7900 GTO zitten alleen twee DVI uitgangen). Dit geeft zonder problemen beeld, zowel tijdens het POSTen als in Windows. Als ik met de bijgeleverde DVI kabel de monitor direct op de DVI uitgang aansluit, krijg ik geen beeld in Windows of tijdens het POSTen. Nu wordt het nog vreemder, want als ik de driver-software instel om in een dual-monitor setup te werken en de monitor via D-sub aansluit op de primaire poort en via DVI op de secundaire poort, kan ik op de monitor schakelen tussen analoog en digitaal en is er op beide kanalen perfect beeld! Wissel ik de stekkers om, dan is er op beide kanalen geen beeld.

Conclusie (?): het ligt waarschijnlijk niet aan de kabel of aan de monitor. Ik vroeg me af of iemand een suggestie heeft wat ik nog kan proberen of waar het aan kan liggen. Is het een software/driver-probleem of zou de digitale output van de primaire poort kapot kunnen zijn? (en dan ook de analoge output van de secundaire poort?!) Suggesties zijn welkom!

Nog wat specificaties: Windows XP x64, Asus 7900 GTO, Samsung 226BW, Asus P5B Deluxe

Verwijderd

Omdat de poorten af en toe wel, of niet werken, zou je eens met andere drivers/stuurprogramma's kunnen proberen.
Maar dan nog, wazig probleem, nog garantie trouwens? Zo ja, terug naar de winkel en daar even laten testen. :)

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 16:28

Deathchant

Don't intend. Do!

Asus 7900GTO?
nVidia heeft MSI het alleenrecht gegeven op de 7900GTO.....eVGA ook, maar dat is buiten europa....voor zover ik weet dan... :?

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Primus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-05 14:42
Oops, I stand corrected: het is inderdaad een MSI kaart.

Er zit overigens geen garantie meer op de videokaart, uiteraard wel op het beeldscherm maar dat kan (voor zover ik kan bepalen) niet het probleem zijn.