Toon posts:

FreeRunner = Neo1973 GTA02, niet een opvolger

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nieuws: Opensourcetelefoon Freerunner moet Neo1973 aflossen gebruikt LinuxDevices.com als bron. Op de mailing list van het OpenMoko project zelf wordt echter verteld dat het in feite een nieuwe naam is voor de bestaande revisie GTA02 van de Neo1973.

Kortom, de FreeRunner IS GTA02 van de Neo1973, en dus geen opvolger.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Je kan natuurlijk best zeggen dat de GTA02 de opvolger van de huidige Neo 1973 is, maar ik heb het iets getweakt. Beter zo? :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie dat je het inderdaad licht hebt aangepast, maar de titel blijft erg misleidend.

Ik denk niet dat je echt van een opvolger van de GTA01 kunt spreken, wanneer deze versie enkel voor de ontwikkelaars was bedoelt i.p.v. de consument. Het wordt bijvoorbeeld toch ook niet gezegd dat de productie versie van een auto de opvolger van de concept car is? GTA02 is de eerste versie die voor de consument is bedoelt en is dus het resultaat van het ontwikkelingstraject. De GTA02 is het eindproduct, de huidige GTA01 is geen eindproduct dus de GTA02 is niet een opvolger.

Verder maakt de e-mail naar de mailing list duidelijk dat de FreeRunner in de lente van 2008 te koop is, hopen ze. Geen 2009 dus.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Van die datum blijf ik af: 'ship later this spring-- first to developers and then to end users as software for the new hardware features becomes available' zegt mij dat ze in de lente van 2008 aan ontwikkelaars gaan verkopen en dat de rest volgt 'when it's done'.

Dat GTA02 het eindproduct is, vind ik, gegeven dat de software nog uitontwikkeld moet worden, een voorbarige conclusie, dus daar doe ik niks aan; maar dat gooi ik wel even op het bordje van de auteur. Ik moet daar wel meteen bijzeggen dat de titel wmb bang on the money is; de Freerunner vervangt in alle opzichten - ook en met name voor de devvers - de 'gewone' 1973; het feit dat ze de nieuweling een apart naampje hebben gegeven zegt al veel.

[ Voor 20% gewijzigd door Rataplan op 05-01-2008 19:56 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.