Toon posts:

Start zomaar opnieuw op...

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen week heb ik een 2e hands moederbord + processor in me kast gezet, het gaat hier om een
MSI 6585 moederbord en een Pentium 4 processor. op 2,4GHz

Na meedere programma's te hebben geinstalleerd en de pc een dag zonder zorgen heeft gedraaid ging
ik aan de slag met Adobe Illustrator CS3, toen ik een document wilde opslaan, starte de computer zomaar zonder pardon opnieuw op..
Ik dacht in eerste instantie dat het aan Illustrator lag en heb deze gedeinstalleerd om hem daarna
opniew te installeren,
Tijdens het installeren van ditzelfde programma starte de pc ook opnieuw op zonder enige aanleiding..
Hij start niet alleen opnieuw op tijden Illustrator.. maar ook tijdens andere bezig heden op de computer.. Zoals het verwijderen van Mp3 bestanden.. etc...
geheugenkaartjes goed aangedrukt en stekkertjes ook ff nagekeken..

Mijn systeem is:
  • MSI 6585 moederbord
  • Pentium 4 processor op 2,4GHz
  • 1x Corsair DDR PC400/PC3200 1024MB +
  • 1 xVdata 512MB DDR400 aan werkgeheugen in..
  • 2 HDDrives een van 112Gb (IDE) en 1 van 80GB (IDE) (gepartitioneerd 25Gb om 55Gb)
  • Een Matrox videokaart van 32Mb (Misschien dat deze geupgrade moet worden)
  • een DVDbrander 48x
  • RealTek netwerkkaart 10-100Mb/s
  • Orginele windows XP Home sp2
Iemand enig idee waarom mijn computer zonder pardon opnieuw opstart??

MvG

Mister No Style

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Begin eens met de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter, en zorg dat je computer niet automatisch opstart (zoals uitgelegd in de troubleshooter). Let op: het gaat verder dan alleen doorlezen, je moet ook de tests gaan uitvoeren :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

ik gok dat het probleem bij het ram ligt

Verwijderd

Topicstarter
Stresstesten: installeer MBM en draai 3DMark/Prime95/cpuburn. Check onderwijl of achteraf de minima/maxima in MBM.

Ik kan MBM niet vinden... en 3DMark/Prime95/cpuburn kan ik ook neit vinden..
Ik heb namenlijk een 400Watt voeding.. zou toch genoeg moeten wezen..? Maar je zou zeggen zodra
ik de proccesor ga belasten heb deze meer stroom nodig en dat ie dan uitklapt..
Of zeg ik iets wat niet klopt...??

mvG

Mister No Style

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2008 17:48 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Focus eens op wat je wel kunt. Probeer dat. Mogelijk vind je niets omdat je iedere tweede woord fout spelt. Dat snapt een ander mens wel, maar een zoekmachine niet. Wees nauwkeurig, dan vind je veel meer. En door de moeite die je moet doen om nauwkeurig te zijn snap je ook gelijk meer.

Edit:
En wij Tweakers doen elkaar constant de groeten, dat hoef je niet onder iedere post te doen. Wil je zoiets nadrukkelijk doen? Gebruik dan je sig, daar is hij tenslotte voor.

[ Voor 20% gewijzigd door dion_b op 05-01-2008 18:45 ]

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.