Interpolis, glashelder!
Naar mijn weten zit er geen standaard optie in OSX om dit te verwijderen. Mssn dat het via een backend code te doen is ofzo, maar ik betwijfel het.
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
ik heb redelijk gezocht in OSX met alles dat met harddisk's enzo temaken had. maar ik ben er inderdaad achter dat t niet standaard in OSX zit. misschien kent iemand nog een andere oplossing, anders moet ik gewoon goed gaan kijken waar ik klik!
Interpolis, glashelder!
Mogelijk kun je iets proberen met permissies. Dat alleen root de schijf mag verwijderen. Ik weet zelf niet genoeg van de terminal om je daarmee te helpen, maar misschien dat er anderen zijn die dat wel kunnen.
ik weet zelf ook niet genoeg van de terminal om daar iets aan te kunnen sleutelen...
ik hoop dat er iemand komt die er meer verstand van heeft...
ik hoop dat er iemand komt die er meer verstand van heeft...
Interpolis, glashelder!
Ik weet er niet veel van, ik kan het ook niet zo 1-2-3 testen op dit moment, maar kijk hier eens naar:
http://www.gigoblog.com/2...ard-drive-volume-at-boot/
En kijk dan vooral naar:
Ik zal later kijken of ik het zelf kan testen, ben wel benieuwd.
--edit--
Hmm, meer zoeken levert o.a. dit op: http://www.macfixitforums...llapsed&sb=5&o=31&fpart=1
Dit kan een lastige vraag worden
http://www.gigoblog.com/2...ard-drive-volume-at-boot/
En kijk dan vooral naar:
Misschien kun je via diskutil aangeven dat de externe HD ook niet 'Ejectable' wordt?imac:~ cbrewer$ diskutil info /Volumes/'WINDOWS'
Device Node: /dev/disk0s3
Device Identifier: disk0s3
Mount Point: /Volumes/WINDOWS
Volume Name: WINDOWS
File System: MS-DOS FAT32
Partition Type: Microsoft Basic Data
Bootable: Is bootable
Media Type: Generic
Protocol: SATA
SMART Status: Verified
Total Size: 20.6 GB
Free Space: 419.8 MB
Read Only: No
Ejectable: No
Ik zal later kijken of ik het zelf kan testen, ben wel benieuwd.
--edit--
Hmm, meer zoeken levert o.a. dit op: http://www.macfixitforums...llapsed&sb=5&o=31&fpart=1
Dit kan een lastige vraag worden
[ Voor 11% gewijzigd door rhoolwerf op 05-01-2008 20:21 ]
Die ejectknop zit wel een flinke afstand van de naam af. Je moet haast wel bewust op die ejectknop drukken. Leer je zelf aan dat je op de naam moet klikken, dat zal ongetwijfeld goed gaan en werkt beter dan andere alternatieven (je kunt die ejectknop niet uitschakelen).
Mag zijn dat de knop ver van de naam zit, maar mis-klikken kan nou eenmaal gebeuren. En zeker voor een HD die je in feite als permanente HD gebruikt is het een beetje jammer als je per ongeluk unmount (en ja, dat kan, niet iedereen klikt altijd perfect waar die wilt klikkenppl schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 20:25:
Die ejectknop zit wel een flinke afstand van de naam af. Je moet haast wel bewust op die ejectknop drukken. Leer je zelf aan dat je op de naam moet klikken, dat zal ongetwijfeld goed gaan en werkt beter dan andere alternatieven (je kunt die ejectknop niet uitschakelen).
ik gebruik een trackbal, dus klik ik soms niet altijd even precies, k ben soms zelfs zo lomp dat ik een webpagina wegklik:P
Interpolis, glashelder!
Gebruik de externe HD icoon van je bureaublad als toegang tot de HD.
Of gebruik het 'Computer' icoon in de sidebar en van daaruit de externe HD.
Of gebruik het 'Computer' icoon in de sidebar en van daaruit de externe HD.
Wat heeft een trackball te maken met jouw onvermogen ergens niet op te klikken ?TheIbex schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 21:47:
ik gebruik een trackbal, dus klik ik soms niet altijd even precies, k ben soms zelfs zo lomp dat ik een webpagina wegklik:P
0.0
offtopic:
Dat ie niet zo goed met een trackball kan omgaan, boeie!
Dat ie niet zo goed met een trackball kan omgaan, boeie!
Het moet volgens mij wel te doen zijn. Je moet hem alleen op een of andere manier zo gek krijgen dat ie hem niet als externe, maar interne schijf ziet.
nu wil ik dus binnenkort een western digital my book kopen met 2 hardeschijven(my book II pro) en weet iemand met een my book of er in die software van WD een optie zit om de schijf intern te laten zijn?
ohja, ik had trouwens wel een oplossing gevonden dacht ik... via onyx kun je het ejecten van schijven uitzetten, maar dan kun je dus niets meer ejecten ook geen CD's/dvd's en DMG files. dat is weer het andere uiterste!
ohja, ik had trouwens wel een oplossing gevonden dacht ik... via onyx kun je het ejecten van schijven uitzetten, maar dan kun je dus niets meer ejecten ook geen CD's/dvd's en DMG files. dat is weer het andere uiterste!
Interpolis, glashelder!
Kun je niet gewoon de betreffende schijf weghalen uit het lijstje in de finder.
gewoon slepen naar buiten de finder. Volgens mij is het alleen maar een link.
En als je dan toch naar de schijf wil,dan gewoon via buroblad?
Of is dit iets te simpel gedacht?
gewoon slepen naar buiten de finder. Volgens mij is het alleen maar een link.
En als je dan toch naar de schijf wil,dan gewoon via buroblad?
Of is dit iets te simpel gedacht?
Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3
Dat kun je beter doen in de Finder Preferences. Onder Sidebar moet je even External disks uitvinken, laat hij die niet meer zien. Dan zou je het ding opzich nog wel op je bureaublad moeten kunnen zien en 'm dus vanaf je bureaublad moeten openen.
Mis klikken kan, maar gezien de afstand zoals die op screenshot wordt weergegeven moet je wel heel erg onkundig zijn met je muis of trackball. Dan heb je er echt meer baat bij om eens goed met dat ding te gaan oefenen. Dit is nogal mis klikken in den extreme wat dan meer op luiheid lijkt.
Mis klikken kan, maar gezien de afstand zoals die op screenshot wordt weergegeven moet je wel heel erg onkundig zijn met je muis of trackball. Dan heb je er echt meer baat bij om eens goed met dat ding te gaan oefenen. Dit is nogal mis klikken in den extreme wat dan meer op luiheid lijkt.
Aangezien in Finder de hele regel beschikbaar is om een item te selecteren (dus ook vlak naast het eject-icon) ben ik wat lui en klik is ergens in de richting van de naam, soms zit ik er naast in de haast. Soms eronder, soms op eject[b][message=29385160,noline]Mis klikken kan, maar gezien de afstand zoals die op screenshot wordt weergegeven moet je wel heel erg onkundig zijn met je muis of trackball. Dan heb je er echt meer baat bij om eens goed met dat ding te gaan oefenen. Dit is nogal mis klikken in den extreme wat dan meer op luiheid lijkt.
Pagina: 1